5772
Sök

BLUFF ---> www.myspons.se

367 Inlägg
1 augusti 2007
Vilka idioter! Jag höll på att bli "lurad" men tänkte vänta och se hur det fungerade, tur är väl det!

10 Inlägg
1 augusti 2007
Så jävla surt med såna här saker!! Förra året blev jag blåst på handpenningen av ett par fälgar av ett företag i Lerum (Göteborg). Orkade dock inte göra nånting åt det då!! Så jag hoppas dessa försvinner...

Tur dock att man inte ansökte på deras sida!

1 Inlägg
1 augusti 2007
Alla ni som vill anmäla Myspons/Ridetech, ring till polisens kontaktcenter på 114 14 och gör anmälan över telefon. Glöm inte att ha så mycket uppgifter/information som möjligt tillgängligt och be operatören att söka efter tidigare anmälningar mot detta/dessa företag så att anmälningarna lätt länkas samman.

Mvh
Micke

Edit: Coolt, min första post här.
Senast redigerat av Kung Corrado (1 augusti 2007)

15 Inlägg
1 augusti 2007
Nu har jag oxå fått ett mail ifrån myspons.se!

Ditt sponsorföretag (Chromefälgar i Sverige AB, www.chromefalgar.se) berättigar dig till
10% avdrag på hela produktsortimentet i webbutiken. Detta avdrag görs i samband med en
order, med bifogade bilder på ditt fordon.

Gör så här:
Tryck två dekaler och montera dem på den bil som blivit sponsrad, en på höger sida och en
på vänster sida, dekalerna ska vara vardera 120cm och följa proportionerna utav den logga
som tillhör det sponsorföretag du blivit sponsrad utav. Dekaler går att beställa enkelt och
billigt hos vår samarbetspartner www.dekalart.se.
Ta minst två stycken bilder på ditt fordon med loggorna monterade och ta kontakt med ditt
sponsorföretag.

Jag får med andra ord betala 699:- + ca 250:- för dekaler för att få 10% rabbat.
Lek med tanken att dom ger 1000 personer 10% rabbat, som inte är ovanligt att man får idag direkt
över disk, eller om man är medlem på någon sida idag, så har dom tjänat
in 699 000kr direkt.

Jag gjorde en liten sökning oxå, vilket sammanträffande att ridetech samt dekalart ligger hos starwebb.se bägge två.
Samma ägare kanske?

Skall ringa till Chromefälgar och kolla om dom ens vet om att dom sponsrar mig.

/Patrik

Har pratar med Chromefälgar nu, jävligt trevlig kille den där ägaren.
Det tråkiga är att han inte visste något om detta, han hade hört talas
om företaget men ingen har varit i kontakt med honom.
Så vad skall man göra nu? 699:- åt h*l****
Senast redigerat av patrik_v (1 augusti 2007)

210 Inlägg
1 augusti 2007
patrik_v:
har du läst tråden?
gör en polisanmälan och koppla den samman med den som redan finns! decibel har gjort ett dunder arbete och i en av hans poster så finns både telefonnummer och allt du behöver för att polianmäla!

10 Inlägg
1 augusti 2007
ewrs skrev:
Jag har precis mailat carbonize.se som enligt myspons.se ska ha gett mig 10% på deras sortiment. Väntar på svar för att se om det stämmer. Stämmer det ej så skickar även jag iväg en polisanmälan. Bryr mig inte så jättemycket om mina pengar, utan vill hellre att dom inte lurar fler. Självklart vore det skönt med ersättning.

Blev även jag sponsrad av dom och dom hade ingen aning om det fick mail av dom idag. Dom ska anmäla myspons i morgon bitti

210 Inlägg
1 augusti 2007
ewrs skrev:
Riico skrev:
ewrs skrev:
Jag har precis mailat carbonize.se som enligt myspons.se ska ha gett mig 10% på deras sortiment. Väntar på svar för att se om det stämmer. Stämmer det ej så skickar även jag iväg en polisanmälan. Bryr mig inte så jättemycket om mina pengar, utan vill hellre att dom inte lurar fler. Självklart vore det skönt med ersättning.

Blev även jag sponsrad av dom och dom hade ingen aning om det fick mail av dom idag. Dom ska anmäla myspons i morgon bitti

Underbart att dom själva tar tag i problemet också! Inväntar mitt svar iaf. smile

även om dom polisanmäler så tycker jag att du också ska göra detta. ju fler desto större inverkan ser polisen att det haft och ju mer energi lägger dom ner på det hela.
ta sen pengar och köp en fin present till din bil i form av nya sidospeglar eller nått sött big_smile

346 Inlägg
1 augusti 2007
Ewrs du har kommentar från calle på carbonize på sidan 18 i denna tråd

FreddeK
1 augusti 2007
chrizz skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Säkert värdelöst.... Dom tar dina 699kr och säger att dom har hittat en sponsor till dig... Sen får du säkert 10% rabatt hos din *sponsor*.... nee verkar skumt...

Varför verkar det skumt?

haha så rätt du hade golfarn=)lol

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 augusti 2007
Vilken kanontåd. Vill skänka en eloge till Decibel (årets användare?) för allt han har gjort i den här tråden och många fler.
Hoppas att myspons & ridetech bara är ett minne blott inom en snar framtid, ägarna förtjänar inte att äga ett företag.

Sen hoppas jag att ni lär er lite av det här också, sponsen får ni nog söka själv, och på Garaget.org har ni ju jättebra grund för det, ni kan lägga upp bilder på bygge och bil så ni har allt på ett och samma ställe när ni är och pratar med er eventuella sponsor.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
1 augusti 2007
Hej

var en av de som blev Lurad.
det som gjorde att jag gick på detta var att i USA så har de liknande förmedlingar som är seriösa och fungerar bra. och när jag såg dessa när jag var över så tyckte jag det lät som en kanonbra ide.
Så när jag såg MySpons så var min första tanke Äntligen, plus att en helsida i Street Xtreme är inte billigt så jag slogs aldrig av tanken att de skulle blåsa folk
Jag kommer vara en av de som nu polisanmäler dem för att de inte ska kunna blåsa fler personer.
jag har även skickat in min historia om dem samt tips om denna tråden till Expressen och Aftonbladets tips sidor, så att de blir exponerade som Lurendrejare.

346 Inlägg
1 augusti 2007
Jag har också skickat allt detta till aftonbladet.  Detta kan ju röra sig om rätt stora summor dessvärre sad  Vorde skönt med en kommentar från totalljud och dekalart. Då både dessa vet om tråden sedan imorrse

160 Inlägg
1 augusti 2007
Ashra skrev:
Jag har också skickat allt detta till aftonbladet.  Detta kan ju röra sig om rätt stora summor dessvärre sad  Vorde skönt med en kommentar från totalljud och dekalart. Då både dessa vet om tråden sedan imorrse

även jag har skickat all information till aftonbladet! smile

Team Autohifi!
865 Inlägg
1 augusti 2007
Hej alla.

Nu är vår anmälan gjord!
Vi hoppas att så många som bara är möjligt gör den så att de som bär ansvaret också så tar det.

De som har mailat till mig kommer få direkt samtal från mig så att ni vet vad som händer.

Med vänliga hälsningar
Calle
Carbonize

2 452 Inlägg
1 augusti 2007
undrar bara vågar man hämta ut paket från ridetech nu om det är samma bluff....har ett paket som väntar med grejer för 1000kr,men vet ej om man vågar hämta det o det ligger en sten kanske istället...ni som vet....vågar man det?

döden kommer tillbaka

353 Inlägg
1 augusti 2007
öppna det på posten så den som lämnar ut det ser vad det är i.. Är det inte dina varor så sluter ni paketet igen och det blir som att ni aldrig öppnat det?

Enjoy....

346 Inlägg
1 augusti 2007
fungerar inte så. Man måste kvittera ut paket innan öppning.

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
turbodeath skrev:
undrar bara vågar man hämta ut paket från ridetech nu om det är samma bluff....har ett paket som väntar med grejer för 1000kr,men vet ej om man vågar hämta det o det ligger en sten kanske istället...ni som vet....vågar man det?

Sluta typiskt svensk mentalitet. Tror inte du får någon sten i paketet för att dom annonserar dåligt! lol

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

543 Inlägg
1 augusti 2007
turbodeath skrev:

Visst jag skulle aldrig beställa av ridetech. Nu har ditt paket kommit så varför skulle du inte hämta ut det?? E det något annat i så skicka tillbaka det bara. Kan ju inte tveka nu när paketet väl kommit. Jag hade hämtat ut det. E det inte grejorna du beställt så...

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

2 644 Inlägg
1 augusti 2007
turbodeath skrev:

Jag har beställt från ridetech många gånger dom funkar riktigt bra enligt mig.. har besätllt grejer för 4600 hos dom nyligen som inte kommit än för dom inte fått hem det än jag tänker absolut inte avbeställa det..

Johan Lindgren

Sök