Finns det något lastbilsforum för chaffisar?

Skaune
19 juli 2007 ·

Nån som vet om de finns nått forum för oss chaffisar, har letat innan men inte funnit något.
Skulle vara kul om de e nån som vet nått?

THEBADGUY Gorgilus addictus
19 juli 2007 · 4 736 Inlägg

Ja jag undrar det samma. Hade varit kul om de fanns smile.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
cutlass
19 juli 2007 · 383 Inlägg

http://www.truckstop.nu/debatt.asp

Här kanske?..vara bara googla... smile

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
Skaune
19 juli 2007 ·

cutlass skrev:
http://www.truckstop.nu/debatt.asp

Här kanske?..vara bara googla... smile

Jo har kikat där innan, men där verkar inte vara nån större aktivitet, ok alla forum är inte som garaget! tongue

Miklen
19 juli 2007 ·

kanske beror på att chaffisar jobbar wink å inte har tid me sånt här dravvel.. Å ändå sitter ja här wink fast d e klart me dagens teknik så smile en mobil värld

sunblock Avstängd
19 juli 2007 · 23 Inlägg

Jo hade vart kul o språkas vid med andras chaufförer!

skarne
21 juli 2007 · 41 Inlägg

Axor skrev:
Nån som vet om de finns nått forum för oss chaffisar, har letat innan men inte funnit något.
Skulle vara kul om de e nån som vet nått?

vi får väll starta en tråd här då smile

Skaune
21 juli 2007 ·

skarne skrev:

Axor skrev:
Nån som vet om de finns nått forum för oss chaffisar, har letat innan men inte funnit något.
Skulle vara kul om de e nån som vet nått?

vi får väll starta en tråd här då smile

Jupps! vår egna tråd, men vi hade nog behövt fler än en! tongue
Hjälpte en litausik chaufför med en adress igår, han vart vilse o stannade mig på vägen, frågade efter gatan, jag frågade honom på 3 språk om han kunde något av dem, men icke, ingen karta hade han, ingen gps o ingen aning om vart han skulle. Fick förklara med en egen karta och teckenspråk vart han skulle, vi ritade o hade oss, sen pekade jag vart han skulle svänga av när han åkte efter mig. Kan man inte förbereda sig lite bättre? Alla vill ha en billig transport, men vart tar kvaliteten vägen??

skarne
22 juli 2007 · 41 Inlägg

Axor skrev:

skarne skrev:

Axor skrev:
Nån som vet om de finns nått forum för oss chaffisar, har letat innan men inte funnit något.
Skulle vara kul om de e nån som vet nått?

vi får väll starta en tråd här då smile

Jupps! vår egna tråd, men vi hade nog behövt fler än en! tongue
Hjälpte en litausik chaufför med en adress igår, han vart vilse o stannade mig på vägen, frågade efter gatan, jag frågade honom på 3 språk om han kunde något av dem, men icke, ingen karta hade han, ingen gps o ingen aning om vart han skulle. Fick förklara med en egen karta och teckenspråk vart han skulle, vi ritade o hade oss, sen pekade jag vart han skulle svänga av när han åkte efter mig. Kan man inte förbereda sig lite bättre? Alla vill ha en billig transport, men vart tar kvaliteten vägen??

JA det är faktiskt lite konstigt att man är så dåligt förbered!, att han inte hadde kartor gps beror mer på han som person än att var östatare!.....

henkebenke
22 juli 2007 · 1 703 Inlägg

På tal om inget.
Fick förtroendet att köra jobbets nya FL, den första och enda nya FL som Finnveden levererat i Skövde.... Gissa vem som efter 2 dagar mosade ett rådjur hmm
Ny front och lyktglas, 25000:-

Dagen innan hade typ 50% av personalen sagt upp sig, så chefen var måttligt road.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
__hogberg__
22 juli 2007 · 1 161 Inlägg

henkebenke skrev:
På tal om inget.
Fick förtroendet att köra jobbets nya FL, den första och enda nya FL som Finnveden levererat i Skövde.... Gissa vem som efter 2 dagar mosade ett rådjur hmm
Ny front och lyktglas, 25000:-

Dagen innan hade typ 50% av personalen sagt upp sig, så chefen var måttligt road.

oooh :S de ä ingen trevlig händelse me helt ny bil de..
vet när farsan hade köpt ny bil 02 så va dom iväg till finland o hämta byggnationen till den..
på väg hem så klippte dom en hjort så hela fronten såg ut som skit.. som tur va så va de försäljaren på Scania som körde så dom stod för kostnaden för lagning smile

henkebenke
22 juli 2007 · 1 703 Inlägg

Fan va gött, tur i oturen smile
Allt skulle ju kunna va värre. Fronta med bilar och grejjer.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
__hogberg__
22 juli 2007 · 1 161 Inlägg

ja de prova han några år efter..
brände i sidan på en transit i backarna ovanför jönköping.. som tur va så klara sej alla me mindre skador bara..
va en riktig otursbil de där.. en chafför som körde åt honom la släpet i diket några månader efter krocken.. lite efter de så blåste taket av ifrån bilen(va ett flis ekipage) o precis innan han lade ner företaget så va de en annan chafför som skulle köra in i en port me taket på släpet halv öppet så då flyttades de bak dryga halv metern.. knäckte varenda stag o hydraul arm som gick till de..
fick köra hem de me taket fast spännt med 4 spänn band :S

Senast redigerat av __hogberg__ (22 juli 2007)

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
22 juli 2007 · 2 456 Inlägg

Dom här på detta forumet kör förvisso endast Bärgare;
http://www.sos-stockholm.se/forum/usercp.php

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
sunblock Avstängd
22 juli 2007 · 23 Inlägg

Fyfan vilka mardrömmshistorier.....Som tur var räcker min skadelista bara till ca 500kr hittills...

skarne
23 juli 2007 · 41 Inlägg

sunblock skrev:
Fyfan vilka mardrömmshistorier.....Som tur var räcker min skadelista bara till ca 500kr hittills...

ok ligger en bit över det =/

Andy69
23 juli 2007 · 343 Inlägg

Vad är det för bilar ni kör till vardags? Vore skoj om ni slängde upp lite bilder så man kunde kika! smile   Skoj med fler truckers!

rang Lasbilschaufför
24 juli 2007 · 34 Inlägg

En till lastbilschaufför här smile Kör just nu för Schenker Åkeri i Nässjö. Volvo Fh 12 460 -05. Växelflak och dolly och trailer hängandes bakom, 25,25 meters.

www.norssmotorsport.se
www.johankarlsson.se
Kör: Renault Megane Sport -06
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
24 juli 2007 · 938 Inlägg

Här har ni en till chaufför, dock utan jobb sad
Drömmen vore dock en välbetald rolig körning med bra arbetstider i en Scania V8, det lär dock inte hända inom den närmaste tiden iaf sad   Är ju jättelätt att få jobb när man inte har nån erfarenhet, känns som man sitter fast i en ond cirkel på nåt vis...

Nåja, blir inge bättre utav att klaga, men förhoppningsvis ska jag snart ut å köra lite timmerbil, scania r500, har ju turen att få åka med och köra lite ibland på en gammal praktikplats. Ibland är de faktiskt kul att köra gratis med... Eller iaf bättre än att sitta hemma.

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Skaune
24 juli 2007 ·

TobbeE_87 skrev:
Här har ni en till chaufför, dock utan jobb sad
Drömmen vore dock en välbetald rolig körning med bra arbetstider i en Scania V8, det lär dock inte hända inom den närmaste tiden iaf sad   Är ju jättelätt att få jobb när man inte har nån erfarenhet, känns som man sitter fast i en ond cirkel på nåt vis...

Nåja, blir inge bättre utav att klaga, men förhoppningsvis ska jag snart ut å köra lite timmerbil, scania r500, har ju turen att få åka med och köra lite ibland på en gammal praktikplats. Ibland är de faktiskt kul att köra gratis med... Eller iaf bättre än att sitta hemma.

Du kan ju börja med o köra distrubution, de e inte alla åkerier som slänger i väg en rookie på långtur, men det händer oxå.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang