Bestulen :(

jonte_a4
17 september 2005 · 59 Inlägg

Blev av med min nya fälgar inatt. (18" RS4 2006)
Bilen står nu uppställd på typ pallbockar.

Eftersom bilen står på min morsa, ville hon att jag skulle vänta till hon kom hem innan jag anmäler och sånt.

Men grejen är den att jag berhöver bilen nu... Kan jag smälla på mina gamla däck? Eller vill polisen titta på bilen innan?

Audi A4 V6 2,8 30v Quattro (2000)
http://www.garaget.org/?car=5515
JohnnyN Rutinerad medlem
17 september 2005 · 1 938 Inlägg

Snuten vill väl nog titta på bilen innan du gör något åt den! Beroende på hur pass de bryr sej, om de vill söka efter fingeravtryck mm tongue Sen blir det att skicka in en anmälan till försäkringsbolaget om du har brand och stöld-försäkrat den!

jonte_a4
17 september 2005 · 59 Inlägg

Säker? okej.. aaa jag har helförsäkring med allrisk m.m.

Fler svar?

Senast redigerat av jonte_a4 (17 september 2005)

Audi A4 V6 2,8 30v Quattro (2000)
http://www.garaget.org/?car=5515
jonte_a4
17 september 2005 · 59 Inlägg

Hon kommer hem på söndag, behöver svar, kan inte va utan bil hela helgen..

Audi A4 V6 2,8 30v Quattro (2000)
http://www.garaget.org/?car=5515
Janken Driver
17 september 2005 · 2 111 Inlägg

illa,så kan de gå om man inte vill ställa bilen på sig själv wink. vet faktiskt inte hur noga snuten är. men att de skulle lägga ner tid på att leta efter fingeravtryck för att dina fälgar blviit stulna trr jag tyvärr inte. Ingen här som vet mer? hoho svara ni som vet.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
jonte_a4
17 september 2005 · 59 Inlägg

Ville o ville... fick inte ta lån själv och därför måste hon stå på bilen så att finansföretaget kan ha bilen som "säkerhet"

..och sen tjänar jag 21000kr per år i försäkringskostnader...

Audi A4 V6 2,8 30v Quattro (2000)
http://www.garaget.org/?car=5515
Janken Driver
17 september 2005 · 2 111 Inlägg

jonte_a4 skrev:
Ville o ville... fick inte ta lån själv och därför måste hon stå på bilen så att finansföretaget kan ha bilen som "säkerhet"

..och sen tjänar jag 21000kr per år i försäkringskostnader...

tjänar gör du väl inte men spar gör du wink.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
TS_quattro fyrkrafsare
17 september 2005 · 1 443 Inlägg

tjänar du 21000 på ett i försäkring för att du försäkrar en a4 2.8q -00 på din mor?
jag ger 6500 för en helårs helförsäkring för min a4 1.8tsq -00 sedan som i princip (förutom motorn då) är samma bil som din med samma effekt, åtmintone nu när den är chippad av ace... och jag är bara 25... var har du bosatt dig för att få en sån fantasipremie och vad har du för bolag?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Delerium Carpenter
17 september 2005 · 310 Inlägg

Under 24 så kostar försäkring skjortan kan jag lova dig!
och bor man inte stockholm kan du plussa på ännu mer!

skit trist

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
TS_quattro fyrkrafsare
17 september 2005 · 1 443 Inlägg

jamen jag bor inte i stockholm och även min tidigare bil som var en A80 2.8q -92 som jag köpte 2000 har aldrig kostat mej mer än 6500 spänn... men visst om man bor i stockholm eller liknande så kostar ju försäkringen mer p.g.a större risker för stöld, skadegörelse småkrockar etc. men att man skulle få ge över 20000 om året i försäkringspremie låter ju inte klokt, visst jag kollade med IF då jag köpte A4:an. de ville ha över 9000 om året så jag bad dem fara. nu har jag som tidigare läns och lägger måttliga 6450 kronor om året med vagnskadesjälvrisk på 5000:- om man vill ha 3000:- i självrisk så kostar premien en tusing extra per år... ett tips är ju att kolla runt med olika försäkringsbolag och pressa premierna så gott det går.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Janken Driver
17 september 2005 · 2 111 Inlägg

TS_quattro skrev:
jamen jag bor inte i stockholm och även min tidigare bil som var en A80 2.8q -92 som jag köpte 2000 har aldrig kostat mej mer än 6500 spänn... men visst om man bor i stockholm eller liknande så kostar ju försäkringen mer p.g.a större risker för stöld, skadegörelse småkrockar etc. men att man skulle få ge över 20000 om året i försäkringspremie låter ju inte klokt, visst jag kollade med IF då jag köpte A4:an. de ville ha över 9000 om året så jag bad dem fara. nu har jag som tidigare läns och lägger måttliga 6450 kronor om året med vagnskadesjälvrisk på 5000:- om man vill ha 3000:- i självrisk så kostar premien en tusing extra per år... ett tips är ju att kolla runt med olika försäkringsbolag och pressa premierna så gott det går.

Jag skulle få betala 14000+ (kommer inte riktigt ihåg) i HALVförsäkring på en calibra jag var och tiddade på när jag var 18,19. det var de som satte stop för de planerna. o jag bor fan på vischan! typ. fattar inte hur de kan ha sådana hutlösa priser på försäkr. premierna. på primeran kostar halv ca 7000 helår och hel runt 14-15 om jag inte minns fel. triist är det.men smakar det så kostar det hehe...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Aldin AT Däck
17 september 2005 · 501 Inlägg

det  enog bäst o låta den stå tills snuten har kollat på den

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
18 september 2005 · 605 Inlägg

jag har ju en försäkringspremie på 36 ooo :- om året i halvförsäkring på min sketna audi så.....

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
FugitivE BMW Power
18 september 2005 · 2 362 Inlägg

min golf skulle ha kostat ca 25.000 året att ha om jag ställde den på mig. tongue

Senast redigerat av FugitivE (18 september 2005)

BMW, bogsering med wire :/
gemini78 Jägermeister
18 september 2005 · 909 Inlägg

Herregud vilka försäkringsprenier det är snack om...
Gör som jag, ring runt till alla försäkringsbolag och be dom ge en offert på vad dom kan ge som billigaste pris och tala om att tex ett annat bolag kan ge billigare.
Har fått ner försäkringen så många gånger.
Har 2100kr i trafik på min ford cabbe och 4600kr i helförsäkring på toyotan .

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
TS_quattro fyrkrafsare
18 september 2005 · 1 443 Inlägg

är ju inte klokt... visst, jag bor ute på landet, är över 24 och har full bonus / 7+ skadefria år... men att det skulle göra sådan skillnad...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Janken Driver
18 september 2005 · 2 111 Inlägg

gemini78 skrev:
Herregud vilka försäkringsprenier det är snack om...
Gör som jag, ring runt till alla försäkringsbolag och be dom ge en offert på vad dom kan ge som billigaste pris och tala om att tex ett annat bolag kan ge billigare.
Har fått ner försäkringen så många gånger.
Har 2100kr i trafik på min ford cabbe och 4600kr i helförsäkring på toyotan .

Du tror inte man kollade runt vid senaste bilbytet då? wink hehe

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
carawelle
18 september 2005 · 460 Inlägg

Ta kontakt med försäkringsbolaget och fråga hur du ska göra,det är ju ändå dom som ska ersätta fälgarna.
Ta foto på bilen när den står på bockarna leta fram kvitto och foton på bilen med fälgarna påmonterade
Polisen brukar inte bry sig om att komma och titta.
svårt att hitta nån skyldig åndå

jonte_a4
18 september 2005 · 59 Inlägg

Ja ja ja.. varför skulle jag hitta på? akulle kosta mig 28-29000kr (helfösäkring+allrisk) SALUSANSVAR har jag som försäkringsbolag. Använde mig av pricerunner för att få fram den billigaste försäkringen. Men det spelar ingen roll.. även om jag skulle hitta ett försäkringsbolag som var mkt mkt billigare, kan jag inte ställa bilen på mig pga lånet.

Audi A4 V6 2,8 30v Quattro (2000)
http://www.garaget.org/?car=5515
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang