3571
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
22 januari 2013
#881
2,3L Gammalt rödblock med lastbilsturbo och intercooler. 500hk

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

151 Inlägg
22 januari 2013
#882
NoFantasy skrev:
2,3L Gammalt rödblock med lastbilsturbo och intercooler. 500hk

inte helt omöjligt


KHRacing
22 januari 2013
#883
MCB1189 skrev:
NoFantasy skrev:
2,3L Gammalt rödblock med lastbilsturbo och intercooler. 500hk

inte helt omöjligt

Snarare - inte alls ovanligt !

12 086 Inlägg
22 januari 2013
#884
KHRacing skrev:
MCB1189 skrev:
NoFantasy skrev:
2,3L Gammalt rödblock med lastbilsturbo och intercooler. 500hk

inte helt omöjligt

Snarare - inte alls ovanligt !

Inte alls, men man ska kanske förtydliga resterande modifikationer.

2 953 Inlägg
22 januari 2013
#885
att en skabbig seat inca va frän, halva bilen va påbättrad å den va bara sänkt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

18 Inlägg
23 januari 2013
#886
I nian var vi några som började köpa våra första bilar för att köra runt med ute i skogarna och på lokal 'rallybana'. En av killarna hade en Saab medan vi andra körde Volvo. När han noterar hur mycket bättre det ser ut när vi sladdar med bakhjulsdrivna bilar så vill han också ha!

Till allas förvåning så börjar han backa runt, runt, varv efter varv. När han väl stannar och vi frågar vad f*n han pysslar med så svarar han kort och enkelt: Jag kör bakhjulsdrivet !? och kollar på oss som om vi vore dumma i huvudet. Än i dag bland det roligaste jag sett i hela mitt liv. cool
Senast redigerat av aifia (23 januari 2013)

Why so serious?

430 Inlägg
23 januari 2013
#887
mercor jag tittade på innan ja köpte nuvarande...nästan alla hade bytt kamrem! (dieslar och bensin...)

Mopar or no car!

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
244 Inlägg
25 januari 2013
#889
-Westerlund- skrev:
https://www.flashback.org/sp3828883

Hahaha:D va i helvete xD

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
25 januari 2013
#890
floff skrev:
Läste för några år sen på ett forum angående mitsubushi eclipse.
Där finns en liten knapp med en snöflinga på i dessa bilar.
så va de någon som frågade vad den gör om man trycker in den. Och till svar får killen "Att om man trycker in den en gång får man ett fält med snö omkring sig på en diameter på 20m, trycker man in den till andra steget så utökas det till 50m"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

67 Inlägg
25 januari 2013
#891
Maizer skrev:
Japp det går, och sek lådor ska inte kopplas:)

Ska inte koppla? Man kan väl växla utan att koppla men man sparar  på lådan om man kopplar. Lr?


Avstängd
1 714 Inlägg
1 februari 2013
#892
BoB__ skrev:
Drfrasse skrev:
dusty skrev:
"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile

de går om man har rätt varv i motor,låda o bakaxel då går de i utan problem men gör man fel USSHHHH

När man väl lärt sig på sin specifika bil kommer bara problemet med att komma iväg.

Det är inga bekymmer, växla utan koppling går fint om man väntar en halv sekund mellan växlarna,
kan bli lite ryckigt ibland bara. För att växla ner så lägger du i neutral, gasar till, och lägger i lägre växel vid rätt varvtal. Att komma iväg utan koppling från stillastående går inte om man inte vill rasa lådan däremot smile

MCB1189 skrev:
NoFantasy skrev:
2,3L Gammalt rödblock med lastbilsturbo och intercooler. 500hk

inte helt omöjligt

Inte omöjligt nånstans. Inte ens med allting i övrigt original.

Det är bara strunta i att sätta dit wastegaten och köra motorn i bänk, gasa max så får du nog sjuka siffror innan motorn sprängs i småbitar, 500hk i 3 sekunder, men ingen pratade ju om hållbarhet heller.
Senast redigerat av Emilius (1 februari 2013)


273 Inlägg
1 februari 2013
#893
Emilius skrev:
BoB__ skrev:
Drfrasse skrev:
de går om man har rätt varv i motor,låda o bakaxel då går de i utan problem men gör man fel USSHHHH

När man väl lärt sig på sin specifika bil kommer bara problemet med att komma iväg.

Det är inga bekymmer, växla utan koppling går fint om man väntar en halv sekund mellan växlarna,
kan bli lite ryckigt ibland bara. För att växla ner så lägger du i neutral, gasar till, och lägger i lägre växel vid rätt varvtal. Att komma iväg utan koppling från stillastående går inte om man inte vill rasa lådan däremot smile

MCB1189 skrev:
NoFantasy skrev:
2,3L Gammalt rödblock med lastbilsturbo och intercooler. 500hk

inte helt omöjligt

Inte omöjligt nånstans. Inte ens med allting i övrigt original.

Det är bara strunta i att sätta dit wastegaten och köra motorn i bänk, gasa max så får du nog sjuka siffror innan motorn sprängs i småbitar, 500hk i 3 sekunder, men ingen pratade ju om hållbarhet heller.

Med lastbil går det i alla fall att starta utan koppling wink När man ska stanna så lägger man bara lådan i neutral och stänger av bilen, sen när man ska dra igång så lägger man i växel och drar på startmotorn wink hurvida det är bra för grejorna eller inte är en annan sak lol Jag hämtade en lastbil med rasad koppling i Jönköping och körde den till Östra Ljungby, ca 17 mil men det va motorväg nästan hela vägen smile

469 Inlägg
1 februari 2013
#894
Måste nog vara på jobbet när det kommer in en lastbil (trailerdragare) med konstigt slitage på framhjulen. Jag börjar givetvis titta på däcken och ser att det är för lite luft i så jag frågar kunden om hon kollat luften i framhjulen? jo det hade hon gjort redan för ett par dagar sedan och jag frågar vad hon pumpade i för tryck? och hon svarar med lite sur och självsäker ton "3kg som det ska vara!". 3kg svarade jag? det ska vara 9kg. förvånad som jag blev så fick jag fram tryckmätaren och mätte lufttrycket, men som tur var så var det ca 7kg vilket är för lite men ändå inte på tok fel, jag frågade med liten snäll röst om hon verkligen hade kollat trycket dom senaste veckorna och hon klämmer fram ett klent litet nej haha (röd som en tomat) smile om hon bara hade sagt nej från början så hade hon inte blivit utskämd big_smile
finns många andra fina lögner också i detta yrke haha smile

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

244 Inlägg
1 februari 2013
#895
exoop skrev:
Måste nog vara på jobbet när det kommer in en lastbil (trailerdragare) med konstigt slitage på framhjulen. Jag börjar givetvis titta på däcken och ser att det är för lite luft i så jag frågar kunden om hon kollat luften i framhjulen? jo det hade hon gjort redan för ett par dagar sedan och jag frågar vad hon pumpade i för tryck? och hon svarar med lite sur och självsäker ton "3kg som det ska vara!". 3kg svarade jag? det ska vara 9kg. förvånad som jag blev så fick jag fram tryckmätaren och mätte lufttrycket, men som tur var så var det ca 7kg vilket är för lite men ändå inte på tok fel, jag frågade med liten snäll röst om hon verkligen hade kollat trycket dom senaste veckorna och hon klämmer fram ett klent litet nej haha (röd som en tomat) smile om hon bara hade sagt nej från början så hade hon inte blivit utskämd big_smile
finns många andra fina lögner också i detta yrke haha smile

Hahaha den e ju fin :;D

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

DMNDphoto
727 Inlägg
1 februari 2013
#896
Att Volvo gjorde en B15 som var en 1,5L rakfyra med dubbla överliggande kammar och 18 ventiler.

Grupp B rallybilar var tvungna att vara bakhjulsdrivna och det var därför sporten blev för farlig.

F1 bilar har alltid haft en V12a inget annat.

Från samma kille alla dessa.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
1 februari 2013
#897
Mattyyy skrev:
Att Volvo gjorde en B15 som var en 1,5L rakfyra med dubbla överliggande kammar och 18 ventiler.

4½ ventil per cylinder är faktiskt jävligt imponerande!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

151 Inlägg
1 februari 2013
#898
Mattyyy skrev:
Att Volvo gjorde en B15 som var en 1,5L rakfyra med dubbla överliggande kammar och 18 ventiler.

Grupp B rallybilar var tvungna att vara bakhjulsdrivna och det var därför sporten blev för farlig.

F1 bilar har alltid haft en V12a inget annat.

Från samma kille alla dessa.

hahahha dedär med bakhjuls drift i grupp B var de dummaste jag hört, de va ju på den tiden fyrhjulsdriften slog igenom i rally...


715 Inlägg
1 februari 2013
#899
kunde höra kompressionen i motorn

1 422 Inlägg
2 februari 2013
#900
mulleina skrev:
kunde höra kompressionen i motorn

Men det gör man ju. Man hör och märker rätt lätt om en motor har komp eller är komplös. Så var väl inte så dumt :p



Sök