4837
Sök

volvo 940 ltt. chip o laddtryck?

148 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Hej...håller på att välja ut ett passande chip till min 940 ltt turbo+ nu...
Jag har tänkt att köpa från Vikingchip.com och dom har 2 olika varianter..

Ecotrim, max 1.0 bar (98 oktan) - max 200 hk - bränselspar - 1000:-
Ecomax, upp över 1.2 bar (98 oktan) - +220 hk - bränslespar - 1500:-

Jag ska givetvis byta till en större turbo, spridare och kanske en 531 topp när jag får tag på något, men först vill jag veta hur MKT laddtryck motorn håller för... Eftersom att jag é sugen på Ecomax chipet så hoppas jag iaf på att motorn ska hålla för iaf 1.2bar...gärna mer:P

Skriv om ni vet något, inte om ni spekulerar/tror en massa:D
O har nu en turbo som skulle passa fint på bilen och andra tillbehör så hör av er!

tack så MKT

//Tomas

Low´n´slow is da shit

948 Inlägg
23 juli 2007
Över 1.2 bar är ingen idé att ladda med orginal turbon iom den inte är så stor och det bara blir mer värme till motorn än effekt. Orginal ska ju FK/FT motorn klara 300hk om allt är fräscht
själv ska jag köra med ett modifierat mitsubitchi 19T på min 940 kolla på http://forum.turboperformanceclub.com där står det massa nyttigt smile

Lycka till

148 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
någon som vet lite mer? skulle vara kul o veta...

Low´n´slow is da shit

2 452 Inlägg
24 juli 2007
orginal turbon ger inte mer för att du laddar 1,2 bar,det blir bara fortare glödhet....ang så håller blocket för 300hk utan problem,det enda som man aldrig vet håller är växellådan samnt intercolern....vissa har sprängt gavlarna vid 1,4bar....själv hade jag en helt ny o den höll för 1,6 bar...byte sen till alu...finns att köpa på klracing...för 1995kr...ang chip...finns mängder av olika tillvärkare  vissa är nöjda med viking o vissa inte jag själv kör med autotechkopia som man betalar ca 1200kr för...ang låda har du automat räkna med att nm får inte stiga över 320 nm...då kan du skrota lådan direkt...

döden kommer tillbaka

Sök