Vad ska tjejer köra för bil?

Tega Yrkesförare
1 oktober 2006 · 1 073 Inlägg

airam skrev:
Mkt åsikter om att tjejer inte ska köra volvo av de lite äldre modellerna.
Jag själv skulle då vägra sätta mig i nån liten "innebil" och glida omkring och se ut som pappa betalar. Om killar ska bry sig om vad ja kör för bil så får ja hellre en grabb på mig som är smart nog att se jobbet som är nerlagt på 240n och uppskattar den för det än någon som drar alla volvos över en raggarkant och tycker blonda tjejer i små, nyare bil som de inte vet hur man kollar oljan i är skiiiitfränt tongue
Håll er borta från mig smile

Bulls eye, Maria;) Helt rätt inställning:)

airam
1 oktober 2006 · 390 Inlägg

Tega skrev:
Bulls eye, Maria;) Helt rätt inställning:)

Hehe tack för ditt stöd smile

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
cutlass
2 oktober 2006 · 383 Inlägg

airam skrev:
Mkt åsikter om att tjejer inte ska köra volvo av de lite äldre modellerna.
Jag själv skulle då vägra sätta mig i nån liten "innebil" och glida omkring och se ut som pappa betalar. Om killar ska bry sig om vad ja kör för bil så får ja hellre en grabb på mig som är smart nog att se jobbet som är nerlagt på 240n och uppskattar den för det än någon som drar alla volvos över en raggarkant och tycker blonda tjejer i små, nyare bil som de inte vet hur man kollar oljan i är skiiiitfränt tongue
Håll er borta från mig smile

Håller med...kunnde inte sagt det bättre=)!!!!

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
TeQuilla
2 oktober 2006 · 764 Inlägg

Eliza skrev:
hmm så tjejer ska köra småbilar.. då är ja helt fel ute me andra ord? wink

Nädå, den passar dig dint... smile OT: Har du fått fart på den?

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
2 oktober 2006 · 991 Inlägg

TeQuilla skrev:

Eliza skrev:
hmm så tjejer ska köra småbilar.. då är ja helt fel ute me andra ord? wink

Nädå, den passar dig dint... smile OT: Har du fått fart på den?

han sover vintervila nu, har köpt ny bil:P

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "Supercharged.se" (2006)
Alecci
2 oktober 2006 · 2 014 Inlägg

Samma princip gäller som för killar... Om det nu är bilen jag ska vrida på huvudet åt och inte tjejen som kör den. En snygg bil är en snygg bil oavsett om den körs av en kille eller en tjej.

Ska jag nu absolut svara på frågan så är jag ju svag för japanska sportbilar, så min röst måste falla på dem... Då finns en risk för att man blir svag för tjejen också.

Kan lova att folk har tappat hakan när de sett tjejen komma körandes i min bil, de få gånger hon har provkört den...

Det är lite småkul när tjejer kör otippade bilar, och med otippade menar jag bilar som står ut från mängden på ett positivt sätt. En brud i en sönderrostad 240 imponerar inte på mig i alla fall...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
mrcelica
2 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

De coolaste brudarna kör japsar !
Så här ska det se ut !!! smile
http://www.garaget.org/?car=3501&image=245253

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Cpt Tuttle
2 oktober 2006 · 15 Inlägg

Bryr mig kanske egentligen inte så mycket, men det är lite spännande med fruntimmer som åker äldre Volvo (PV t.o.m. 940), jänkare eller gamla Mercor, gärna med diesel... wink

Sen uppskattar jag fruntimmer som TÖRS skruva själv. Tror det är mer en fråga om självförtroende. Har man alltid fått höra att man inte kan skruva för att man är brud så börjar man ju tro på det till slut... De flesta enkla reparationer och service klarar de allra flesta människor om de tänker efter, åtminstone på lite äldre bilar!

Jag försöker att inte ha några könsbaserade fördomar...

Fast det är klart... Brudar som kör Audi eller nyare VW skulle jag nog betrakta med misstro... Men det gör jag med karlar som kör dessa bilar också, då jag har svårt för dem öht... wink

Senast redigerat av Cpt Tuttle (2 oktober 2006)

Krucial VW-driver
2 oktober 2006 · 291 Inlägg

Katten skrev:
Tänkte väl rikta mig till killarna på detta forum nu, men visst får ni tjejer åxå svara...

Vad tycker ni att en tjej ska glida runt i?... Vad skulle ni vrida lite extra på huvudet åt?.. Å naturligtvis vad vill ni helst inte se en tjej köra?

Lite nyfiken bara....

Kommer du i en Vento Vr6 eller Golf Vr6 eller något extremare som t.ex. Skyline GT-R så kommer iaf jag dra blickarna mot er.

ghost_boy83 CREW
2 oktober 2006 · 2 594 Inlägg

kollar alltid lite extra när jag möter en tjejj i en snygg sportbil smile

Spawner
2 oktober 2006 · 505 Inlägg

Jag måste bara säga såhär, flera som påpekat att tjejer som kan köra ska ha vilken bil dom vill, och ni andra ta fram busskortet, jag må säga att jag känner detsamma för er pojkar som inte kan köra, finns galet folk som kör om vid övergångsställen, kollar inte speciellt noga när ni backar och ja, jag vet inte allt! Ta fram busskortet ni med!

Calibra Turbo 4x4
THEBADGUY Gorgilus addictus
2 oktober 2006 · 4 736 Inlägg

Har redan skrivit i denna tråden....MEN tjejer som kör en Scania R580 V8.......de är så jävla sexigt... big_smile big_smile big_smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
sävja
2 oktober 2006 · 4 Inlägg

cyckel kanske

VW_Jens
2 oktober 2006 · 608 Inlägg

på tal om tjejjer och bilar så såg jag och en kompis en rolig grej idag. det kom en tjej körande i en bmw med rutan ner vevad så parkerade hon,steg ut(rutan ännu nere!) och LÅSTE DÖRREN smile  hehe stor nytta att ha dörren låst om rutan är nervevad!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Sofia Dragracingbrutta.
2 oktober 2006 · 33 Inlägg

Har nu suttit och läst igenom alla inlägg och funderat lite på tråden...

För det första: En kille skulle aldrig starta en tråd "Vad ska killar köra för bil?".

Varför?
Jo, detta är ju huvudsakligen ett killintresse och alla gillar ju olika bilmärken. Tjejer börjar ju nu "inkräkta wink" men tjejer är ju ändå tjejer, tycker många. Man får jobba många gånger hårdare som tjej för att bli tagen på allvar i bilvärlden.
I alla fall, det känns som om denna tråd handlar om tjejer som faktiskt inte är intresserade av bilar... För jag skulle aldrig sätta mig i en liten bil eller en cab bara för att jag är tjej och för att få uppmärksamhet av killar! Jo, jag är blond men jag är fan inte dum! Jag gillar BILAR, inte killarna runt bilarna. Alltså väljer jag en bil jag gillar, stylar den efter mina egna idéer (vilket det också verkar vara brist på hos vissa på detta forum).
Smaken är ju som baken, och det finns inga speciella tjejbilar. (Jo, någon konceptbil fanns det va?). Jag vet grabbar som kör allt från Clio till 245 till BMW.

För det andra: Det är trist att se hur mycket människor måste hävda sig.
"Jag kör minsann en tuff bil fast jag är tjej".
Bara för att man är tjej så blir allt mycket svårare, som jag skrev nyss. Det är synd. Kön spelar ingen roll under bilen, helt enkelt. (Jo, tuttarna är i vägen ibland.)
Det finns killar som inte kan köra bil, killar som inte kan mecka o.s.v. Precis som det finns tjejer som inte heller kan göra detsamma.


P.g.a tidsbrist blir det inget mer, men det kanske räcker.
OBS, att jag inte är någon bitter satkärring. Jag älskar bilar, trivs bland killar och mullret från V8 är underbarast i världen!

Senast redigerat av Sofia (2 oktober 2006)

Dragracing och Jänk!
mrcelica
3 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

Väl talat !!! smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
RickardSjoberg
3 oktober 2006 · 66 Inlägg

jens volvo in sports skrev:
på tal om tjejjer och bilar så såg jag och en kompis en rolig grej idag. det kom en tjej körande i en bmw med rutan ner vevad så parkerade hon,steg ut(rutan ännu nere!) och LÅSTE DÖRREN smile  hehe stor nytta att ha dörren låst om rutan är nervevad!

haha du jag brukar låsa bilen även om jag har rutan nerhissad!
bilen larmas ju då! och om någon försöker öppna den genom att låsa upp den inifrån så går
ju larmet!!!!!!

så jag e på tjejens sida:P

Volvo XC60 Classic R-design "Classic R-design" (2017)
haack
3 oktober 2006 · 186 Inlägg

bmw har åxå den funktionen att om man låser med nyckel så kan man inte öppna innifrån..så därför låser ja bilen även om den är nercabbat..har fått många roliga kommentarer om det....wink
men för att återgå till topic så tycker ja nog att tjejer kan köra precis alla bilar..men nåt som ja förknippar starkt med tjejer så är de nog audi TT och bmw Z3..finns ju självklart flera, men just de två modellerna passar en tjej extra bra i....


/crille

Cpt Tuttle
16 oktober 2006 · 15 Inlägg

Sofia skrev:
P.g.a tidsbrist blir det inget mer, men det kanske räcker.
OBS, att jag inte är någon bitter satkärring. Jag älskar bilar, trivs bland killar och mullret från V8 är underbarast i världen!

Nej, du är ingen bitter satkärring... Du har snarare vett i skallen till skillnad från alla fjuniga hormonbomber som hänger här och yttrar en massa svammel... wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang