3 vill tydligen inte ha kunder som använder sin telefon mycket...

root root
11 juli 2007 · 29 Inlägg

Founder skrev:
Men lilla du,

Kan du inte föra en sansad diskussion utan att försöka trycka ner de personer som du för dialogen med så vore det trevligare för alla om du helt enkelt lät bli att svara. Det enda du bevisar med den här typen av beteende är, än en gång, att du är totalt oflexibel och att ALLT negativt som händer är någon annans fel och problem som de ska få skit för.

Lös problemet först. Ta sedan reda på varför problemet uppstod - och se sedan till att det inte händer igen.

Fixa så du har en fungerande telefon (se tidigare inlägg med exempel på kontantkort t.ex.).
Prata med 3 om din avstängda telefon. (Dålig kreditgräns på ditt privata abbonemang).
Prata med 3 om att HÖJA din kreditgräns.

Nu har du löst problemet - inte bara kortsiktigt, utan även långsiktigt. Dessutom kommer du att vara medveten om vad du förbundit dig att göra enligt avtalet som du ingått med operatörer.

Founder skrev:
tror du seriöst att jag inte har löst mitt problem. Den här tråden handlar om 3's ovilja att hjälpa sina kunder... inte försöka lösa mitt problem... min telefon är fullt fungerande och blev det i tisdags morses...

Det jag klagar på är att dom sätter sina kunder i en hjälplös situation där kunden måste lösa ett problem som operatören försatt kunden i utan att varken informera kunden om eller ens ha en avsikt att hjälpa kunden med genom att vara lite flexibel...

Tråden handlade från början om att du hade ett problem med att din telefon hade blivit avstängd, och att 3 var ett hemskt bolag som minsann agerade på det där sättet.

Tyvärr så ser jag fortfarande inte var bolaget har gjort fel någonstans eller att de har varit ovilliga att hjälpa dig. Kundtjänst upplyste dig om hur du var tvungen att gå tillväga för att lösa problemet - att du sedan inte tyckte att det var en bra idé kan jag fortfarande inte på något som helst sätt belasta 3 för.

Visst, det hade varit trevligt om du hade kunnat få ett SMS som sa att du började närma dig din kreditgräns - men om du läser ditt avtal, även det som du redan har fått en kopia på, så är jag fullständigt övertygad om att information om att telefonen kommer att stängas och krav på en delbetalning kommer att begäras står klart och tydligt.

Du hade, med kunskap om det avtal som du ingått med din telefonioperatör, kunnat upplysa denne om att du skulle utomlands och att telefonräkningen därmed skulle öka markant. Detta skulle ha gett dem möjlighet att höja din kreditgräns för att du skulle ha sluppit otrevliga överraskningar.

Det enda jag ser i den här historien är att du har varit ovetande om det avtal som du ingått mellan dig och din telefonioperatör. Detta kan dock inte 3 belastas för. Däremot kan jag hålla med om att ett SMS med information om att du närmade dig gränsen hade varit trevligt, men det är bara att meddela dem om att en sådan tjänst vore en bra sak framöver.

Sköter du dina kort rätt och är trevlig utan löjliga "lilla du"-kommentarer vid diskussionen med bolaget i fråga så finns dessutom möjligheten till kompensation för att de inte försökte kontakta dig - trots att det i avtalet inte finns något som säger att de måste göra detta.

loffe007
11 juli 2007 · 905 Inlägg

root skrev:

Founder skrev:
Men lilla du,

Kan du inte föra en sansad diskussion utan att försöka trycka ner de personer som du för dialogen med så vore det trevligare för alla om du helt enkelt lät bli att svara. Det enda du bevisar med den här typen av beteende är, än en gång, att du är totalt oflexibel och att ALLT negativt som händer är någon annans fel och problem som de ska få skit för.

Lös problemet först. Ta sedan reda på varför problemet uppstod - och se sedan till att det inte händer igen.

Fixa så du har en fungerande telefon (se tidigare inlägg med exempel på kontantkort t.ex.).
Prata med 3 om din avstängda telefon. (Dålig kreditgräns på ditt privata abbonemang).
Prata med 3 om att HÖJA din kreditgräns.

Nu har du löst problemet - inte bara kortsiktigt, utan även långsiktigt. Dessutom kommer du att vara medveten om vad du förbundit dig att göra enligt avtalet som du ingått med operatörer.

Founder skrev:
tror du seriöst att jag inte har löst mitt problem. Den här tråden handlar om 3's ovilja att hjälpa sina kunder... inte försöka lösa mitt problem... min telefon är fullt fungerande och blev det i tisdags morses...

Det jag klagar på är att dom sätter sina kunder i en hjälplös situation där kunden måste lösa ett problem som operatören försatt kunden i utan att varken informera kunden om eller ens ha en avsikt att hjälpa kunden med genom att vara lite flexibel...

Tråden handlade från början om att du hade ett problem med att din telefon hade blivit avstängd, och att 3 var ett hemskt bolag som minsann agerade på det där sättet.

Tyvärr så ser jag fortfarande inte var bolaget har gjort fel någonstans eller att de har varit ovilliga att hjälpa dig. Kundtjänst upplyste dig om hur du var tvungen att gå tillväga för att lösa problemet - att du sedan inte tyckte att det var en bra idé kan jag fortfarande inte på något som helst sätt belasta 3 för.

Visst, det hade varit trevligt om du hade kunnat få ett SMS som sa att du började närma dig din kreditgräns - men om du läser ditt avtal, även det som du redan har fått en kopia på, så är jag fullständigt övertygad om att information om att telefonen kommer att stängas och krav på en delbetalning kommer att begäras står klart och tydligt.

Du hade, med kunskap om det avtal som du ingått med din telefonioperatör, kunnat upplysa denne om att du skulle utomlands och att telefonräkningen därmed skulle öka markant. Detta skulle ha gett dem möjlighet att höja din kreditgräns för att du skulle ha sluppit otrevliga överraskningar.

Det enda jag ser i den här historien är att du har varit ovetande om det avtal som du ingått mellan dig och din telefonioperatör. Detta kan dock inte 3 belastas för. Däremot kan jag hålla med om att ett SMS med information om att du närmade dig gränsen hade varit trevligt, men det är bara att meddela dem om att en sådan tjänst vore en bra sak framöver.

Sköter du dina kort rätt och är trevlig utan löjliga "lilla du"-kommentarer vid diskussionen med bolaget i fråga så finns dessutom möjligheten till kompensation för att de inte försökte kontakta dig - trots att det i avtalet inte finns något som säger att de måste göra detta.

tycker ni är nog så hårda mot honom, dels var inte ekonomi avdelning på 3 öppen under helgen så han hade inte kunnat ta kontakt med dom ihelgen dels så tror jag det inte är så lätt att få tag för en chef för ett flygbolag. Angående avtalet så har han skrivit på flera ställen att det inte stod i avtalet angående kreditgränsen då han ingick avtalet, dels så stod det inte på internet utan man var tvungen kontakta kundtjänst för att få det nya avtalet. Jag känner personligen ingen som skulle ringa kundtjänst 1gång/månaden och höra om det blivit nått nytt avtal. Självklart går problem att lösa och som han skriver så har han redan löst problemet. Hans mobil fungerar och han har varit i kontakt med företaget.

Personligen tycker jag killen på kundtjänst ha gjort fel, tycker han borde kunnat öppnat telefonen för ingående samtal eftersom detta inte borde vara nån kostnad för företaget, och sen hade kundtjänst kunnat kontakta honom och fått hans VISA så att dom kunnat låsa upp telefonen. Problemet var väl det att killen han pratade med var på väg att sluta för dagen och var inte intresserad av hans snyfthistoria. Han vill hem och duscha för att gå ut på krogen. (antar jag)

Founder
11 juli 2007 · 1 414 Inlägg

root skrev:

Founder skrev:
Men lilla du,

Kan du inte föra en sansad diskussion utan att försöka trycka ner de personer som du för dialogen med så vore det trevligare för alla om du helt enkelt lät bli att svara. Det enda du bevisar med den här typen av beteende är, än en gång, att du är totalt oflexibel och att ALLT negativt som händer är någon annans fel och problem som de ska få skit för.

Lös problemet först. Ta sedan reda på varför problemet uppstod - och se sedan till att det inte händer igen.

Fixa så du har en fungerande telefon (se tidigare inlägg med exempel på kontantkort t.ex.).
Prata med 3 om din avstängda telefon. (Dålig kreditgräns på ditt privata abbonemang).
Prata med 3 om att HÖJA din kreditgräns.

Nu har du löst problemet - inte bara kortsiktigt, utan även långsiktigt. Dessutom kommer du att vara medveten om vad du förbundit dig att göra enligt avtalet som du ingått med operatörer.

Founder skrev:
tror du seriöst att jag inte har löst mitt problem. Den här tråden handlar om 3's ovilja att hjälpa sina kunder... inte försöka lösa mitt problem... min telefon är fullt fungerande och blev det i tisdags morses...

Det jag klagar på är att dom sätter sina kunder i en hjälplös situation där kunden måste lösa ett problem som operatören försatt kunden i utan att varken informera kunden om eller ens ha en avsikt att hjälpa kunden med genom att vara lite flexibel...

Tråden handlade från början om att du hade ett problem med att din telefon hade blivit avstängd, och att 3 var ett hemskt bolag som minsann agerade på det där sättet.

Tyvärr så ser jag fortfarande inte var bolaget har gjort fel någonstans eller att de har varit ovilliga att hjälpa dig. Kundtjänst upplyste dig om hur du var tvungen att gå tillväga för att lösa problemet - att du sedan inte tyckte att det var en bra idé kan jag fortfarande inte på något som helst sätt belasta 3 för.

Visst, det hade varit trevligt om du hade kunnat få ett SMS som sa att du började närma dig din kreditgräns - men om du läser ditt avtal, även det som du redan har fått en kopia på, så är jag fullständigt övertygad om att information om att telefonen kommer att stängas och krav på en delbetalning kommer att begäras står klart och tydligt.

Du hade, med kunskap om det avtal som du ingått med din telefonioperatör, kunnat upplysa denne om att du skulle utomlands och att telefonräkningen därmed skulle öka markant. Detta skulle ha gett dem möjlighet att höja din kreditgräns för att du skulle ha sluppit otrevliga överraskningar.

Det enda jag ser i den här historien är att du har varit ovetande om det avtal som du ingått mellan dig och din telefonioperatör. Detta kan dock inte 3 belastas för. Däremot kan jag hålla med om att ett SMS med information om att du närmade dig gränsen hade varit trevligt, men det är bara att meddela dem om att en sådan tjänst vore en bra sak framöver.

Sköter du dina kort rätt och är trevlig utan löjliga "lilla du"-kommentarer vid diskussionen med bolaget i fråga så finns dessutom möjligheten till kompensation för att de inte försökte kontakta dig - trots att det i avtalet inte finns något som säger att de måste göra detta.

Det är bra att du har en så fin inställning till bolaget. Du är säkert en utmärkt kund eftersom du inte verkar ställa några som helst krav på din operatör (att dömma av in inställning till kundtjänstens agerande). Faktum är att jag aldrig fått nån information om att dom stänger av abonemanget utan förvarning, det står INTE i avtalet. Informationen fanns tillgänglig hos 3's kundtjänst förutsatt att man ringer o frågade dom från o med april iår.

Tack för dina insikter...
Mvh Tim

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Davv3
11 juli 2007 · 1 019 Inlägg

Seriöst??!?!?! Ska fan häva mitt abonemang nu jag också.. och varför får du inte prata med en chef för?   hmm...

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
root root
11 juli 2007 · 29 Inlägg

Founder skrev:
Det är bra att du har en så fin inställning till bolaget. Du är säkert en utmärkt kund eftersom du inte verkar ställa några som helst krav på din operatör (att dömma av in inställning till kundtjänstens agerande). Faktum är att jag aldrig fått nån information om att dom stänger av abonemanget utan förvarning, det står INTE i avtalet. Informationen fanns tillgänglig hos 3's kundtjänst förutsatt att man ringer o frågade dom från o med april iår.

Hej,

Som företagare och företagskund är jag oerhört krävande, men vi har då också ingått ett avtal med de operatörer vi använder oss av som påvisar vilka krav vi ställer och vad vi kan förvänta oss för kompensation om dessa krav inte uppfylls. Givetvis ställs också krav på motprestationer - vilket också är fallet för privatabbonemang. På dessa kan du dock inte ändra något, utan du förbinder dig att följa deras standardavtal.

Som privatkund är jag alltså så illa tvungen att följa det standardavtal som levereras från bolaget i fråga, men jag läser igenom dessa och överväger val av operatör utifrån detta lika mycket som täckning och prisbild - både nationellt och internationellt.

Vad gäller kundtjänster i allmänhet så är det ett känt faktum att det sitter människor utan några som helst befogenheter där, i princip oavsett bolag. Att gnälla på att bolaget ställer vissa krav för att öppna abbonemanget (se avtalet) kan man visserligen göra, men frågan är - vad uppnår du med det? Det är knappast kundtjänsts fel att du inte har kunskap om ditt avtal, och det är inte heller deras fel att de inte KAN befatta sig med ekonomiska frågor. Det var dock du som motsatte dig att följa de instruktioner som du fick av personen du chattade på kundtjänst.

(Troligen är 3s kundtjänst outsourcad till ett callcenterföretag i någon småstad där det sitter massor med människor som efter 1-3 veckors utbildning ska ta hand om dina problem när du ringer in. Mer avancerade problem som inte löser sig med en omstart av telefonen eller utskick av nytt simkort, då blir du slussad vidare till det "riktiga" bolaget - i ditt fall ekonomiavdelningen - som faktiskt kan lösa problemet åt dig.)

Att du inte har fått någon information om det hela är inte så relevant egentligen då det i ditt avtal med stor sannolikhet står att du är ansvarig för att uppdatera dig själv om gällande bestämmelser. Detta avtal har du accepterat vid tecknandet av abbonemanget och har du inte läst igenom dessa så ändrar inte detta avtalets innebörd eller giltighet.

Hädanefter så hoppas jag att du kommer att göra vad som förväntas av dig i enlighet med avtalet för att du ska slippa strul framöver. Jag förstår fullt och fast att det är irriterande när något som inte följer ens upplagda schema strular till sig, men det betyder inte att det oväntade strulet, i det här fallet 3s agerande, är felaktigt - ÄVEN om man skulle kunna önska att de hade smidigare rutiner och någon form av notifiering när man närmar sig denna gräns.

seb
11 juli 2007 · 40 Inlägg

Davv3 skrev:
Seriöst??!?!?! Ska fan häva mitt abonemang nu jag också.. och varför får du inte prata med en chef för?   hmm...

Eftersom han är chef. Founder har ju förklarat att det är inga nummer som går att få tag på eller att man delar ut. Går ändå inte att ringa från okända nummer osv.   

Ja du, varför tror Founder att det ska vara så lätt att få tag på en chef för en mobiloperatör när han inte ens skulle kunna ringa upp den chef som han väntar samtal ifrån.

Jaja.... vissa har bara krav på att alla ska ordna allt

Saab 9-5 "Black Teufel" (1998)
Fordofilen
11 juli 2007 · 519 Inlägg

seb skrev:
Hej Founder!

Jag har några frågor.  Du läser vad jag förstår till pilot och är snart klar med din utbildning som du även har betalt en mindre summa pengar som du gärna nämner. 1.5miljoner SEK var det som du räknat ut snabbt?

Det är så klart lite intressant när man kommer till följdfrågorna.

Eftersom du ska bli pilot ska du styra flygplan. Som alla vet med maskiner så kan dessa krångla, om du nu har svårt att lösa att din mobiltelefon är spärrad hur ska du då kunna lösa kriser där ena motorn går sönder?  Eller något annat som du inte tränat till eller första bästa support person kan ge dig ett svar på?

Med detta i åtanke börjar du inte tycka att 1.5miljoner i utgifter för en utbildning och troligvis en bra lön för ett jobb under några år inte kan vara värd att betala den franske student säg en 1000kr för?  Du verkar ju själv påstå att pengar inte är något problem egentligen för dig. Eftersom att betala en större räkning hos 3 inte skulle vara något problem

Om nu 3 fortfarande har gjort fel, du tycker det är helt åt skogen och vill aldrig mer ha med dessa att göra. Varför löser du ändå inte problemet?   Att som root tidigare nämnt ändra ditt mobilsvar är ju en väg att gå.  Att en chef på en högre position inte skulle ha tillgång till telefon ter sig väldigt konstigt och jag skulle fundera på om jag inte blivit fel informerad angående detta. Men vad vet jag, dina källor kanske är vattentäta angående denna man/kvinna.

Fortfarande är jag dock mäkta imponerad att du inte lyckas lösa detta väldigt lilla problem. Jag blir nästan rädd om du skulle bli pilot.

1,5mille för att bli pilot.
0kr? I utbildning att låsa upp sin telefon.
Jag flyger hellre med Founder än låter honom låsa upp min telefon, som f.ö. inte ens är låst.

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
11 juli 2007 · 661 Inlägg

HAHAH sicka morons, givetvis hade jag förmodligen skickat en tunna nuclear waste till dem istället från en rysk atom ubåt så de hade dött av strålningen bara för jag hade blivit cp förbannad, tur man har kontant kort smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
MKarlsson Tunnelmaster
11 juli 2007 · 348 Inlägg

Det handlar inte Founder är trög eller inte. Tror han inte är helt efter om man kan bli pilot.
Det hela handlar om 3´s dåliga kundservice.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
root root
11 juli 2007 · 29 Inlägg

Davv3 skrev:
Seriöst??!?!?! Ska fan häva mitt abonemang nu jag också.. och varför får du inte prata med en chef för?   hmm...

Försöker man chatta med en kundtjänst på kvällstid så finns det knappast någon från bolaget i fråga med beslutanderätt/befogenheter som arbetar. På sin höjd någon som har mer erfarenhet och LITE mer befogenheter, men ekonomiska frågor? Skulle inte tro det.

Kundtjänsten ger de instruktioner som de läser innantill på sin skärm. Inga konstigheter alltså, men det beteendet reflekterar också de befogenheter som de har - dvs i princip inga alls.

Det är Founder som i det här läget har varit väldigt fyrkantig och inte hanterat situationen på ett för stunden adekvat sätt. 3s kundtjänst har gjort vad de har blivit instruerade att göra - att detta sedan inte passade in i Founders liv mtp väntande jobbsamtal osv kan visserligen ses som beklagligt men det är fortfarande Founders ansvar att dels hålla sig uppdaterad om gällande regler och bestämmelser enligt avtalet och dels att se till att hålla sig kommunikativ med potentiella arbetsgivare som kan försöka nå honom.

Än en gång: Nej - jag är inte kund hos 3. Jag är bara less på människor som skyller sina bekymmer på andra utan att ta något eget ansvar för den uppkomna situationen.

root root
11 juli 2007 · 29 Inlägg

MKarlsson skrev:
Det handlar inte Founder är trög eller inte. Tror han inte är helt efter om man kan bli pilot.
Det hela handlar om 3´s dåliga kundservice.

Fast i det här fallet så är det ju inte kundtjänsten som gjort något formellt fel alls. Väg in tidpunkter och potentiella befogenheter så kommer du att komma fram till samma slutsats. Det är Founder som inte hållt sig uppdaterad med avtalet och således också sett till att bolaget i fråga har spärrat mobiltelefonen.

Hade han varit kommunikativ med sin operatör innan han åkte utomlands så hade det här aldrig varit ett problem till att börja med.

Hade han dessutom varit villig att betala pengar för att ringa någon som hade befogenheter att hantera ekonomifrågor på kundtjänsten och få abbonemanget upplåst istället för att skriva gnälltrådar på det här och andra forum så hade problemet varit löst på nolltid, men istället så valde han att chatta bort 25 minuter så att kundtjänsten hann stänga.

Nej, jag tror inte heller Founder är speciellt trög, snarare tvärtom. Jag förstår dock inte attityden - och blir helt seriöst orolig över att någon med den inställningen och krishanteringsförmågan eventuellt kommer att ratta ett flygplan som jag eller någon jag känner befinner sig i. Jag förväntar mig bra mycket bättre attityder och problemlösande av någon som ansvarar för så pass mycket - och jag tror knappast att jag är ensam om det resonemanget.

ghost_boy83 CREW
11 juli 2007 · 2 594 Inlägg

root skrev:

MKarlsson skrev:
Det handlar inte Founder är trög eller inte. Tror han inte är helt efter om man kan bli pilot.
Det hela handlar om 3´s dåliga kundservice.

Fast i det här fallet så är det ju inte kundtjänsten som gjort något formellt fel alls. Väg in tidpunkter och potentiella befogenheter så kommer du att komma fram till samma slutsats. Det är Founder som inte hållt sig uppdaterad med avtalet och således också sett till att bolaget i fråga har spärrat mobiltelefonen.

Hade han varit kommunikativ med sin operatör innan han åkte utomlands så hade det här aldrig varit ett problem till att börja med.

Hade han dessutom varit villig att betala pengar för att ringa någon som hade befogenheter att hantera ekonomifrågor på kundtjänsten och få abbonemanget upplåst istället för att skriva gnälltrådar på det här och andra forum så hade problemet varit löst på nolltid, men istället så valde han att chatta bort 25 minuter så att kundtjänsten hann stänga.

Nej, jag tror inte heller Founder är speciellt trög, snarare tvärtom. Jag förstår dock inte attityden - och blir helt seriöst orolig över att någon med den inställningen och krishanteringsförmågan eventuellt kommer att ratta ett flygplan som jag eller någon jag känner befinner sig i. Jag förväntar mig bra mycket bättre attityder och problemlösande av någon som ansvarar för så pass mycket - och jag tror knappast att jag är ensam om det resonemanget.

ja tycker du der är service?? det spelar ingen roll man kan inte gå efter regel boken hela tiden så får man inga kunder, har jobbat många år inom servisbranschen och på olika företag  så jag har sett det mesta, jag tycker 3 hade kunna förbättra sig på en massa pungter och visat mer goodwil än att bara sätta sig på tvären, förstår varför vodafon/telenor har vunnit pris för sveriges besta kundservice så länge jag kan minnas,
när man ser hur vissa resonerar

Founder
11 juli 2007 · 1 414 Inlägg

root skrev:

Davv3 skrev:
Seriöst??!?!?! Ska fan häva mitt abonemang nu jag också.. och varför får du inte prata med en chef för?   hmm...

Försöker man chatta med en kundtjänst på kvällstid så finns det knappast någon från bolaget i fråga med beslutanderätt/befogenheter som arbetar. På sin höjd någon som har mer erfarenhet och LITE mer befogenheter, men ekonomiska frågor? Skulle inte tro det.

Kundtjänsten ger de instruktioner som de läser innantill på sin skärm. Inga konstigheter alltså, men det beteendet reflekterar också de befogenheter som de har - dvs i princip inga alls.

Det är Founder som i det här läget har varit väldigt fyrkantig och inte hanterat situationen på ett för stunden adekvat sätt. 3s kundtjänst har gjort vad de har blivit instruerade att göra - att detta sedan inte passade in i Founders liv mtp väntande jobbsamtal osv kan visserligen ses som beklagligt men det är fortfarande Founders ansvar att dels hålla sig uppdaterad om gällande regler och bestämmelser enligt avtalet och dels att se till att hålla sig kommunikativ med potentiella arbetsgivare som kan försöka nå honom.

Än en gång: Nej - jag är inte kund hos 3. Jag är bara less på människor som skyller sina bekymmer på andra utan att ta något eget ansvar för den uppkomna situationen.

Nu har du gjort din poäng 3 gånger genom att skriva samma sak gång på gång, det är bra nu...

Faktum är att folk förväntar sig service av det som kallas för kundservice och om 3 hade värnat om mig som kund så hade dom försökt lösa problemet på ett smidigt sätt, lämpligtvis genom att låsa upp min telefon en dag eller bara några timmar samt tex bett sin ekonomi avdelning ringa upp mig eller att jag ringer dom och lämnar ut mina visa kortsuppgifter.

På det viset hade allt löst sig jättesnabbt och smidigt och vi skulle inte ha den här konversationen. Men nu fanns det absolut ingen som helst flexibilitet eller samarbetsvilja hos kundtjänst och därför är vi nu där vi är och disskuterar detta fram o tillbaka.

Jag är inte egentligen ute efter att skylla på dom att dom har gjort fel, dom har säkert gjort precis så som står i sin policy, men det jag är irriterad över är att dom inte har den kundfokus som jag och många andra i den här tråden tycker att dom bör ha.

Vi är trotts allt anledningen till att dom i kundtjänst överhuvudtaget har ett jobb tack vare att vi tecknar abonemang m.m. hos företaget...

Så än en gång, lite mer kundfokus hos 3's kundtjänst skulle kanske inte skada...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Kanelbullen
11 juli 2007 · 1 722 Inlägg

Hur många gånger måste jag säga TELIA ?? big_smile         wink   cool


....



telia ! wink

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Founder
11 juli 2007 · 1 414 Inlägg

root skrev:

MKarlsson skrev:
Det handlar inte Founder är trög eller inte. Tror han inte är helt efter om man kan bli pilot.
Det hela handlar om 3´s dåliga kundservice.

Fast i det här fallet så är det ju inte kundtjänsten som gjort något formellt fel alls. Väg in tidpunkter och potentiella befogenheter så kommer du att komma fram till samma slutsats. Det är Founder som inte hållt sig uppdaterad med avtalet och således också sett till att bolaget i fråga har spärrat mobiltelefonen.

Hade han varit kommunikativ med sin operatör innan han åkte utomlands så hade det här aldrig varit ett problem till att börja med.

Hade han dessutom varit villig att betala pengar för att ringa någon som hade befogenheter att hantera ekonomifrågor på kundtjänsten och få abbonemanget upplåst istället för att skriva gnälltrådar på det här och andra forum så hade problemet varit löst på nolltid, men istället så valde han att chatta bort 25 minuter så att kundtjänsten hann stänga.

Nej, jag tror inte heller Founder är speciellt trög, snarare tvärtom. Jag förstår dock inte attityden - och blir helt seriöst orolig över att någon med den inställningen och krishanteringsförmågan eventuellt kommer att ratta ett flygplan som jag eller någon jag känner befinner sig i. Jag förväntar mig bra mycket bättre attityder och problemlösande av någon som ansvarar för så pass mycket - och jag tror knappast att jag är ensam om det resonemanget.

Du behöver inte oroa dig om min krishanteringsförmåga, dessutom tar jag illa upp att du spekulerar om mitt arbetsliv utan att veta ett dyft om mina kvalifikationer...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
root root
11 juli 2007 · 29 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
ja tycker du der är service?? det spelar ingen roll man kan inte gå efter regel boken hela tiden så får man inga kunder, har jobbat många år inom servisbranschen och på olika företag  så jag har sett det mesta, jag tycker 3 hade kunna förbättra sig på en massa pungter och visat mer goodwil än att bara sätta sig på tvären, förstår varför vodafon/telenor har vunnit pris för sveriges besta kundservice så länge jag kan minnas,
när man ser hur vissa resonerar

Jag säger inte emot dig - men samtidigt så får man den kundtjänst som man betalar för. Att kundtjänst saknar befogenheter för att kunna göra vissa saker kan visserligen ses som beklagligt, men det betyder inte att de har gjort fel eller satt sig på tvären eller på något annat sätt varit otrevlig eller låtit bli att vara tillmötesgående.

Det är svårt att göra något när man inte kan, eller hur ?

root root
11 juli 2007 · 29 Inlägg

Founder skrev:
Nu har du gjort din poäng 3 gånger genom att skriva samma sak gång på gång, det är bra nu...

Du missar den hela tiden - klart att jag upprepar den.

Founder skrev:
Faktum är att folk förväntar sig service av det som kallas för kundservice och om 3 hade värnat om mig som kund så hade dom försökt lösa problemet på ett smidigt sätt, lämpligtvis genom att låsa upp min telefon en dag eller bara några timmar samt tex bett sin ekonomi avdelning ringa upp mig eller att jag ringer dom och lämnar ut mina visa kortsuppgifter.

På det viset hade allt löst sig jättesnabbt och smidigt och vi skulle inte ha den här konversationen. Men nu fanns det absolut ingen som helst flexibilitet eller samarbetsvilja hos kundtjänst och därför är vi nu där vi är och disskuterar detta fram o tillbaka.

Fast nu kan inte deras kundtjänst göra något sådant. Har de då gjort fel som inte gjort detta? Du missar hela poängen i det jag skriver, om och om igen. Han på kundtjänst gjorde så som han är tvungen att göra enligt sin arbetsgivare - han var varken otrevlig eller lät bli att vara tillmötesgående, utan han upplyste dig helt enkelt om vad du var tvungen att göra för att låsa upp abbonemanget.

Sen stör jag mig på hur du hanterade det hela och att du blandar in att du eventuellt har tappat ett arbete pga det hela. Den delen hade inte ens behövt vara ett LITET problem.

Founder skrev:
Jag är inte egentligen ute efter att skylla på dom att dom har gjort fel, dom har säkert gjort precis så som står i sin policy, men det jag är irriterad över är att dom inte har den kundfokus som jag och många andra i den här tråden tycker att dom bör ha.

Som jag har skrivit - jag håller med om att det hade kunnat gjorts snyggare, och att det hade varit trevligt med en tjänst som t.ex. skickade ett SMS när man närmade sig kreditgränsen eller liknande - men nu finns inte detta, och du försöker framhäva 3 som ett väldigt dåligt bolag med värdelös kundservice på grund av detta. Det är detta som irriterar mig, eftersom du hade kunnat undvika och/eller hanterat situationen genom att ta lite eget ansvar.

Founder
11 juli 2007 · 1 414 Inlägg

root skrev:

Founder skrev:
Nu har du gjort din poäng 3 gånger genom att skriva samma sak gång på gång, det är bra nu...

Du missar den hela tiden - klart att jag upprepar den.

Founder skrev:
Faktum är att folk förväntar sig service av det som kallas för kundservice och om 3 hade värnat om mig som kund så hade dom försökt lösa problemet på ett smidigt sätt, lämpligtvis genom att låsa upp min telefon en dag eller bara några timmar samt tex bett sin ekonomi avdelning ringa upp mig eller att jag ringer dom och lämnar ut mina visa kortsuppgifter.

På det viset hade allt löst sig jättesnabbt och smidigt och vi skulle inte ha den här konversationen. Men nu fanns det absolut ingen som helst flexibilitet eller samarbetsvilja hos kundtjänst och därför är vi nu där vi är och disskuterar detta fram o tillbaka.

Fast nu kan inte deras kundtjänst göra något sådant. Har de då gjort fel som inte gjort detta? Du missar hela poängen i det jag skriver, om och om igen. Han på kundtjänst gjorde så som han är tvungen att göra enligt sin arbetsgivare - han var varken otrevlig eller lät bli att vara tillmötesgående, utan han upplyste dig helt enkelt om vad du var tvungen att göra för att låsa upp abbonemanget.

Sen stör jag mig på hur du hanterade det hela och att du blandar in att du eventuellt har tappat ett arbete pga det hela. Den delen hade inte ens behövt vara ett LITET problem.

Founder skrev:
Jag är inte egentligen ute efter att skylla på dom att dom har gjort fel, dom har säkert gjort precis så som står i sin policy, men det jag är irriterad över är att dom inte har den kundfokus som jag och många andra i den här tråden tycker att dom bör ha.

Som jag har skrivit - jag håller med om att det hade kunnat gjorts snyggare, och att det hade varit trevligt med en tjänst som t.ex. skickade ett SMS när man närmade sig kreditgränsen eller liknande - men nu finns inte detta, och du försöker framhäva 3 som ett väldigt dåligt bolag med värdelös kundservice på grund av detta. Det är detta som irriterar mig, eftersom du hade kunnat undvika och/eller hanterat situationen genom att ta lite eget ansvar.

Jag lägger ner den här disskusionen med dig för den leder tydligen ingenstans, vi har bägge helt olika åsikter om vad de kan o inte kan göra. Tack för dina synpunkter, jag ska ha dom i åtanke...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
strid_1985
11 juli 2007 · 141 Inlägg

kan förstå att du är förbannad.. har 3 själv och är inget fan av deras kundservice.. att dom har en kreditspärr tycker jag personligen är bra. men dom skulle ju kunna upplysa en om att man bärja närma sig gränsen lr nåt liknande system.
Root du har rätt i mycket i det du säger men man vill gärna att dom ska "gå den extra milen" om det nu blir en kris för en. det ska man nästan utgå ifrån att ett bra företag ska kuna göra för en

punkarjocke
11 juli 2007 · 13 Inlägg

Jag har Halebop, ringer så in i helvete och aldrig problem.Vet dock inte hur det är om man ringer utomlands

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang