4938
Sök

hur ska jag få bilen att starta?

956 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Som sagt..Larmet på bilen är ju trasigt...Så var det ju startspärr på bilfan..var upp till bilmetro som håller på med defa larm..Dom sa att jag skulle bryggkoppla två kablar..gjorde det..Och starmotorn funkar ju nu..men längre än så kommer jag inte..
vad ska jag göra för att bilen ska funka?

eldus veldus

Neerd
1 596 Inlägg
26 juli 2007
finns väll fler kablar än 2 :S på min ford var det 6 kablar alla till olika saker ju...

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

956 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
joo men skulle koppla i hop 2 stycken..som gjorde att bilen skulle gå att köra..Kopplar man i hop dom som jag gjorde så funkar startmotorn..kopplar man i hop nån av de andra kablarna så skjuter säkringen..så det är bara 2 kablar som går att kopllas i hop utan att säkrigen går åt helvete

eldus veldus

Neerd
1 596 Inlägg
26 juli 2007
golf88 skrev:
joo men skulle koppla i hop 2 stycken..som gjorde att bilen skulle gå att köra..Kopplar man i hop dom som jag gjorde så funkar startmotorn..kopplar man i hop nån av de andra kablarna så skjuter säkringen..så det är bara 2 kablar som går att kopllas i hop utan att säkrigen går åt helvete

oki då vet jag tyvärr inte neutral ... för på min gick ngn till startmotorn och ngn till ngt tändnings mög. sen en till soppa pumpen tror jag.... roll

956 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
alex_side skrev:
golf88 skrev:

oki då vet jag tyvärr inte neutral ... för på min gick ngn till startmotorn och ngn till ngt tändnings mög. sen en till soppa pumpen tror jag.... roll

ok..läste lite här på nätet att defa 821 serien hade ett fabrikationsfel..Så det är tydligen rätt vanligt att de går sönder

eldus veldus

Neerd
1 596 Inlägg
26 juli 2007
golf88 skrev:
alex_side skrev:
golf88 skrev:

ok..läste lite här på nätet att defa 821 serien hade ett fabrikationsfel..Så det är tydligen rätt vanligt att de går sönder

haha samma som probarna big_smile synd bara att det inte är samma kopplingar hmm

956 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
äre så?Synd bara att larmet gick sönder efter att garanti tiden gick ut..Defa förlängde ju garatitiden på dessa larm...lär ju gå att dra nya kablar på nå sätt..nog för att man kan rätt mkt med bilar...Men när det kommer till el så äre inte riktigt min grej

eldus veldus

Sök