5588
Sök

Trimma s4 till ca 350-400hk

Evolution
1 627 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
Har en audi s4 -92
Vad behövs för att öka hästkrafterna det sitter en större turbo.
Men e de spridare och större ic annat grenrör sen bara mappa ungefär?

Fäll ner pungen och landa

557 Inlägg
14 april 2007
Ja det borde väl räcka tycker jag. Den bilen har ju lite pulver original satt det borde inte vara några större bekymmer. smile

Jag förstår bara inte varför du ska trimma den mer, den går väl bra som den gör? smile

//Jerry

Evolution
1 627 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
Fimpha skrev:
Ja det borde väl räcka tycker jag. Den bilen har ju lite pulver original satt det borde inte vara några större bekymmer. smile

Jag förstår bara inte varför du ska trimma den mer, den går väl bra som den gör? smile

problemmet med hk är att det är som knark du börjar med lite sen går de utför

Fäll ner pungen och landa

657 Inlägg
19 april 2007
OBS!
Vid 400hk så ligger du farligt nära gränsen för vad orginal vevstakar klarar av. De kan hålla, de kan kröka sig och då blir det JÄVLIGT dyrt.

IC (intercooler) behöver du inte byta. orginal klarar 400hk bra. Fast det beror ju på om du vill ha grövre tryckrör å sånt. Då är det ju lika bra att byta.

Jag skulle ju även rekomendera en dumpventil i aluminium istället för orginal som är i plast. helst en öppen dump men då måste du flytta LMM (luftmassemätaren) till trycksidan istället för sugsidan annars får LMM fel värden

För 350hk så klarar du dig med en RS2-turbo samt ett RS2-grenrör, spridare, chip, mappning. Men det skulle göra gott att slänga på en 3" DP (downpipe) på det som följs av ett 3" system med dubbla 100 cells race-kattar som ligger bredvid varandra för minsta möjliga motstånd samt att du avslutar med en 3" fullflödesdämpare... Mmmmm va gött den skulle låta och andas
Senast redigerat av Alex_halvordsson (19 april 2007)

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

2 230 Inlägg
19 april 2007
det är ju en hel del saker man bör byta för att bilen ska gå bra med ca380hkm, det du kan göra är ju att kolla på andras S4or och kolla vad dom har satt i.. ett ex är ju att kolla på Mrvain s S4a.. han har ju då även skrivit vad osm är byt med mera å den är det ca380hk i..
är en hel del saker man ska byta:)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Sök