5978
Sök

Kan det var något tändningsfel

607 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Har fått ett mycket jobbigt fel på 240n , det är så att jag och några kompisar snöt ut bilen och gjorde några svart streck och så. Men dagen efter så börjar bilen gå mycket dåligt, den låter lite som en traktor och man kommer knappt iväg med den, då känns det som den håller på att dö.

Och så idag så dog kärran, vi kollade rotorn och den hade smält sönder. Bytte den bilen startade men den är jätte svår att komma i väg med, kan det var nå tändningsfel ?

Brynäs tigers

21 761 Inlägg
17 april 2007
Vad sitter det för motor i den?

607 Inlägg
699 Inlägg
17 april 2007
Borde vara en B23 eller B230 isåfall, med tanke på årsmodellen..
Kommer inte ihåg exakt vilket år b230 kom..

Bilgalen elektriker :)

607 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Okey. Men bilen går ju hur bra som helst på höga varv. Ingen som vet vad felet kan vara ?

Brynäs tigers

21 761 Inlägg
17 april 2007
JonasHalt skrev:
Kommer inte ihåg exakt vilket år b230 kom..

1985, är ganska säker på det. Undrar om inte -84DL fortfarande hade B21, är osäker dock.
Senast redigerat av Drönirettab (17 april 2007)

21 761 Inlägg
17 april 2007
YööA skrev:
Okey. Men bilen går ju hur bra som helst på höga varv. Ingen som vet vad felet kan vara ?

Verkar motorn inte gå på alla burkar vid låga varv?

607 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Jo den går på alla burkar men något är det. Man kommer bara knappt i väg. Skulle ge mycket gas och då blev det en rivare , då dog bilen , Öppnade huven då var det en sladd som farit lös. Denna sladd går från rotor hållaren till något ? förlåt men jag kan nästan ingen om motorer. Satt då i alla fall tillbaka denna sladd. Å då starta bilen men den är forfarande väldigt svag

Brynäs tigers

607 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Men denna bil har som sagt stått ute väldigt länge och har inte fått nå nya delar på Lääänge.. Så man kanske ska byta stift . Och vilka delar kan man byta ?

Brynäs tigers

Kettunen
17 april 2007
När du byter rotor bör du byta fördelarlock med. Stift & kablar oxå

21 761 Inlägg
17 april 2007
Från rotorhållaren?

Det går en sladd från kondensatorn (som sitter på fördelarens utsida) upp till tändspolen, är det den som du menar?

Eller menar du kabeln från brytarspetsarna till kondensatorn på insidan av fördelarlocket?
Senast redigerat av Drönirettab (17 april 2007)

607 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Okey, Blir om att macken i morgon och köpa några nya grejer då..

Brynäs tigers

607 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Från rotorhållaren?

Det går en sladd från kondensatorn (som sitter på fördelarens utsida) upp till tändspolen, är det den som du menar?

Eller menar du kabeln från brytarspetsarna till kondensatorn på insidan av fördelarlocket?

Hm ursäkta mig men jag ärligt talat inte.Men om den är urdragen startar då inte bilen är det ända jag kan säga

Brynäs tigers

21 761 Inlägg
17 april 2007
Det förstår jag. Om någon av dessa kablar är urdragen så får inte tändspolen sin urladdningsspänning och kan inte heller ge gnistor.

Sök