5389
Sök

vinylglans funkar inte

663 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Hejsan!
jag har på min Opel vectra svart plast på kofångaren bak, och den e så gott som vitflammig inget svart kvar alls nästan. Jag köpte vinylglans som man kunnde styka på men när det torkat så var den lika vit men dock lite fläckigare flammigare... Nåt annat jag kan ta som funkar bättre för att återfå den svarta lystern?

1 247 Inlägg
18 juli 2007
Köp Armor All blank finish på okq8 så ska du se att det blir ett kanonresultat

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
18 juli 2007
kör me värmepistol!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

820 Inlägg
18 juli 2007
Ta av listen och lacka den svart? smile

med lem
1 147 Inlägg
18 juli 2007
skokräm (svart givetvis), bumpershine, eller plastpolish smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

3 059 Inlägg
18 juli 2007
Vinylglans funkar ypperligt till fler saker än inredning..

Brukar själv göra så att när de gäller sånna lister, både sidolister o i kofångare brukar jag maskera runt om listen.. sen använder jag vinylglans spray och lägger på flödigt men jämt.. låter det sitta en stund.. torkar med en torr trasa efteråt.. vid behov upprepas detta en eller två gånger extra.. har märkt att resultatet blir bra om den trasan man torkar av med är torr så man liksom gnuggar lite lätt mot ytan..
Senast redigerat av Smajly (18 juli 2007)

663 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
dallelito skrev:
skokräm (svart givetvis), bumpershine, eller plastpolish smile

alltså skämtar du med mig eller det med skokrämen eller?  Det står på OKQ8 vinylglans blå/vit flaska att det går till inredning och även svarta plastdetaljer såsom,olister mm utvändigt jag strök på riktigt säkert 4-5 gånger men blev inte ett du bättre .När det hade torkat så bara försvann det o den vita kom fram igen... Alltså nu menar/snackar jag att plasten på bakre kofångaren är verkligen matt/solblekt....  Den här black chrome är det svart pigment i den eller?  Finns ju nåt som man sprayade på svarta inredningsdetaljer som var svart tunn färg förr men glömt vad det heter

Sök