5523
Sök

Balancera svänghjul själv?

12 086 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
Har lättat mitt svänghjul till forden, tänkte att de borde ju kanske balanceras. Men jag är inte så sugen på att slänga upp en tusing på en trimfirma så tänkte om de finns något sätt man kan göra någon mindre precisionsbalancering själv? smile Bara en ide, dock ingen aning om hur. Om man får upp skiten i en däckbalancerarmaskin, de kanske går?

Fått bort 5.6 kg hittils ska fräsa ur fickor imorrn på jobbet med, kanske 1-2 kilo till wink

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
14 april 2007
en sak bara tänk på att såna äventyr med hemma lättade svänghjul brukar sluta dyrt då dom gärna exploderar.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

12 086 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
BMTech skrev:
en sak bara tänk på att såna äventyr med hemma lättade svänghjul brukar sluta dyrt då dom gärna exploderar.

Jag har inte tagit något mellan nav och anläggningsyta så de borde inte va några problem.

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
15 april 2007
Balansering hemma i garaget är både dumt å farligt om man inte vet vad man gör, lämmna in tycker ja,, om det inte är till folkrejs då kan man ju göra hemma..

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

12 086 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
_Butcher_ skrev:
Balansering hemma i garaget är både dumt å farligt om man inte vet vad man gör, lämmna in tycker ja,, om det inte är till folkrejs då kan man ju göra hemma..

Ja, det är väl ungefär folkraceambitioner jag har på den här bilen smile

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
15 april 2007
okej! men då är det ju bara borra hål å slipa så gott som går wink

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Sök