Började på soppasystemet idag. Vet inte riktigt hur jag ska ha det. Några förslag? Kan tyvärr inte börja kapa slang för jag tror inte att det räcker, det är ju så svårt när man inte har allt på plats och klippa av en slang för en sjuhundring som sen inte passar är ju ren idioti så jag får vackert vänta tills knotan är på plats (nästa vecka)..
Idag kopplade vi in 3-fas i garaget så nu jävlar ska det svetsas. Får låna en flaska med klocka i slutet av veckan över helgen så det blir intensivt.. Ja detta om Gordon hinner klart med turbon såklart! Annars får det bli senare... Lite optimist får man ju vara..
Gordon(SGR) har nu tigat på lite rör så jag slipper värmeproblemet allan med siliconslangen.. Tusen tack!!
Fick även en åktur i hans Merca med 0.85 i ladd och helvete vad det går undan! Tjejen var med och hon tyckte det var det värsta hon varit med om, och sist när vi åkte en ~400hk Volvo T6 så tyckte hon det var kul.. Det förklarar väl ungefär hur mycket kräm Gordon har i mercan!
Kul projekt och trevligt att se så mkt motorbilder, trots en gedigen saabnörd kan jag inte motstå titta in i din projekttråd varje gång det hänt något nytt..
Kul projekt och trevligt att se så mkt motorbilder, trots en gedigen saabnörd kan jag inte motstå titta in i din projekttråd varje gång det hänt något nytt..
Hej å hå! / Anton
Troligen kommer hon inte det, men hon ska köra den på strippen är det sagt så.. Hon kommer få blodad tand.
Kul att projektet uppskattas..
Rengjorde svetsen och bytte slangen till gasen idag.. Polaren hade problem med gången på den som jag köpte den av så det blev ett testprov utan gas.
Började dagen med att besöka Astander Engeneering i Torsås, det är han som renoverar min riktiga motor. 5månader sedan jag lämnade in den och han har inte ens påbörjat den, det kallar jag pinsamt, han har mycket att göra men vafan det är ju lite väl, eller? Iallafall så kom vi överens om att han ska balansera mitt vevparti först så jag får svänghjulet till denna motorn sålänge..
Slängde i spisen ikväll (tack Sjögren för hjälpen) så nu ligger den i och konstigt nog så är det riktigt gott om plats kvar mot torpeden trots att Gordon fick mer utstick på tryckröret ifrån kompressorutloppet än grenröret. Tyvärr ska jag jobba natten om några timmar och behöver vila lite annars hade jag börjat fundera lite på tryckrören men det lämnar jag åt morgondagen.
Här kommer några bilder ifrån ikväll.. Det börjar allt likna ett motorutrymme nu
så den här motorn var bara "lekmotorn" då?? om nu han inte hade börjat på din riktiga motor??
Denna motorn är ett test för att se om jag kan bygga en motor, har som sagt aldrig rört en motor tidigare.
Ztyling skrev:
Cheva_power skrev:
så den här motorn var bara "lekmotorn" då?? om nu han inte hade börjat på din riktiga motor??
Hehe, jojo - han lär ju kunna besiktiga med den där supermotorn inte. Alltid bra att ha en originalare.
Det enda som är orginal på den är karossen Självklart kommer den gå igenom besiktning i det utförandet den är, om inte så vet jag precis hur jag ska göra för att få den bes
Jag håller själv på med min första motor och känner igen en del saker som man ställer sig frågande till. du verkar juh göra en hel del själv, hur funkar det med å matcha stakarna med vikt och sådant? är det bara att dom skall väga så lika eller hur är det?
Jag håller själv på med min första motor och känner igen en del saker som man ställer sig frågande till. du verkar juh göra en hel del själv, hur funkar det med å matcha stakarna med vikt och sådant? är det bara att dom skall väga så lika eller hur är det?
Gör du det själv?
Jag viktade inte dessa, det ska man egentligen göra. Det du vill göra när du viktar är att få samma vikt på stor/lilländan och på hela staken så det tar en stund att göra. Sen ska man inte fila på fel ställen heller så det är inte helt enkelt. Man får ha en exakt våg för att göra det, den ska ju inte slå på mer än 0.1g iaf. Sen får man hänga upp dem i våg.
Fick ena röret på plats ikväll, beställde en siliconslang så jag får dit det andra om nån dag.. Sen blir det att lyfta ur spisen igen och göra klart oljereturen och svetsa om vattenröret så att jag inte bränner sönder vattenslangen ut från turbon..