Grannen filmer mig i uppgift av Göteborgspolisen!

dallelito med lem
21 juli 2007 · 1 147 Inlägg

drygt me gubbar som agerar skolpolis.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Kristian_L
21 juli 2007 · 1 893 Inlägg

simpann skrev:
Är ingen expert på detta men om han nu skulle filma dig och man ser att det är du som kör och att du kör som en galning kan väl polisen ta honom för grov vårdslöshet i trafik?

Kör han på folk, krockar bilar m.m. så kan gubbens film fungera som bevis. Men den duger varken till att bestämma hastigheten eller buller nivån. Sådant går ju lätt att manipulera i efterhand på nya digitala format.

Kan nog vara ganska lugn för gubbens filmningar.
Och jag håller med Decibel, starta inspelning på mobilen och få gubben att upprepa sin komentar. Att utge sig för att vara polis, ger minst fängelse. (=Större brott än en eventuell fortkörning.)

Jag tänkte föreslå att du skall gasa lite extra när du kör förbi gubben, men gör inte det. Han verkar ha nog med sina egna problem. wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
tnygord
21 juli 2007 · 98 Inlägg

haha, jag råkade ut för exakt samma sak igår!! big_smile bor en sur jävla gubbe mitt emot radhuset där morsan bor.. va dit en sväng och drog en repa med firmabilen :$ en merca A 180 big_smile
iaf kom gubben uut med kameran i högsta hugg, och där stod han och filmede, sa inget, utan bara filmade big_smile frågade vad fan han höll på med, och sa att de va olagligt att filma folk hur som hällst, och att jag ville se vad han filmat. han nekade mej de.. han drog ngt om en röd golf som hade kört 80km/h förbi hans hus runt midsommar (mitt X bil som jag körde då..) Blånekade till allt tongue Iaf stod vi där å dividerade en stund, sen vände jag honom ryggen och gick in.. åkte därifrån 10 min senare, då tod han där med kameran igen big_smile Han hotade med polisen och sa att han har allt på film, reg nr, bilar, förare och allt big_smile
hatar sånna jävla idioter big_smile

:D Mazda Driver :D
Mazda 323f (1989)
loffe007
21 juli 2007 · 905 Inlägg

Tänk på gubbarn, vilken glädje som måste byggas upp varje gång dom hör en högljud bil, dom ställer sig där bakom gardinen och tjuvfilmar. Låt dom då göra det. Dom kommer inte kunna bevisa något men varför inte ge gubbaran detta ögonblick av tillfredställelse eftersom dom ändå säkert inte får upp den och kan få det på annat sätt.

c0nne
21 juli 2007 · 401 Inlägg

Hade polisen velat filma dig så hade dom gjort det själva, inte anlitat nån gammal undercovergubbe som avslöjar sig själv så fort man frågar...

hehe trög gammal gubbe bara tongue

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
hasse83
21 juli 2007 · 168 Inlägg

något liknande hände mig för ett par år sen.

var på väg hem och körde den sista sträckan som är en 50 sträcka samt huvudled.
Gubbe svänger rakt ut framför mig så jag nästan krockar och sen accear han så sakta så han har väl nått 30 på 5 sekunder.

Så jag (då körande i vr6 syncro) drog ner ett par växlar och gasa om fly förbannad.

Svängde direkt till högero ch stannade på en konsum parkering.

Då ser jag att gubben(med fruga i bilen) stannat och in på parkeringen kommer kärringen.
Klagar massa att jag kör som en fartdåre inte kan höger reglen etc.

Håll igen sur kärring sa jag det är en huvudled och ni körde så sakta så en moppe hade flygit förbi er.

Hon blir helt darrig och upprörd och drar tillbaka till deras bil.

Då kommer gubben istället.
Citat: VAD SA DU TILL MIN FRU? jag kallade henne en sur gammal kärring sa jag
Du körde som en idiot du hade säkert 100 förbi oss.

Troligt sa jag då jag bara körde om och bromsade ner.

Då tar gubben fram en mobil med kamera och fotar min reg plåt. Detta ska jag visa för polisen sa han.

Då gick jag fram och tog han i näven och bad om ursäkt men höll kvar min ståndpunkt om huvudleds skylten.

Sen vart han nöjd och gick iväg.

wink

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Fredrik_Rangert Egenföretagare
21 juli 2007 · 999 Inlägg

Samla ihop lite folk med högljudda bilar och kör i skytteltrafik förbi hans hus smile

darkwizard Fordonstekniker
21 juli 2007 · 1 740 Inlägg

Det enda ni kan göra ni som råkar ut för detta, är spela in samtalet, STÄM fanskapet på några ex antal tusen. Det som händer för dom som utger sig för att vara poliser, är pening böter. OCh Nejbo, ring  eller åk ner till Polisen och be och få prata med chefen där nere. Känner dom inte till något, gör en anmälan för ofredande.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
hedley Saaboholic
21 juli 2007 · 3 129 Inlägg

håller med vad folket här har sagt..polis anmäl honom för ofredande, falska uttalande ja vad fan som helst haha big_smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
loffe007
21 juli 2007 · 905 Inlägg

hasse83 skrev:
något liknande hände mig för ett par år sen.

var på väg hem och körde den sista sträckan som är en 50 sträcka samt huvudled.
Gubbe svänger rakt ut framför mig så jag nästan krockar och sen accear han så sakta så han har väl nått 30 på 5 sekunder.

Så jag (då körande i vr6 syncro) drog ner ett par växlar och gasa om fly förbannad.

Svängde direkt till högero ch stannade på en konsum parkering.

Då ser jag att gubben(med fruga i bilen) stannat och in på parkeringen kommer kärringen.
Klagar massa att jag kör som en fartdåre inte kan höger reglen etc.

Håll igen sur kärring sa jag det är en huvudled och ni körde så sakta så en moppe hade flygit förbi er.

Hon blir helt darrig och upprörd och drar tillbaka till deras bil.

Då kommer gubben istället.
Citat: VAD SA DU TILL MIN FRU? jag kallade henne en sur gammal kärring sa jag
Du körde som en idiot du hade säkert 100 förbi oss.

Troligt sa jag då jag bara körde om och bromsade ner.

Då tar gubben fram en mobil med kamera och fotar min reg plåt. Detta ska jag visa för polisen sa han.

Då gick jag fram och tog han i näven och bad om ursäkt men höll kvar min ståndpunkt om huvudleds skylten.

Sen vart han nöjd och gick iväg.

wink

en som gjorde en gamma man lycklig. wink enklast är väl ofta bara att be om ursäkt än att före en idiotisk disskusion som inte ledar nån vart.

decib3L Körv
21 juli 2007 · 3 535 Inlägg

hasse83 skrev:
något liknande hände mig för ett par år sen.

var på väg hem och körde den sista sträckan som är en 50 sträcka samt huvudled.
Gubbe svänger rakt ut framför mig så jag nästan krockar och sen accear han så sakta så han har väl nått 30 på 5 sekunder.

Så jag (då körande i vr6 syncro) drog ner ett par växlar och gasa om fly förbannad.

Svängde direkt till högero ch stannade på en konsum parkering.

Då ser jag att gubben(med fruga i bilen) stannat och in på parkeringen kommer kärringen.
Klagar massa att jag kör som en fartdåre inte kan höger reglen etc.

Håll igen sur kärring sa jag det är en huvudled och ni körde så sakta så en moppe hade flygit förbi er.

Hon blir helt darrig och upprörd och drar tillbaka till deras bil.

Då kommer gubben istället.
Citat: VAD SA DU TILL MIN FRU? jag kallade henne en sur gammal kärring sa jag
Du körde som en idiot du hade säkert 100 förbi oss.

Troligt sa jag då jag bara körde om och bromsade ner.

Då tar gubben fram en mobil med kamera och fotar min reg plåt. Detta ska jag visa för polisen sa han.

Då gick jag fram och tog han i näven och bad om ursäkt men höll kvar min ståndpunkt om huvudleds skylten.

Sen vart han nöjd och gick iväg.

wink

En människa som kan be om ursäkt för ett misstag förtjänar min respekt! smile

Truckdriving Man
Coffe
21 juli 2007 · 124 Inlägg

Trozzo skrev:
Har själv en granne som ville polis anmäla mig för att mina bilar låter för mycket. Sista sa hon att min merca skulle polisanmälas och att den aldrig skulle klara besiktningen med det ljudet, men som det råkade sig kom jag precis hem från besiktningen, flängde upp besiktningspappret i ansiktet på henne och sa att dom inte klagade något på hur den lät. Sen dess har hon inte ens pratat med mig lol

Haha lol Så klockrent, det e humor det big_smile

Tompa_Vax Skogs Arbetare
21 juli 2007 · 413 Inlägg

weeeman skrev:
Samla ihop lite folk med högljudda bilar och kör i skytteltrafik förbi hans hus smile

Så jävla skönt, haha

Fast dom hi, berättelser som skrivs här är inte så värst roliga, bara rent tråkigt av äldre och dra sådana meningar....

Go For It!!
FreddeK
21 juli 2007 ·

finns så mycket låtsaspoliser därute...usch

855_R
21 juli 2007 · 48 Inlägg

jasså stenstorp. heh nyfiken vart=) ta å ställa sig utanför med motorn på å ta sig en liten cigg kanske.. å se om han kommer ut=) han kan juh inget göra direkt

Hagelind
21 juli 2007 · 177 Inlägg

PlumCrazy skrev:

lonewolf-holm skrev:
*Fan* har ej folk något eget liv någomera i detta land ..... ???

Ä detta land e på väg mot att bli en dyng håla där man snart kan knapt röra ett finger
innan någon lägger i sig i ens liv ....

Dax att köra ut dom till en öde ö å spränga den  ....... wink

//S

Flytta till norrland, här är det ingen som bråkar av vad jag har upplevt. tongue

Jo det finns en del som är riktiga idioter här oxå...

-PoGo- Scania V8
3 augusti 2009 · 27 Inlägg

haha de låter som de skulle vara dittmer:D hahaha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang