3008
Sök

BLUFF ---> www.myspons.se

353 Inlägg
4 augusti 2007
audi_bruden skrev:
hur gör man en polisanmällan på dom????????
skriv till  mig är inte så aktiv på forumet
TACK på förhand

ringer polisen är väl en bra början? roll

Enjoy....

Avstängd
122 Inlägg
4 augusti 2007
jahapp... blir att skriva och ringa till dem i mängder.. tänkte så här när jag valde myspons:

jag ville ju ha lite flera sponsorer men medan jag hade fått en sponsor utav myspons så hade jag fixat en egen.. den firman som myspons skicka ut kontrakt om va dekalart sad som jag har läst i tråden så verkar det va samma ägare till den som till ridetech och myspons...

och en sak till jag kommer inte att anmäla då jag inte litar på polisen, har aldrig fått hjälp utav dem så jag tar saker i egna händer hela tiden och det brukar lösa sig väldigt bra då!

346 Inlägg
4 augusti 2007
jo jag tipsade ju dekalart för flera dagar sedan och de har inte ens kommenterat det här än.

2 911 Inlägg
4 augusti 2007
Grejjen är att om ni får ett brev hem där det står att förundersökning nerlagd, brott kan ej styrkas. SPARA detta och skriv isåfall i tråden.
Man kan då i grupp göra ett enskilt åtal mot personen/företaget och då går det automatiskt till rättegång.

8 893 Inlägg
4 augusti 2007
Decibel skrev:
Grejjen är att om ni får ett brev hem där det står att förundersökning nerlagd, brott kan ej styrkas. SPARA detta och skriv isåfall i tråden.
Man kan då i grupp göra ett enskilt åtal mot personen/företaget och då går det automatiskt till rättegång.

Man ska också tänka på att det kan bli jävligt dyrt med en rättegång, inte sällan det kostar mer än det smakar.
Bara för att man har rätt så är det inget som säger att man får rätt i tingsrätten.

I fallet med myspons.se med många målsägare lär det bli många timmar för ett ombud.
Allra bäst är att göra en förlikning, vilket tingsrätten alltid försöker få parterna till.
Senast redigerat av Hamilton (4 augusti 2007)

Fotograf på tierpidag.se

129 Inlägg
4 augusti 2007
Decibel skrev:

du tänkte typ ta det till tingsrätten och prova avtalet direct?

DaViper
5 augusti 2007
Jag skiter i mina 699 kr, jag vill bara se till att inga fler blir lurade....
Senast redigerat av DaViper (5 augusti 2007)

9 Inlägg
5 augusti 2007
Har ni gjort en polisanmälan tillsammans än?
Vill gärna vara med där.
Fan att jag gick med på detta skitet.

122 Inlägg
5 augusti 2007
Hamilton skrev:
Decibel skrev:

Man ska också tänka på att det kan bli jävligt dyrt med en rättegång, inte sällan det kostar mer än det smakar.
Bara för att man har rätt så är det inget som säger att man får rätt i tingsrätten.

I fallet med myspons.se med många målsägare lär det bli många timmar för ett ombud.
Allra bäst är att göra en förlikning, vilket tingsrätten alltid försöker få parterna till.

Nja, dyrt blir det om man drar det som civilmål ("stämmer" myspons), och förlorar, eftersom man då får betala sina egna och motpartens kostnader.

Om åklagaren (staten) åtalar dem kostar det inte en spänn oavsett om man vinner eller förlorar.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

15 Inlägg
5 augusti 2007
Nu har dom dragit mina pengar, inte reserverade längre.
Utan då står det att MY SPONSE AB har dragit mina pengar,
tycker det är en bokstav för mycket i namnet=)

1 297 Inlägg
5 augusti 2007
Vem var det som skulle få stolar? Vill gärna veta hur de går me de smile

956 Inlägg
5 augusti 2007
dj_aggwa skrev:
nu kom de mail tongue  ridetech.. får två gratis evo kolfiber sportstolar om jag sätter på två 100 cm klistermärke på bilen.. tongue

Han fick stolarna...

eldus veldus

4 554 Inlägg
6 augusti 2007
om ni lyssnar på sveriges radios nyheter så pratar dom idag om nätbedrägeri och endast 1% av alla anmälningar förra året ledde till åtal så ni får verkligen ligga på om de ska bli nått av de

1 741 Inlägg
6 augusti 2007
loudness skrev:
om ni lyssnar på sveriges radios nyheter så pratar dom idag om nätbedrägeri och endast 1% av alla anmälningar förra året ledde till åtal så ni får verkligen ligga på om de ska bli nått av de

många som har blivit lurade på e-bay, blocket osv det räknas in i nätbedrägerier.  och då förstår man att siffrorna kan vara så låga. men när ett "företag" blåser flera hundra personer så är det ju en annan fråga.

är ju ganska mer allvarligt än att en privat persson blir lurad av en annan.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

64 Inlägg
6 augusti 2007
mycket snack och lite verkstad här...

1 297 Inlägg
6 augusti 2007
golf88 skrev:
dj_aggwa skrev:
nu kom de mail tongue  ridetech.. får två gratis evo kolfiber sportstolar om jag sätter på två 100 cm klistermärke på bilen.. tongue

Han fick stolarna...

jo jo att han skulle få dom vet vi. men har han dom ?!

1 741 Inlägg
6 augusti 2007
Sixxkiller skrev:
mycket snack och lite verkstad här...

tycker det är rätt mycket verkstad åxå med tanke på att dom flesta har väl anmält? vad mer kan/får göras av en privatperson? klart det måste snackas då det handlar om så pass mycket pengar och har man anmält nån/nåt så vill man ju ha info och då är det ju bra att sakerna diskuteras.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

ArtDirector
462 Inlägg
6 augusti 2007
En sak som är säkert är att Ridetech har förlorat allt vad förtroende eller status heter genom detta "projekt" de dratt igång...
Betalade även jag in pengarna (inte för att jag trodde det skulle ge någon utdelning), utan gjorde det nästan med samma känsla som när man köper en trisslott hehe... Va roligt att se vad som skulle ske, men trodde faktiskt iallafall att man kanske skulle få tillbaka något i stil med: "Grattis, vi sponsrar dig med ett inredningsett med Växelspaksknopp, Damask och Sportpedaler á 199kr." men istället fick man det patetiskt förolämpande " 15% rabatt hos RideTech.se "
Skrattade gott åt mailet i några timmar och när jag läste mailet igen och lästa följande:
"Efter ett antal timmar har vi nu hittat ett sponsorkontrakt åt dig!"
och sedan kopplade att det va gubbarna bakom RideTech som höll i Myspons.se då flabbade jag så jag grät... där är killar som vet hur man fixar snabba pengar.. å jag gick på det! wink

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

9 Inlägg
6 augusti 2007
Vad händer? Ska vi göra en anmälan allihop tillsammans eller?
Som sagt polis öppnar upp ögonen om vi alla gör en anmälan tillsammans.

2 Inlägg
6 augusti 2007
<-- Ännu en som blivit lurad sad

jag ska ringa och polisanmäla imorgon..

Är det något mer jag kan göra?

Sök