Corpze skrev:
ber om ursäkt då jag tolkade ditt förra inlägg som att det enbart var veven som var balanserad... hoppas det löser sig!
blir så ibland

Rev motorn igår och det var väl värre än befarat, dock så vet vi iallafall exakt vad alla ljud har varit.
1) Jag har blandat ihop överfallen på de nya stakarna, monterade i bakvänd ordning mot vad jag plockade isär dem (dumma huvud). 3st vevlager såg riktigt risiga ut, 1 var okej och 1 var som nytt förutom att det kommit in nått skit i lagret men det har ju inget med överfallet att göra.
2) Stakarna har gått i blocket och nött, så jag får skicka iväg stakarna för att mäta rakhet samt rundhet (passa ihop rätt överfall så jag har inte blandat på annat sätt) då det inte finns några markeringar på Motornordstakarna.
Tyvärr så är jag bankrutt x 3 så jag har inget val mer än att lägga projektet på is tills det trillar in pengar, så med tur så rullar den till premiär.
Jag ser det såhär, jag har lärt mig sååå otroligt mycket på detta, visst det är skittråkigt att man står där nu och inte kan få ihop det MEN jag kunde likagärna fått ett stort hål och behövt köpa en helt ny motor så säg 5000kr kostar det mig allt som allt att lära mig bygga en motor! Jag är skitnöjd av att jag ens fick igång den. Dont worry, be happy!
God jul & gott nytt på er allesammans, skitkul att det är så många som följer projektet det gör det värt allt slit!