ItsFun chippet?

boxaren
30 augusti 2005 · 85 Inlägg

Har inte helt släppt tanken på att enbart pystrimma bilen men har kollat lite på detta chip som alt.
Tänkte höra med er de vanliga frågorna.

Någon som har testat detta chip?
Åsikter tankar kring detta relativt billiga chip?
Detta kontra BSR?


Ett BSR chip har jag ej råd med så det är inte ett alternativ men vill ändå höra åsikter om skillnader m.m.

http://www.itsfun.nu/trimchip/

S40 2.0t
Goffen Administratör
30 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

ska tydligen finnas nån som heter jurg som annonserar på blocket om trimchips han åker hem till dig o chippar på plats och har fått jättefin kritik av alla jag hört med som anlitat han. Till skillnad från itsfun chippet där jag inte hört varken bu eller bä

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
dole
30 augusti 2005 · 10 Inlägg

Jag har en 00:a Golf IV GTI Turbo i den har jag haft Jürgens chip i sen 2001 och den går kanon med det. Kan varmt rekomendera det.

För mycket 240 med vingar tack och hej
heLLen
30 augusti 2005 · 454 Inlägg

Jag har Itsfun chip i min bil! å d funkar hur bra som helst! fick ett mkt bredare register å bilen e piggare å betydligt roligare att köra!

Klart prisvärt!

boxaren
1 september 2005 · 85 Inlägg

hur kan den här jurg åka hem till en, åkar han sverige runt eller?

hittar inte han för övrigt....

S40 2.0t
Goffen Administratör
2 september 2005 · 2 974 Inlägg

http://www.blocket.se/view/5526486.htm? … amp;city=0   och vad jag förstått åker dom runt o chippar i nästan hela sverige om det är några från samma trakt som vill ha...

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Goffen Administratör
2 september 2005 · 2 974 Inlägg
En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
BoraV6
2 september 2005 · 677 Inlägg

Jürg åker mellan tyskland och östersund stup i ett, med bilar mm.
Så han passerar genom stora delar av Sverige.

Mycket bra chip! Jag och flera polare kör med sådana chip. Alla är nöjda!
Priserna är mycket bättre än Alla andra! 2800:- är väl ungefär vad han tar för de flesta bilarna, kan dock skilja lite.

Markus_C Kart & Mätningstekniker
2 september 2005 · 701 Inlägg

BoraV6 skrev:
Jürg åker mellan tyskland och östersund stup i ett, med bilar mm.
Så han passerar genom stora delar av Sverige.

Mycket bra chip! Jag och flera polare kör med sådana chip. Alla är nöjda!
Priserna är mycket bättre än Alla andra! 2800:- är väl ungefär vad han tar för de flesta bilarna, kan dock skilja lite.

Hur blir det med driftsäkerheten?

BoraV6
2 september 2005 · 677 Inlägg

Ingen skillnad mot orginal!

Perrra87
14 januari 2008 · 91 Inlägg

http://www.powerchip.se/


Körde me hans chip till jag sålde bilen. Betalade 2000 för allt . Kan inte mer en starkt rekommendera!

Decibel
14 januari 2008 · 2 911 Inlägg

Inte så stor skillnad på någon av chippen på marknaden som riktar sig till orginal eller smått modifierade motorer.
Skillnaden sitter i prislappen och vilken typ av service/hjälp du får när du undrar något eller om något blir galet.

torpis Forummoderator
14 januari 2008 · 10 572 Inlägg

De som syns till på X40nordic.com har inte haft tur med it´s fun medans de som kör BMW och Audi sugmotorer är lyriska.   sök lite så hittar du info...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
TTTTT
14 januari 2008 · 945 Inlägg

den jurg som det snackas om i tråden är jurgen weisse. Har chippat bilar länge. försökte snoka upp honom när jag skulle chippa min RS, men hittade honom aldrig.
Vad jag förstår det som ska Its fun köra med jurgens chip.
Jag kontaktade Its fun här i sthlm när jag skulle chippa min, men blev jävligt skumt bemött, skit trevlig snubbe, men ville inte uppge nån adress förrän jag hade bokat tid. Låter ju lattjo gör det inte. Kolla deras hemsa, ingen adress inget fast telefon nummer, bara mobil nummer.
Står fritt å välja.
Men jag har hört om en hel del folk som har fått probs med brända boxar efter att ha chippat hos dom här i sthlm....och ja tänkt dig själv om d blir nå probs, kan ju bli jävligt struligt att få hjälp då.
Dom har en garanti man kan köpa i samband med chipningen.
JKag frågade om den, snubben sa . - Mitt råd är att du skiter i den, vi har aldrig haft några probs med våra chip.

blinka blått om du vill rejsa!
Tigerofsweden
14 januari 2008 · 1 231 Inlägg

bsr chipet kostar 1000:- mer än itsfun bara ju ?! om du nu vill ha BSR , tycker inte det är så jätte dyrt. ska du ha ett större företag får du ju paya lite mer.

funderade oxå på alla dom företagen , Powechip , Chipcenter och  http://www.tmchiptuning.com/

hur bra och seriösa är dom företagen ? ?  man vill ju lixom inte stå med svansen mellanbenen sen när dom pajjat nått

NiV3Rt
14 januari 2008 · 371 Inlägg

Cheap. Performance. Durability.
Pick two wink

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Fnurrr
14 januari 2008 · 35 Inlägg

Hej
Ja var chippat min hos T.M.Chiptuning. och dom är seriösa och hjälper dig och det händer något. dom har hjälpt mig med att kolla fel och allt.
super bra och seriös iaf.

Daaze Rent A Retard !
14 januari 2008 · 674 Inlägg

Pm racing är det ända rätta big_smile

www.pm-racing.se

dock så funkar inte sidan, men tel nr står på sidan så ring o surra lite så ska du se att ni kommer överens om någe roligt tongue

/J

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Tigerofsweden
14 januari 2008 · 1 231 Inlägg

Fnurrr skrev:
Hej
Ja var chippat min hos T.M.Chiptuning. och dom är seriösa och hjälper dig och det händer något. dom har hjälpt mig med att kolla fel och allt.
super bra och seriös iaf.

vilken stad gjorde du det i ?

skutte Bilrekonditionerare
14 januari 2008 · 453 Inlägg

Alla tycker väldigt olika! Tycker själv att Proscott verkar seriösa men man vet ju inte förr'n det är försent

MVH Rikard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang