Idag så provmonterade jag det färdigsvetsade grenröret/downpipen som Mac svetsade klart i helgen. Det visade sig vara bra förutom att det har slagit sig så förbannat, så jag for upp till SGR, Gordon närmare bestämt och han kommer plana det i veckan.
Ang min oljeretur så mätte jag upp avståndet idag, hela 10CM! Fan det ska ju inte vara några problem alls, har varit nervös som fan för vi mätte inte upp avståndet utan det blev där det blev så att säga..
Såhär någonting kommer troligen tryckröret att gå över motorn.
Den interna wastegaten kommer att stängas genom att svetsa den tredje bulten som skall gängas in så långt det bara går för att hålla maximalt tryck mot öppningen.
Idag har det gått lite frammåt, var på hydraulikfirman och fick mig en olja-in-slang pressad, 375 jävla riksdaler slutade den på men då tog det en stund att gänga oljeflänsen och vi provade lite olika kopplingar så jag antar att han tog ut timpenning också. Struntsamma nu är oljan löst och den pallar 330bar (haha). Vi provpunktade i orginalretur-materialet och det visade sig att det gick bra att svetsa i så nu måste jag bara fixa 3-fas hemma i garaget så kan jag göra det själv (var och hämtade svetsen jag köpte av Mac idag)..
Några bilder ifrån idag.. Kunde tyvärr inte använda en 90graders-koppling på oljeflänsen så det fick bli en banjokoppling och då var jag tvungen att ha en massa brickor dels för att gängan är för lång på banjo-bulten och för att skruvskallarna som håller oljeflänsen mot turbon bygger uppåt mot banjon.
Är det vanliga stålbrickor du lagt imellan på oljebanjon????
Isåfall lär det läcka då det ska vara kopparbrickor
sen tycker jag det ser lite halft epa ut så där
Det är hydraulbrickor med o-ringar innuti. Det var tvungen att bli så, skruvskallarna som håller flänsplattan är så pass höga så det går i banjon annars och en 90gradare fick inte plats för det är för tajt och går i grenröret.