ItsFun chippet?

Tigerofsweden
14 januari 2008 · 1 231 Inlägg

skutte skrev:
Alla tycker väldigt olika! Tycker själv att Proscott verkar seriösa men man vet ju inte förr'n det är försent

nae preics , tycker oxå dom verkar kanon och seriösa...jävligt bra service via mail , snabba på svara iaf.
sen har dom ju lite goa kundblilar oxå ...

fan är helt osäker poå vilket företag man ska ha , lite skillnad på 2500 och 6000 hos bsr tex ..
undrar verkligen om det är sån jätte skillnad ...

joel_h Väghyvel
14 januari 2008 · 252 Inlägg

skutte skrev:
Alla tycker väldigt olika! Tycker själv att Proscott verkar seriösa men man vet ju inte förr'n det är försent

tycker du ska gå in på saab forumet o fråga vad dom tycker om detta du lär bli riktigt brydd

Senast redigerat av joel_h (14 januari 2008)

Tigerofsweden
14 januari 2008 · 1 231 Inlägg

vad tycker dom där da ? ?

skutte Bilrekonditionerare
14 januari 2008 · 453 Inlägg

Att allt utom de allra största företagen är skit big_smile
Välj maptun, nordic, speedparts istället osv..

MVH Rikard
Xoff Volvo tönt... =)
14 januari 2008 · 2 344 Inlägg

min är chippad hos racimax, dock inte jag som gjort så jag vet inte hur bra/dåliga dom är... men det är bra med tryck i bilen så dom är nog bra! www.racimax.se

Edit: ItsFun har jag bara hört skit om...

Senast redigerat av Xoff (14 januari 2008)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Tigerofsweden
15 januari 2008 · 1 231 Inlägg

har läst runt en massa nu , och det verkar som att powechip eller proscott inte kanske är sådär jäääättebra på saab som kanske maptun o dom ....
men va jag kunnat läsa så är alla VAG ägare enormt nöjda med sina bilar ...
man kan även hitta lite effektkurvor o sånt på powerchip sidan ...

http://www.powerchipgroup.com/products/dynographs.asp


sen kör ju vissa företag i tex Göteborg o HBG med powerchip , så det är inte BARA en resande kille som chippar ...

Senast redigerat av Tigerofsweden (15 januari 2008)

TTTTT
15 januari 2008 · 945 Inlägg

Ett litet tips i all väl mening till alla som e sugna på att chippa.

1. Lita inte så hårt på vad chipparna själva uppger i effekt på sina sidor. Dom vill ju givetvis sälja sitt eget chip, så d e klart att det kan skarvas lite i siffrorna. Leta i stället upp ett test som är gjord utav nån oberoende, tex en tidning. Ja visst, jag vet att många av er kommer att säga att tidningar kan vara mutade etc etc, men sannolikheten är iaf större att deras siffror är mer rättvisande än företagets egna.
2. Betsäm dig för vad du vill ha ut av chippet, tex, när vill du att laddkurvan ska peaka, hur ska stegringskurvan se ut mm. Det skiljer från tillverkare till tillverkare. Om ni nu inte ska göra en individ anpassad mappning, men då blir det betydligt dyrare.
3. Håll er till ett etablerat företag, i fall att det skulle bli strul med chipningen. Är övertygad om att det är lättare att få hjälp ifrån dom stora.
4. ta ställning till om ni vill ha en ppc prog vara, eller ett inlött chip.

Senast redigerat av TTTTT (15 januari 2008)

blinka blått om du vill rejsa!
MrK
15 januari 2008 · 407 Inlägg

autotech, maptune och bsr annars får det vara...

H.T
15 januari 2008 · 197 Inlägg

Jag pratade med en service tekniker i Billia som verkade ha koll på läget o va bil intresserad ( ovanlig kombination i BILLIA)

Han va tveksam till trimning för han har fått in många bilar genom åren som har pajjat där trim firman inte tar ansvar o försäkringsbolagen bara skrattar åt de, som han sa.

Som till min bil kostar de runt 85  000:- utbytes motor. O de e toppen som brukar gå enligt honom.

Man blir skrämd

Mazda Mx-5 (2006)
skutte Bilrekonditionerare
15 januari 2008 · 453 Inlägg

H.T skrev:
Jag pratade med en service tekniker i Billia som verkade ha koll på läget o va bil intresserad ( ovanlig kombination i BILLIA)

Han va tveksam till trimning för han har fått in många bilar genom åren som har pajjat där trim firman inte tar ansvar o försäkringsbolagen bara skrattar åt de, som han sa.

Som till min bil kostar de runt 85  000:- utbytes motor. O de e toppen som brukar gå enligt honom.

Man blir skrämd

Stämmer kanske som du säger men det är ju inte själva chipningen som tar död på bilen utan det är ju hur den körs. De som chippar sina bilar kör oftast mycket hårdare och därav siffrorna. Kör man på samma sätt som med en original bil ska det inte vara någon större skillnad på livslängd hos motorn.

MVH Rikard
Hamilton
21 december 2009 · 8 864 Inlägg

MrDexter skrev:
Jürgen Weisse är tveklsöt den bästa med ljusår. Han skriver för dom andra tillverkarna så dom kan sälja sina"standardchip" vilket han är allergisk möt, tyärr gör inte detta av fröklarliga själ men hans vision var att varje motor är unik och måste läsas och mappas manuellt. Blev grymt sjukt nöjd med min, killen visste vad han gjorde..  Lycka till!  smile

iofs snart 5år sedan tråden skapades men va fan gör det, inte behöver man läsa inläggen man svarar på ...roll

Senast redigerat av Hamilton (21 december 2009)

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang