vill ha tips så att jag får en glänsade lack

golf88
21 juli 2007 · 956 Inlägg

har ju bytt bil med syrran min..har ju hennes gamla toyota..är ju så att taket nästintill är vitt i stället för rött.Efter som jag är noga med att mina bilar är i absolut toppskick så vill jag gärna ha lite tips på vilka medel(vax,rubbing lackpolish, mm) jag ska använda för bästa resultat

eldus veldus
Audi A6 (2017)
ToXtreme
21 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Hee-Bee rubbing, Sonax cleaner och Sonax Wax använde jag på min bil smile Efter en jävla massa jobb så blev den riktigt fin smile

Men va noga med att tvätta den med waxshampoo sen bara.. annars blir den inge fin i lacken! Och för allsin dar använd INTE avfettning på lacken.. gjorde jag och nu ser den ut som fan igen hmm

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
golf88
21 juli 2007 · 956 Inlägg

tack  för tipset..brukar inte använda avfettning på bilen

eldus veldus
Audi A6 (2017)
ToXtreme
21 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Bra det tongue Nej jag gjorde det på min av ett antal skäl, om du kollar i min projekttråd så förstår du varför tongue

Den står i min signatur smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
volvo_1987
21 juli 2007 · 1 675 Inlägg

Vaxade min i helge. Provade okq8 egna clener och vax. Blev grymt bra. Slog farsans vaxade bil som var vaxad med turtels. Så prova det, kommer bli grymt förvånad.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Falkmoore
21 juli 2007 · 31 Inlägg

Hej!

Får börja med o säga såhär, den där bilen känner jag igen smile vet vem killen är som byggde om den från början o sedan har den vandrat runt bland olika ägare, hoppas du e nöjd med den..

Ja du ville ha en glänsande bil..hehe ja jag e rekondare så.. Börja me o avfetta o tvätta grundligt, sedan när allt e klart så polerar du me Autosmart el.lahega produkter   o sedan lägger du på Mirror Image "vax,Autosmart" eller NXT Tech wax "Meguiars" eller varför inte Lackskydda bilen på samma veva..

Lycka till!!

High_Tower Leg. Volvo Nerd
21 juli 2007 · 143 Inlägg

Kör med lätt Rubbing och ett hagman vax så fixar du biffen, Om du inte har en lack som har någon typ utav plast i sig så kan du helt klart köra med avfettning, Bara omlackerade bilar som har gjort med bättringsfärg bör inte använda avfettning. Har du det så använd små mängder diesel istället..wink miljöfarligt jag vet MEN är hur bra som helst på Bättrade lacker! Funkar även bättre än avfettning vid motortvätt..tongue

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
MTR
21 juli 2007 · 341 Inlägg

Alla tipsen ovan fungerar fint, men jag vill tillägga en varning. Japanare har oftast väldigt tunn lack, så var försiktig. Det är lättare än lättast att få en vit bil om man är lite för hårdhänt smile

Volvo 360 GL "Ljudbil" (1986)
golf88
21 juli 2007 · 956 Inlägg

Falkmoore skrev:
Hej!

Får börja med o säga såhär, den där bilen känner jag igen smile vet vem killen är som byggde om den från början o sedan har den vandrat runt bland olika ägare, hoppas du e nöjd med den..

Ja du ville ha en glänsande bil..hehe ja jag e rekondare så.. Börja me o avfetta o tvätta grundligt, sedan när allt e klart så polerar du me Autosmart el.lahega produkter   o sedan lägger du på Mirror Image "vax,Autosmart" eller NXT Tech wax "Meguiars" eller varför inte Lackskydda bilen på samma veva..

Lycka till!!

åfan känner du killen som byggde bilen..Fränt...vet du nåt om vilket år bilen var med i bilsport?

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Falkmoore
21 juli 2007 · 31 Inlägg

Vet inte exakt vilket nr.den var med i men vet en liten bild på han när han vann ett pris för bilen i Tullinge år -00, kolla bilsport nr 16. år 00.  Verkligen kul o se att den lever fortfarande..
Hoppas du har fått lite tips nu vad för medel du kan köpa men gäller o ha rätt maskiner oxå.. Hoppas du får iordning på lacken nu så den blänker.. jag e mkt noga med min som sagt...

Senast redigerat av Falkmoore (21 juli 2007)

Kirre
21 juli 2007 · 2 122 Inlägg

du kan använda avfettnning men bara innan di ska köra vax o rubbing å de där

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
golf88
22 juli 2007 · 956 Inlägg

Falkmoore skrev:
Vet inte exakt vilket nr.den var med i men vet en liten bild på han när han vann ett pris för bilen i Tullinge år -00, kolla bilsport nr 16. år 00.  Verkligen kul o se att den lever fortfarande..
Hoppas du har fått lite tips nu vad för medel du kan köpa men gäller o ha rätt maskiner oxå.. Hoppas du får iordning på lacken nu så den blänker.. jag e mkt noga med min som sagt...

Joo tack tack..visst hr jag fått lite tips på vad jag ska använda för medel...

eldus veldus
Audi A6 (2017)
WaoW ClubJDM
22 juli 2007 · 531 Inlägg

Sonax är helt klart bäst tongue

Mitsubishi Evolution X "Work Meister" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang