Founder skrev:
Men lilla du,
Kan du inte föra en sansad diskussion utan att försöka trycka ner de personer som du för dialogen med så vore det trevligare för alla om du helt enkelt lät bli att svara. Det enda du bevisar med den här typen av beteende är, än en gång, att du är totalt oflexibel och att ALLT negativt som händer är någon annans fel och problem som de ska få skit för.
Lös problemet först. Ta sedan reda på varför problemet uppstod - och se sedan till att det inte händer igen.
Fixa så du har en fungerande telefon (se tidigare inlägg med exempel på kontantkort t.ex.).
Prata med 3 om din avstängda telefon. (Dålig kreditgräns på ditt privata abbonemang).
Prata med 3 om att HÖJA din kreditgräns.
Nu har du löst problemet - inte bara kortsiktigt, utan även långsiktigt. Dessutom kommer du att vara medveten om vad du förbundit dig att göra enligt avtalet som du ingått med operatörer.
Founder skrev:
tror du seriöst att jag inte har löst mitt problem. Den här tråden handlar om 3's ovilja att hjälpa sina kunder... inte försöka lösa mitt problem... min telefon är fullt fungerande och blev det i tisdags morses...
Det jag klagar på är att dom sätter sina kunder i en hjälplös situation där kunden måste lösa ett problem som operatören försatt kunden i utan att varken informera kunden om eller ens ha en avsikt att hjälpa kunden med genom att vara lite flexibel...
Tråden handlade från början om att du hade ett problem med att din telefon hade blivit avstängd, och att 3 var ett hemskt bolag som minsann agerade på det där sättet.
Tyvärr så ser jag fortfarande inte var bolaget har gjort fel någonstans eller att de har varit ovilliga att hjälpa dig. Kundtjänst upplyste dig om hur du var tvungen att gå tillväga för att lösa problemet - att du sedan inte tyckte att det var en bra idé kan jag fortfarande inte på något som helst sätt belasta 3 för.
Visst, det hade varit trevligt om du hade kunnat få ett SMS som sa att du började närma dig din kreditgräns - men om du läser ditt avtal, även det som du redan har fått en kopia på, så är jag fullständigt övertygad om att information om att telefonen kommer att stängas och krav på en delbetalning kommer att begäras står klart och tydligt.
Du hade, med kunskap om det avtal som du ingått med din telefonioperatör, kunnat upplysa denne om att du skulle utomlands och att telefonräkningen därmed skulle öka markant. Detta skulle ha gett dem möjlighet att höja din kreditgräns för att du skulle ha sluppit otrevliga överraskningar.
Det enda jag ser i den här historien är att du har varit ovetande om det avtal som du ingått mellan dig och din telefonioperatör. Detta kan dock inte 3 belastas för. Däremot kan jag hålla med om att ett SMS med information om att du närmade dig gränsen hade varit trevligt, men det är bara att meddela dem om att en sådan tjänst vore en bra sak framöver.
Sköter du dina kort rätt och är trevlig utan löjliga "lilla du"-kommentarer vid diskussionen med bolaget i fråga så finns dessutom möjligheten till kompensation för att de inte försökte kontakta dig - trots att det i avtalet inte finns något som säger att de måste göra detta.