3142
Sök

ToXtreme's Volvo 740 projekt / MONSTERUPDATE 9/4!! Modemdödare ;)

3 627 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Tacktack big_smile

Nee jag kollade igenom hmm Detta va den tidigaste som fanns imon 10mils radie :S

Fördelen är att jag ska jobba ganska mkt i sommar så jag kmr troligtvis ha råd å köpa 19"are big_smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
1 juni 2007
En fråga angende lackningen i panelen. Köpte du bara färg och lacakde rätt på eller ska man bearbeta ytan något innan? Kul läsning!

3 627 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
Du vet hur man tar av listerna till att börja med?

Jag ruggade upp de med 600 våtslippapper, sen la jag på 3lager plast primer, sen själva lacken i så många lager som behövdes, ungefär 4st smile Sen 3 lager klarlack smile

Lycka till smile

Och tacka smile

3 627 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
Har kollat lite på fälgar mm. och då upptäckt att www.bythjul.com är billigast smile

Och då till det lite roliga fenomenet! R replika fälgar modell 19"are med däck kostar 9500:- med billigaste men bra däck.. medans 18"are med de billigaste men även där bra däck kostar 10500:- .. Fattar inte hur det går ihop men spela roll big_smile Så ska försöka skrapa ihop tillräckligt till att köpa sänkning och 19"are smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 juni 2007
ToXtreme skrev:
Har kollat lite på fälgar mm. och då upptäckt att www.bythjul.com är billigast smile

Och då till det lite roliga fenomenet! R replika fälgar modell 19"are med däck kostar 9500:- med billigaste men bra däck.. medans 18"are med de billigaste men även där bra däck kostar 10500:- .. Fattar inte hur det går ihop men spela roll big_smile Så ska försöka skrapa ihop tillräckligt till att köpa sänkning och 19"are smile

Låter bra de där wink
sänkningen och fälgarna kommer göra mycket på din bil du smile

mvh kimpa

165 Inlägg
1 juni 2007
ToXtreme skrev:

Jag ruggade upp de med 600 våtslippapper, sen la jag på 3lager plast primer, sen själva lacken i så många lager som behövdes, ungefär 4st smile Sen 3 lager klarlack smile

Nepp har inte direkt någon idé om det faktiskt. Har du någon enkelguide kanske? smile

PS. Tack för kommentaren big_smile

3 627 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
CompleteComfort skrev:
ToXtreme skrev:

Nepp har inte direkt någon idé om det faktiskt. Har du någon enkelguide kanske? smile

Jag vill minnas att inredningen i 940 är i princip likadan som min förutom själva instrumenthuset?

Iaf, ska du lacka allt? De små listerna som jag lackat plockar du bort lättast med en liten skruvmejsel som du sätter i överkant och så drar du ut små "pinnar" som sitter på baksidan, sätt gärna skruvmejseln så nära som möjligt så att de inte pajjar! smile

Sen de som sitter fast på mittkonsolen tar du och tar bort genom att sätta en skruvmejsel i högerhörnet och så bender du försiktigt tills klippset på baksidan hoppar ur sitt fäste.. sen gör du så enda fram till tändningslåset och då är det bara att dra den åt passagerarhållet så ska den lossna  smile Kan dock va lite knepigt! Sen den med ljusreglaget gör du exakt likadant fast spegelvänt, du måste dock plocka bort den lilla ratten först, vilken du bender loss även den smile

Lycka till wink

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 juni 2007
Grattis till teorin! smile Måste vara jävligt skönt!
Lycka till med bilen, du är då en jävel å polera i alla fall wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

3 627 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Tack Mäki ^^

Jadu.. den börjar se lite risig ut igen (en fläck uppe vid rutan) Så det blir nog till att tvätta å polera lite till smile Vill att den ska blända folk när man kmr rullandes big_smile

260 Inlägg
2 juni 2007
laserblå kan vara ett förslag ja smile Eller kanske vit? Nja jag vet inte.

Lycka till!

Kettunen
2 juni 2007
ToXtreme skrev:
CompleteComfort skrev:
ToXtreme skrev:

Jag vill minnas att inredningen i 940 är i princip likadan som min förutom själva instrumenthuset?

Iaf, ska du lacka allt? De små listerna som jag lackat plockar du bort lättast med en liten skruvmejsel som du sätter i överkant och så drar du ut små "pinnar" som sitter på baksidan, sätt gärna skruvmejseln så nära som möjligt så att de inte pajjar! smile

Sen de som sitter fast på mittkonsolen tar du och tar bort genom att sätta en skruvmejsel i högerhörnet och så bender du försiktigt tills klippset på baksidan hoppar ur sitt fäste.. sen gör du så enda fram till tändningslåset och då är det bara att dra den åt passagerarhållet så ska den lossna  smile Kan dock va lite knepigt! Sen den med ljusreglaget gör du exakt likadant fast spegelvänt, du måste dock plocka bort den lilla ratten först, vilken du bender loss även den smile

740 & 940 panelerna har samma passform men dom är ganska olika endå tycker jag. En 940 panel i 740 gör stor skilldnad på den " Gammla vanliga volvon "

Lycka till wink

3 627 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Update

Äntligen dax för update smile

Skulle kommit en i helgen men så festa jag ganska grovt i lördas + att jag jobbat hela helgen och som om inte det räcker med det så bröt jag även upp med tjejen i söndags! Så helgen har vart lite sisådär bra .. Men nu e jag tbax med gott om ord och ett formidabelt bra humör big_smile

Men nog om mig, denna tråden är ju förfan om bilen min tongue
Har tagit och bytt slutdämpet på den för att få lite goare ljud, och d blev d då alltid också wink
Finns ett grymt bra ställe här i stan måste jag säga.. När han i kassan räknade ihop det så stog han och halvmumla nåt sånt här: 360 därja, då skriver vi 320, och 90 på dem.. 169? Nee 150 skriver vi tongue Fick totalt 12% rabatt big_smile Betalade 200kr mindre än vad det kostat på mekonomen för samma grejjer smile

Avgaset :
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/i25.jpg
Och ja, det är meningen att det ska va lite riktat ner i backen + sticka ut åt sidan tongue Tittar man riktigt nära kan man även se rostbubblan i nederkant på bagaget sad
Film på ljudet big_smile
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/th_i1v.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/th_i2v.jpg
Blev lite smygreklam för Volvo där ett tag eftersom 1an vägrade gå i tongue

Tog även en bild på bilen framifrån oxå smile
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/i24.jpg
Fick med Toyyon på ena kortet oxå smile Familjeporträtt tongue
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/i26.jpg

Beställde nya plåtar till den ida oxå smile Vanlig fram och EU bak! Kommer bli såå fint big_smile

Ha d gött nu allesammans!

Och kommentera jättemkt nu e ni snälla smile Det gör det lättare och fortsätta då smile
Senast redigerat av ToXtreme (5 juni 2007)

Speed FMK
849 Inlägg
5 juni 2007
blev nice detdär smile måste göra något åt mitt utblås med. det är för jävligt dåligt i skicket. får polera upp skiten. gött lät de ju med smile fortsätt i denna takten. festa måste vi alla mågon gång, och då kommer bakfyllan. de e bara o ta skiten som den kommer wink hehe

mvh Ludde

3 627 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Ja visst blev ljudet gött? smile Får ut å köra med den nån dag wink

Aah ne nu blir d lite lugnare festande för min del tongue Pallar inte en 2dagars baksmälla till tongue

MVH Jimmy

165 Inlägg
5 juni 2007
Hehe trevligt där med filmen smile. Alltid lika gött att se nya uppdateringar också.

3 627 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Tack smile Kul med mina stammisar här i tråden ^^

Imon hade jag tänkt lägga ner krut på slutfinishen utav lacken + fixa stötisarna smile

55 Inlägg
5 juni 2007
maaah mumsigt ljud där måste jag säga, får ta och skaffa mig en sådan ljuddämpare jag me big_smile, btw den blir super snygg! får komma förbi och kolla på den ordentligt nån dag ^

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.

3 627 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
ja d får du bannemig gö Linus tongue Sen när du har kortet så får d bli Volvo cruising igenom Kba tongue

1 163 Inlägg
5 juni 2007
Blir bra detta projektet... Kommer göra sig grymt med 19", sänkning och blinkers! Ni är välkomna ner till vbg på cruising också. wink

3 627 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
VBG? Du kan räkna lugnt med att jag kmr ner dit i augusti smile Då ska bilen va klar inför vintern då det troligtvis kmr byggas om ännu mer big_smile

Sök