Finns det något lastbilsforum för chaffisar?

Joon
24 juli 2007 · 66 Inlägg

Tjena. Kör en FH12 380 -96  bil+2 axlad kärra

Jag kör möbler till Norge.

-Volvo For Life-
Andy69
24 juli 2007 · 343 Inlägg

Joon skrev:
Tjena. Kör en FH12 380 -96  bil+2 axlad kärra

Jag kör möbler till Norge.

Ska du inte få en lite större bil snart Jon? ;-)

skarne
24 juli 2007 · 41 Inlägg

Jag kör en scania R124-03

kör det mesta, trailer ibland link....

henkebenke
24 juli 2007 · 1 703 Inlägg

Jag kör allt från fl6 till fh12, bara distribution för stunden.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Joon
24 juli 2007 · 66 Inlägg

Andy69 skrev:

Joon skrev:
Tjena. Kör en FH12 380 -96  bil+2 axlad kärra

Jag kör möbler till Norge.

Ska du inte få en lite större bil snart Jon? ;-)

Jag hoppas väl på att chefen köper köper en ny bil snart...

-Volvo For Life-
THEBADGUY Gorgilus addictus
24 juli 2007 · 4 736 Inlägg

Kör allt från Scania 93 220 till Scania 164  580 V8 smile. Bäst är det när man kör den gamla SCANIA 420 av årsmodell 96. Bullrar på riktigt grannt med fullt lass på wink Kör mycket blandat. Vissa dagar är det som styckebil, vissa dagar är det container körningar som gäller. Mycket varierade jobb tycker jag, och de är mycket bra enligt mig själv big_smile.
Kör på Schenker AB transporttjänst i Karlshamn.

EDIT: Bilder kommer! smile

Senast redigerat av THEBADGUY (24 juli 2007)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
24 juli 2007 · 938 Inlägg

Axor skrev:

TobbeE_87 skrev:
Här har ni en till chaufför, dock utan jobb sad
Drömmen vore dock en välbetald rolig körning med bra arbetstider i en Scania V8, det lär dock inte hända inom den närmaste tiden iaf sad   Är ju jättelätt att få jobb när man inte har nån erfarenhet, känns som man sitter fast i en ond cirkel på nåt vis...

Nåja, blir inge bättre utav att klaga, men förhoppningsvis ska jag snart ut å köra lite timmerbil, scania r500, har ju turen att få åka med och köra lite ibland på en gammal praktikplats. Ibland är de faktiskt kul att köra gratis med... Eller iaf bättre än att sitta hemma.

Du kan ju börja med o köra distrubution, de e inte alla åkerier som slänger i väg en rookie på långtur, men det händer oxå.

Nä, jag vet, var ju liksom därför ja skrev att de vore drömmen, inte att ja inte tar nåt annat.
Tyvärr så körs de inte så värst mycke distribution här i krokarna, och dessutom finns de överskott på chaffisar utan erfarenhet sad  Förhoppningsvis ska ja försöka få lite extrakörning på timmerbil, typ kör ner nå lass från garaget till industierna på fredagskvällar och helger, å hoppas att man kommer in den vägen. Ni klan väl önska mej lycka till tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Aero-Micke
24 juli 2007 · 124 Inlägg

Kör också lastbil, 4-axlig Scania 124 420 -00 med kran och lastväxlare.

Blir väldigt varierande körning. .

Andy69
24 juli 2007 · 343 Inlägg

inga bilder någon?

Joon
25 juli 2007 · 66 Inlägg

Jag får väl ta en bild på liket...

-Volvo For Life-
Andy69
25 juli 2007 · 343 Inlägg

Joon skrev:
Jag får väl ta en bild på liket...

haha, du menar att det är så illa? Har mött några av era bilar fast tror nog aldrig att det har varit du som har kört.

Joon
25 juli 2007 · 66 Inlägg

Ja de e la ingen pärla direkt. Ska ta en bild nästa vecka o lägga upp.

-Volvo For Life-
GranatMagnuS Scania, javisst.
25 juli 2007 · 237 Inlägg

Har ju varken kort eller ålder inne men intresset finns ju. Far min har länge kört på norge - sverige - danmark - finland. Och lite ner på europa ibland så med har man varit och det är ju lite av ett drömyrke. Han kör bulk (powder-trans) btw.


Men jag har ju en egen liten pärla på gården ivarjefall, Scania LS140 med 345hk V8:an.
Nosbil dock utan sovhytt.

Om någon kunde ge mig kamera så skulle ni få en bild på vraket smile



/John

Grabber Dagdrömmare
25 juli 2007 · 2 836 Inlägg

Hej! Här finns det en chaffis till!
"Mina" bilar behöver jag inte ta kort på, leta efter dom gula med släp som står Posten på wink

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Skaune
26 juli 2007 ·

Ah vad säger ni? Ska vi göra ett "chaffis.org" forum? hade varit kul, men de verkar vara rätt mycke jobb me o göra ett eget forum?

Joon
26 juli 2007 · 66 Inlägg

De hade vart skojj. Ingen här som är kunnig på sånt?

-Volvo For Life-
Grabber Dagdrömmare
27 juli 2007 · 2 836 Inlägg

Så vida inte dom högre makter på garaget hjälper så lär det inte vara lätt...
T.ex. garaget.org/tung ? Då har man allt på ett o samma ställe.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Skaune
27 juli 2007 ·

Lysande idé ju! men vettefasen om dom går med på de?
Men nu kan jag ju knappt vara med längre då jag bytte jobb igår o tillfälligtvis får köra skåpbil istället för lastbil, den nya lastbilen jag ska ha kommer först i höst! =0(

BTW: Nån som satt fast på E6 mellan Landskrona norra o södra igår ? SJUKA köer, lastbil som börjat brinna, folk hade börjat slå sig till ro, såg t.o.m en gammal gubbe komma på inlines på motorvägen, vi garvade rätt bra!

Caffe
27 juli 2007 · 1 436 Inlägg

Jag kan kasta upp ett forum i helgen. Det svåra med att driva forum är inte det tekniska utan att få igång besökarantalet och hålla liv i luckan för ett forum utan nya inlägg kommer inte någon att besöka.

Men då blir det bara forum och inte "mina bilar" och resten av extragrejjerna garaget har.

/C

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Skaune
27 juli 2007 ·

Ford_Tradegy skrev:
Har varit chaufför.. Kör väl en del fortfarande.
Men just nu sitter jag som transportledare på Poståkeriet i Varberg som är en del av "Göteborgsregionen".. Såg att det var minst en Poståkerist här.. hehe..

Hoppas jag inte blir mobbad för att jag är "kontorsråtta".. hihi..

Största jag kört är stridsvagnstransport i lumpen, de va grejer det!

hehe.. Hett Filmtips "CONVOY"

Har den hemma! ;0)

Caffe: Men med tanke på hur stor yrkeskåren är så borde de ju inte vara nåyy problem med besökare väl?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang