Idag gick det blygsamt fram, har varit så sjukt trött sista dagarna (konstigt när man somnar 3-4-5 och resten av familjen går upp 0700 o väsnas)..
Iallafall så gjorde jag klart oljereturen, skar ut packning och skruvade fast den. Svetsade även dit två förstärkningsstag till intercoolerfästerna då jag kände att det finns en risk att de hade gått av så för att vara på säkra sidan så blev det två extra stag.
Hade velat stoppa i motorn idag men då jag lyckats slarva bort två skruv till vattenröret och varken Vadis eller Volvo kunde hjälpa mig med vad det skulle vara för något så fick jag vackert beställa, så imorgon kommer dem. Skulle även provmontera drivaxelfästet och tror ni inte att det skiljer på FT och T5blocken, nu är det M10 istället för M8 så fick borra upp hålen..
Planen är alltså att imorgon plocka dit vattenrör, grenrör/turbo och skruva dit drivaxelfästet. Stoppa i motorn i pannrummet och börja koppla och plocka dit det som skall sitta. Förhoppningsvis så hinner jag med detta och att göra klart soppasystemet lagom till Gordon är klar med tillverkningen av Luftmasstemätaren (han ska svarva den ur ett stycke Alu som jag köpte), kommer bli sketanice.
På tur står också att lösa ut stolarna och fästa dem så jag har något att sitta på när jag vrider om nyckeln (mycket viktigt moment för känslans skull), så att någon kan filma min ledsna min när det låter rassel, rassel, skrammel, dunk, dunk, skrammel och knak.
![http://xs121.xs.to/xs121/07482/1_______.jpg]()
![http://xs121.xs.to/xs121/07482/2_______.jpg]()
![http://xs121.xs.to/xs121/07482/3_____.jpg]()