Vem äger vem

Black Knight
13 september 2005 · 711 Inlägg

http://www.expressen.se/content/1/c6/10/22/68/7a76223b.gif

För bättre bild klicka här...
http://www.expressen.se/content/1/c6/10 … 76223b.gif

Senast redigerat av Black Knight (13 september 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
13 september 2005 · 412 Inlägg

jäklar vad många bilmärken generelmotors äger:P

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
_golf_
13 september 2005 · 121 Inlägg

ja..kul å se va som händer med dom när GM kör ekonomin i grunden:P

Black Knight
13 september 2005 · 711 Inlägg

Härligt och se att BMW inte ägs av andra! De äger andra istället! Det bevisar att märket säljer bra! Keep up the good work!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Burken Utanlem
14 september 2005 · 895 Inlägg

Black Knight skrev:
Härligt och se att BMW inte ägs av andra! De äger andra istället! Det bevisar att märket säljer bra! Keep up the good work!

njaaa nu e du lite fel ute..dom va ju 3 märken ihop?..

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Germax
14 september 2005 · 12 086 Inlägg

Fan va coolt!

Men jag fattar inte riktigt, äger FIAT 5% av GM?

Till Burken.. BMW äger RR och Mini

Black Knight
14 september 2005 · 711 Inlägg

Burken skrev:

Black Knight skrev:
Härligt och se att BMW inte ägs av andra! De äger andra istället! Det bevisar att märket säljer bra! Keep up the good work!

njaaa nu e du lite fel ute..dom va ju 3 märken ihop?..

Ärligt talat, är du dum eller? BMW 100% plus att de äger två till!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Janken Driver
14 september 2005 · 2 111 Inlägg

Burken skrev:

Black Knight skrev:
Härligt och se att BMW inte ägs av andra! De äger andra istället! Det bevisar att märket säljer bra! Keep up the good work!

njaaa nu e du lite fel ute..dom va ju 3 märken ihop?..

hehe go burken go burken wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
MrVain
14 september 2005 · 904 Inlägg

Black Knight skrev:

Burken skrev:

Black Knight skrev:
Härligt och se att BMW inte ägs av andra! De äger andra istället! Det bevisar att märket säljer bra! Keep up the good work!

njaaa nu e du lite fel ute..dom va ju 3 märken ihop?..

Ärligt talat, är du dum eller? BMW 100% plus att de äger två till!

Sen så äger Ford sig själva 100% Fiat 100% Peugeot 100% Toyota 100% Honda% Porsche 100% så de flesta märkerna går det snuskit bra för då.. roll föresten äger VW 6 andra märken..

Kul å se vilka som äger vilka men måste du dra upp BMW överalt?

De ska va gött å leva
Markus_C Kart & Mätningstekniker
14 september 2005 · 701 Inlägg

Fkoff skrev:
Fan va coolt!

Men jag fattar inte riktigt, äger FIAT 5% av GM?

Till Burken.. BMW äger RR och Mini

Mhh men tittar man på GM så ska de äga 10% utav Fiat. Jag hänger inte heller med där.

jens
14 september 2005 · 137 Inlägg

Jag visste inte att samsung gjorde bilar!! smile

Black Knight
14 september 2005 · 711 Inlägg

MrVain skrev:

Black Knight skrev:

Burken skrev:
njaaa nu e du lite fel ute..dom va ju 3 märken ihop?..

Ärligt talat, är du dum eller? BMW 100% plus att de äger två till!

Sen så äger Ford sig själva 100% Fiat 100% Peugeot 100% Toyota 100% Honda% Porsche 100% så de flesta märkerna går det snuskit bra för då.. roll föresten äger VW 6 andra märken..

Kul å se vilka som äger vilka men måste du dra upp BMW överalt?

Svar ja, dessutom så nämnde jag inte andra märken, utan bara det att kul och se att BMW klarar sig bra själva tillskillnad från de största konkurrenterna som har sålt sig till andra märken bara för att klara sig kvar på marknaden, exempelvis BMW's huvudkonkurrent Mercedes!

Det där med att Toyota eller Fiat äger sig själva är väl inte så konstigt, Toyota exempelvis satsar mest på lågbudget bilar och dessa bilar går som smör i hemmlandet och inte minst i hela Asien. Det är skillnad när en europeisk status-märke fortfarande kan stå på egna fötter när rivalerna är tvugna att slå ihop sig med andra bara för att klara sig kvar å marknaden, som jag nämnde Mercedes!


Förresten, måste du sprida Anti-BMW propaganda överallt? Läs på istället!

Senast redigerat av Black Knight (14 september 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
MrVain
15 september 2005 · 904 Inlägg

Black Knight skrev:

MrVain skrev:

Black Knight skrev:

Ärligt talat, är du dum eller? BMW 100% plus att de äger två till!

Sen så äger Ford sig själva 100% Fiat 100% Peugeot 100% Toyota 100% Honda% Porsche 100% så de flesta märkerna går det snuskit bra för då.. roll föresten äger VW 6 andra märken..

Kul å se vilka som äger vilka men måste du dra upp BMW överalt?

Svar ja, dessutom så nämnde jag inte andra märken, utan bara det att kul och se att BMW klarar sig bra själva tillskillnad från de största konkurrenterna som har sålt sig till andra märken bara för att klara sig kvar på marknaden, exempelvis BMW's huvudkonkurrent Mercedes!

Det där med att Toyota eller Fiat äger sig själva är väl inte så konstigt, Toyota exempelvis satsar mest på lågbudget bilar och dessa bilar går som smör i hemmlandet och inte minst i hela Asien. Det är skillnad när en europeisk status-märke fortfarande kan stå på egna fötter när rivalerna är tvugna att slå ihop sig med andra bara för att klara sig kvar å marknaden, som jag nämnde Mercedes!


Förresten, måste du sprida Anti-BMW propaganda överallt? Läs på istället!

Ja men nu pratade vi väll bara om bilar i allmänhet ? spelar det roll om dom gör prestige bilar också? isf hur är det med Porcsche och sånna bilar?

Toyota gör ju Lexus de är väll prestige bilar, de har bara valt att marknadsföra dom under ett annat märke.


Varför ska jag läsa på? och vad?

De ska va gött å leva
fr3drik
15 september 2005 · 342 Inlägg

jävlar va många GM ägde. rätt kul bild faktiskt! visar ju väldigt bra att det blandas mer och mer.. fast jag kan inte se så mycket bra i det.
mazda som gjorde så jävla kvalitativa bilar som ALDRIG krånglade blev köpt av ford och nu är det bara skit.. det är trist.
undrar hur det ser ut om 10 år? smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Germax
15 september 2005 · 12 086 Inlägg

Rätta mig om jag har fel men har inte mercedes varit med i Daimler koncernen typ bra länge?

Burken Utanlem
15 september 2005 · 895 Inlägg

Black Knight skrev:

Burken skrev:

Black Knight skrev:
Härligt och se att BMW inte ägs av andra! De äger andra istället! Det bevisar att märket säljer bra! Keep up the good work!

njaaa nu e du lite fel ute..dom va ju 3 märken ihop?..

Ärligt talat, är du dum eller? BMW 100% plus att de äger två till!

nej det är inte bmw som äger dom *suck*... tex....gah ne orka ens diskutera med en bmw-märkeskåt fjortis..

btw. jag äger konsum.. jag har coop medmera kort!

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Black Knight
15 september 2005 · 711 Inlägg

MrVain skrev:

Black Knight skrev:

MrVain skrev:
Sen så äger Ford sig själva 100% Fiat 100% Peugeot 100% Toyota 100% Honda% Porsche 100% så de flesta märkerna går det snuskit bra för då.. roll föresten äger VW 6 andra märken..

Kul å se vilka som äger vilka men måste du dra upp BMW överalt?

Svar ja, dessutom så nämnde jag inte andra märken, utan bara det att kul och se att BMW klarar sig bra själva tillskillnad från de största konkurrenterna som har sålt sig till andra märken bara för att klara sig kvar på marknaden, exempelvis BMW's huvudkonkurrent Mercedes!

Det där med att Toyota eller Fiat äger sig själva är väl inte så konstigt, Toyota exempelvis satsar mest på lågbudget bilar och dessa bilar går som smör i hemmlandet och inte minst i hela Asien. Det är skillnad när en europeisk status-märke fortfarande kan stå på egna fötter när rivalerna är tvugna att slå ihop sig med andra bara för att klara sig kvar å marknaden, som jag nämnde Mercedes!


Förresten, måste du sprida Anti-BMW propaganda överallt? Läs på istället!

Ja men nu pratade vi väll bara om bilar i allmänhet ? spelar det roll om dom gör prestige bilar också? isf hur är det med Porcsche och sånna bilar?

Toyota gör ju Lexus de är väll prestige bilar, de har bara valt att marknadsföra dom under ett annat märke.


Varför ska jag läsa på? och vad?

'

Men snälla, du verkar inte förstå något alls som även någon annan nämnde! Toyota gör Lexus, so? Men kollar du på majoriteten av deras bil tillverkning så handlar det om lågbudgetbilar. Bilar som är billiga att köpa, äga dessutom driftsäkra vilket gör att många väljer en Toyota istället för en Saab eller Volvo! Fattar du nu? Lexus, hehe! Lexus går under Lexus inte Toyota dessutom! Du kan knappast påstå att Toyota är känd för att tillverka status och lyx-märken bara för att de har Lexus i sin koncern! Herregud! Det är därför jag tycker du borde läsa på mer smile

Lyxmärken som säljer bra och klarar sig på egen hand hittills, är  bl.a BMW och Porsche...!

Lågbudgetbilar som säljer bra och klarar sig på egen hand hittills tack vare just "billigare alternativ" är bl.a Toyota och Fiat..!

Senast redigerat av Black Knight (15 september 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
MrVain
15 september 2005 · 904 Inlägg

Black Knight skrev:

MrVain skrev:

Black Knight skrev:

Svar ja, dessutom så nämnde jag inte andra märken, utan bara det att kul och se att BMW klarar sig bra själva tillskillnad från de största konkurrenterna som har sålt sig till andra märken bara för att klara sig kvar på marknaden, exempelvis BMW's huvudkonkurrent Mercedes!

Det där med att Toyota eller Fiat äger sig själva är väl inte så konstigt, Toyota exempelvis satsar mest på lågbudget bilar och dessa bilar går som smör i hemmlandet och inte minst i hela Asien. Det är skillnad när en europeisk status-märke fortfarande kan stå på egna fötter när rivalerna är tvugna att slå ihop sig med andra bara för att klara sig kvar å marknaden, som jag nämnde Mercedes!


Förresten, måste du sprida Anti-BMW propaganda överallt? Läs på istället!

Ja men nu pratade vi väll bara om bilar i allmänhet ? spelar det roll om dom gör prestige bilar också? isf hur är det med Porcsche och sånna bilar?

Toyota gör ju Lexus de är väll prestige bilar, de har bara valt att marknadsföra dom under ett annat märke.


Varför ska jag läsa på? och vad?

'

Men snälla, du verkar inte förstå något alls som även någon annan nämnde! Toyota gör Lexus, so? Men kollar du på majoriteten av deras bil tillverkning så handlar det om lågbudgetbilar. Bilar som är billiga att köpa, äga dessutom driftsäkra vilket gör att många väljer en Toyota istället för en Saab eller Volvo! Fattar du nu? Lexus, hehe! Lexus går under Lexus inte Toyota dessutom! Du kan knappast påstå att Toyota är känd för att tillverka status och lyx-märken bara för att de har Lexus i sin koncern! Herregud! Det är därför jag tycker du borde läsa på mer smile

Lyxmärken som säljer bra och klarar sig på egen hand hittills, är  bl.a BMW och Porsche...!

Lågbudgetbilar som säljer bra och klarar sig på egen hand hittills tack vare just "billigare alternativ" är bl.a Toyota och Fiat..!

Toyota äger inte Lexus, Lexus är en Toyota förstår du?
alltså de finare bilarna Toyota bygger går under namnet Lexus för att separera från märkets billigare alternativ.

De ska va gött å leva
Black Knight
15 september 2005 · 711 Inlägg

Har jag påstått annat eller? Jag skrev att Lexus går inte under namnet Toyota och det är sant!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Germax
16 september 2005 · 12 086 Inlägg

Lexus är väl visst ett eget företag?
Har jag för mig, dotterbolag till Toyota.. en gång i tiden va det Toyota men inte nu.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang