Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Spelis
14 maj 2007 · 1 926 Inlägg

vad är det dummaste din bilintresserade kompis har knäck ur sig ? big_smile


Själv är väl bland de dummaste att min kompis trodde att hans föräldrars 740 var framhjulsdriven för att dom sladdade som f-n på vintern! han var helt övertygad om det också. Höll på att garva ihäl mig åt honom big_smile

Senast redigerat av Spelis (14 maj 2007)

dusty Living in the fastlane
14 maj 2007 · 2 616 Inlägg

"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile

beemern .......
14 maj 2007 · 2 655 Inlägg

jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 18min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de. (han e ganska så mytoman av sej, ljuger mer än han talar sanning)

Senast redigerat av beemern (14 maj 2007)

_MaCCe_ Majestas
14 maj 2007 · 1 319 Inlägg

Kan berätta att på ford så sa en säljare att nya mazda mps hade dubbelturbo. smile

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Horizon
14 maj 2007 · 296 Inlägg

dusty skrev:
"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile

Det är ju ingen lögn iaf! Har kört utan att ha någon koppling, dock en äldre bil . gäller att växla vid rätt tillfälle helt enkelt. skulle dock ej våga på Golfen smile

Fredrik.Gustavsson
14 maj 2007 · 2 123 Inlägg

beemern skrev:
de jag har e väl lätt bäst iallfall. jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 17min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de.

Det var ju kul : /
Om du kört så fort måste du haft en snitt fart mellan 180-190 och det tror jag inte du klarar på dom vägarna uppe i norr.
Så din kompis historia är väl lika sann ungefär.

Flash Modo-fan från början till slut
14 maj 2007 · 330 Inlägg

På väg till en fotbollsmatch när jag var 15-16 år då bad en kille i bilen att gubben som körde att han skulle gasa på lite.
Gubben gjorde det,sen fick han frågan:"Är det inte automatlåda i den här bilen?"
"Jo",svarade gubben som körde,"hurså?"
"Jamen spaken rörde sig ju inte"
Tur att det han inte körde fort,för vi var 4 stycken i bilen som skrattade så vi grät,inklusive chauffören

Stolt far till Freddy 18/12-08
beemern .......
14 maj 2007 · 2 655 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

beemern skrev:
de jag har e väl lätt bäst iallfall. jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 17min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de.

Det var ju kul : /
Om du kört så fort måste du haft en snitt fart mellan 180-190 och det tror jag inte du klarar på dom vägarna uppe i norr.
Så din kompis historia är väl lika sann ungefär.

hmm jasså, må faan ringa polaren å höra, de va han som tog tid, kanske inte va rätt me 17 min.

Flash Modo-fan från början till slut
14 maj 2007 · 330 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

beemern skrev:
de jag har e väl lätt bäst iallfall. jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 17min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de.

Det var ju kul : /
Om du kört så fort måste du haft en snitt fart mellan 180-190 och det tror jag inte du klarar på dom vägarna uppe i norr.
Så din kompis historia är väl lika sann ungefär.

Jodå.vägen mellan Stugun och Östersund är rätt bra,inga problem att ligga i dom hastigheterna.Inte sist jag var där borta i alla fall(4-5 år sen)

Stolt far till Freddy 18/12-08
beemern .......
14 maj 2007 · 2 655 Inlägg

Flash skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

beemern skrev:
de jag har e väl lätt bäst iallfall. jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 17min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de.

Det var ju kul : /
Om du kört så fort måste du haft en snitt fart mellan 180-190 och det tror jag inte du klarar på dom vägarna uppe i norr.
Så din kompis historia är väl lika sann ungefär.

Jodå.vägen mellan Stugun och Östersund är rätt bra,inga problem att ligga i dom hastigheterna.Inte sist jag var där borta i alla fall(4-5 år sen)

precis, den e ju mest rak, de går lite uppåt ich lite neråt men de e inga våldsamma kurvor. för 2år sen körde farsan 220km/h hela vägen in till stan utan att släppa gasen. sen ville ja inte direkt köra 200-230km/h och ringa så ja körde inte lika fort då när ja ringde sen efter de så stämplade man igen...

Senast redigerat av beemern (14 maj 2007)

N_W V8 de bästa som finns!
14 maj 2007 · 1 092 Inlägg

Detta gäller prat kring 2,2L femman som sitter i gamla Audi S4. Då yttrar sig någon och säger att:" en sån där har min brorsans bästa kompis lyft ner sin Audi, fast de har tagit bort en cylinder för att få mer vrid"................

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Hamilton
14 maj 2007 · 8 864 Inlägg

dusty skrev:
"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile

Fungerar alldeles utmärkt att växla utan att använda kopplingen, man måste bara veta hur man gör.

Så din kompis har 50% rätt wink

Fotograf på tierpidag.se
Ena Colaberoende
14 maj 2007 · 1 219 Inlägg

Niklasw skrev:
Detta gäller prat kring 2,2L femman som sitter i gamla Audi S4. Då yttrar sig någon och säger att:" en sån där har min brorsans bästa kompis lyft ner sin Audi, fast de har tagit bort en cylinder för att få mer vrid"................

Ha ha ha. Bästa idag!!!

loudness
14 maj 2007 · 4 554 Inlägg

en kompis förklarde hur långt de va mellan stockholm och borås och de va inga oklarheter.. en stund senare fråga han: hur långt är de mellan borås och stockholm?

loudness
14 maj 2007 · 4 554 Inlägg

skrev fel hehe de ja mena va andra hållet som han inte verkat fatta va lika långt:P

Merclone Leg. Spådam
14 maj 2007 · 816 Inlägg

Flash skrev:
På väg till en fotbollsmatch när jag var 15-16 år då bad en kille i bilen att gubben som körde att han skulle gasa på lite.
Gubben gjorde det,sen fick han frågan:"Är det inte automatlåda i den här bilen?"
"Jo",svarade gubben som körde,"hurså?"
"Jamen spaken rörde sig ju inte"
Tur att det han inte körde fort,för vi var 4 stycken i bilen som skrattade så vi grät,inklusive chauffören

Bahahaha lol Det var tamejfan det roligaste jag nånsin hört! smile big_smilelolbig_smilelol

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
_fillan_ med lem
14 maj 2007 · 1 925 Inlägg

RouziMotorsport skrev:

dusty skrev:
"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile

den har jag också hört.. fast från en jag inte kände, det va på en streetrace möte..
och jag hörde någon säga det här lite längre bort än där jag stod

"jo jag brukar växla utan att hålla inne kopplingen!!!"

jag tänkte............va?

det går alldeles utmärkt på volvo 740 kan jag ju tala om av egen erfarenhet :)absolut inga problem,,,bara man "mellangasar" så man får samma varv som det blir när man får i växlen smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Maizer
14 maj 2007 ·

Japp det går, och sek lådor ska inte kopplas:)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
14 maj 2007 · 5 753 Inlägg

när man var i moppe åldern så hörde man ju en dum sak

en kille här i byn sa att han hade kört 165km/h UTAN lustgas med sin honda mt5 på sättna (sundsvalls raceway... 402meter) och att de gick betydligt fortare med lustgasen... hmm han körde orginal hela tiden och enda gången han hade lite trimm så körde jag ifrån han med skjuts så undra hur fort min gick isånna fall? wink haha nää de va fan bland de dummaste jag hört tongue

Senast redigerat av _Glenne_ (14 maj 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Audi_S-power Ingen riktig Audi utan quattro!
14 maj 2007 · 203 Inlägg

Niklasw skrev:
Detta gäller prat kring 2,2L femman som sitter i gamla Audi S4. Då yttrar sig någon och säger att:" en sån där har min brorsans bästa kompis lyft ner sin Audi, fast de har tagit bort en cylinder för att få mer vrid"................

haha, den killen kan inte veta mkt om bilar den... men ball "historia"

Ingen Riktig Audi Utan quattro
Audi S4 2.2TQ
Audi RS2 Porsche "Built by Porsche Zuffenhausen" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang