1926
Sök

Spola systemet efter byte av kompressor

7 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Brukar ni spola systemet efter byta av trasig kompressor? Verkstaden sa att kompressorn var trasig vet inte om den har skurit ihop eller om det är magnetkopplingen som är trasig, men om den skurit ihop helt hur noga är det att spola systemet innan nya kompressorn är på plats? Brukar en verkstad göra det? Vet ni om dom brukar byta torkfilter också och göra allt jätte noga eller byter dom kompressorn och sätter ihop allt igen och bara fyller?
Ja funderar på att byta kompressorn själv men då kanske ja måste spola systemet och hur gör jag det isåfall? Måste ju skruva lös endel kopplingar så att spolningen inte går igenom expantionsventilen eller kan man spola igenom den också? Kanske är lika bra att lämna in och låta verkstad göra det men har svårt tro att dom kommer orka ta lös och rengöra expantionsventil och torkfilter isåfall kanske dom tar lös gamla kompressorn och blåser igenom hela systemet och sen sätter ihop med nya kompressorn men kan det inte bli stock i expantionsventilen om man bara blåser igenom allt

7 685 Inlägg
för 41 minuter sedan
Lämna in - när du har så många frågor och är så osäker!

6 502 Inlägg
för 7 minuter sedan
När jag har själv  bytt kompressor så har jag sen bara lämnat in bilen till A/C firma!

Sök