BLUFF ---> www.myspons.se

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
28 juli 2007 · 2 933 Inlägg

nej jag tror inte att rabatt på 10-15 % är mycke å ha, det förslår ju ingenting om man inte ska köpa nåt nytt dyrt  bodykit vill säga smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
evilaudio
28 juli 2007 · 16 195 Inlägg

i mina ögon så e rabatt ingen spons.. de e rabatt.. spons då får man de gratis..big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Decibel
28 juli 2007 · 2 911 Inlägg

Skulle man gå efter ideologin att full sponsring är den enda sponsringen, så skulle inte fler än ett tiotal bilar härifrån passa, max.

Innebörden av ordet sponsring är att göra det ekonomiskt lättare för den som sponsras gentemot reklam, finns ingenting i det som säger att allt måste helsponsras.

Och nej, jag har ingenting med myspons att göra, blir bara så trött på den svenska girigheten när man inte har nåt att komma med själv som väger upp.

Det är ytterst ytterst få bilar i Sverige som är helsponsrade idag.

Decibel
28 juli 2007 · 2 911 Inlägg

Som addendum

Myspons är en bra idé, dom för samtalet med företagen på en vettig och välutformad nivå, det gör inte 99% av alla privatpersoner som mailar.

T.ex.
"" Hej, jag har en S60, kan ni sponsra mig med ljudbygge, jag lovar att åka runt på alla träffar och festivaler i tre år ""

Sådär ser de flesta ut, här får man istället bra information om den som söker sponsring som  redan besvarar allt som vanliga privata mail saknar.

Har mailat dem jag också, vill få mer info om hur man blir sponsor, hah!

Alecci
28 juli 2007 · 2 014 Inlägg

Håller med bägge parter här... Rabatt är bara rabatt. Ska det enligt min syn räknas som sponsring är det max inköpspris som gäller, och minst... Tja, gratis.

Marknadsföring är ofta både dyrt, tids- och energikrävande. Att ha en BRA förespråkare för ens produkter kan gott vara värd företagets vinst. Vid inköpspris går ju inte heller företaget back någonting på dealen. Bägge tjänar på det.

Håller dock med om att det inte är många bilar man ser som skulle platsa för gratis sponsring. Skulle något sådant ens komma på tal skulle man kräva minst lika mycket om personen som sponsras som av hans/hennes bil.

Just my €2 as usual...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
bmx
28 juli 2007 · 7 100 Inlägg

vart sugen på och testa de här nu smile
undra om ja ska ta saaben eller forden tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
evilaudio
28 juli 2007 · 16 195 Inlägg

Decibel skrev:
Skulle man gå efter ideologin att full sponsring är den enda sponsringen, så skulle inte fler än ett tiotal bilar härifrån passa, max.

Innebörden av ordet sponsring är att göra det ekonomiskt lättare för den som sponsras gentemot reklam, finns ingenting i det som säger att allt måste helsponsras.

Och nej, jag har ingenting med myspons att göra, blir bara så trött på den svenska girigheten när man inte har nåt att komma med själv som väger upp.

Det är ytterst ytterst få bilar i Sverige som är helsponsrade idag.

jo visst e de så att de e få bilar som har helspons men för min del e de så.. har helspons från BRL å de e ja mycke tacksam över... har även helspons på mycke annat på bilen så smile

utan sponsorer så blir de ju inga bilar byggda. hehe.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
bmx
28 juli 2007 · 7 100 Inlägg

men om man får ett spons då,och så får man nånting man inte vill ha,måste man fortfarande betala dom 700 kr ?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
micke777
28 juli 2007 · 185 Inlägg

"Vad är kostnaden för att bli sponsrad?

Om du inte blir sponsrad, betalar du inget, så enkelt är det. Om du blir sponsrad av ett eller flera företag, betalar du oss en engångsavgift på 699:- (SEK), för att vi hjälpt till och förmedlat ditt avtal, oavsett hur många kontrakt du än får i framtiden. Vi tar aldrig betalt för flera sponsorkontrakt som du får och du är aldrig tvingad att köpa något av någon sponsor."

Som jag tolkar det så måste man betala, sen om man vill ha det eller ej spelar ingen roll.


bmx skrev:
men om man får ett spons då,och så får man nånting man inte vill ha,måste man fortfarande betala dom 700 kr ?

Alecci
28 juli 2007 · 2 014 Inlägg

Precis... Jag tolkar det som att har du ansökt och blivit erbjuden minst ett avtal, så kostar det 700 kr.

Alltså:

Blir du erbjuden ett avtal, och godtar det, så kostar det 700 kr.
Blir du erbjuden ett avtal, och tackar nej, så kostar det 700 kr.
Blir du erbjuden flera avtal, och tackar ja till minst ett, så kostar det 700 kr.
Blir du erbjuden flera avtal, och tackar ja till flera, så kostar det 700 kr.
Blir du erbjuden flera avtal, och tackar ja till alla, så kostar det 700 kr.
Blir du erbjuden flera avtal, och tackar nej till alla, så kostar det 700 kr.
Blir du inte erbjuden något avtal, så kostar det inget.

Så tolkar jag det i alla fall. Vi märker väl snart om jag har rätt eller inte.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
28 juli 2007 · 2 933 Inlägg

haha, ett mail till nu.. gratis stolar OCH 15% i butiken tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
haxer Proljece?
28 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Oh herregud nästan lite nice iallfall smile Grattis. Vilken butik?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
28 juli 2007 · 2 933 Inlägg

hehe, ridetech båda.. tongue men frågan är om ja måste ha två uppsättningar dekaler ? big_smiletongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
haxer Proljece?
28 juli 2007 · 1 464 Inlägg

ewrs skrev:
Det där alternativet att man inte får sponsring och slipper betala.. tror ni det existerar? Dom lär väl erbjuda någon 5%-rabatt på någon randombutik och ta dina 700 SEK. tongue

I princip och dom pengar man får spons på betalas typ tillbaka på frakten big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Decibel
29 juli 2007 · 2 911 Inlägg

evilaudio skrev:

Decibel skrev:
Skulle man gå efter ideologin att full sponsring är den enda sponsringen, så skulle inte fler än ett tiotal bilar härifrån passa, max.

Innebörden av ordet sponsring är att göra det ekonomiskt lättare för den som sponsras gentemot reklam, finns ingenting i det som säger att allt måste helsponsras.

Och nej, jag har ingenting med myspons att göra, blir bara så trött på den svenska girigheten när man inte har nåt att komma med själv som väger upp.

Det är ytterst ytterst få bilar i Sverige som är helsponsrade idag.

jo visst e de så att de e få bilar som har helspons men för min del e de så.. har helspons från BRL å de e ja mycke tacksam över... har även helspons på mycke annat på bilen så smile

utan sponsorer så blir de ju inga bilar byggda. hehe.

Självklart, du har säkert en unik idé och har lite stake att stå på dig och showa, då är det oftast inga problem smile

Masaru hater
29 juli 2007 · 656 Inlägg

Haha det är bara skräp ju, ända bra hade ju vart sponsring av GoodYear, rabbat på däck e ju aldrig fel. Allt annat e ju bara skräp. Vill man synas -> betala själv och dessutom på bra grejjer, vafan kan man inte köpa en flaska bilschampoo från Meguair's så lär man inte va nära en bil heller. Och sen BlueRide, typ bara volvoraggers handlar därifrån, sina blåa neonljus och diod dödskallar. 

Vill ni att er bil ska va med i varje motorblaska, gräv djupt i fickan och satsa på bilvärldens ledande tillverkare av de produkter ni vill ha, o inte t.ex. nån sketen slutburk från flopp företaget Ridetech.

smile

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Decibel
29 juli 2007 · 2 911 Inlägg

Detta inlägg är skrivet med de uppgifter och information som finns tillgängligt NU, detta kan såklart ändra sig med tiden och då också göra detta inlägg verkningslöst framöver.
Men just nu är det högst aktuellt.


Myspons är ett bra initiativ för att hjälpa bilägare att komma i kontakt med sponsorer, inget snack om den saken.

Grejjen jag retar mig på är att dom inte är opartiska.
Det är nämligen Ridetech som äger Myspons (eller en av ägarna i varje fall).

Vad är det då dom gör?

Dom låter privatpersoner signa upp för att få sponsring, betala 700kr för detta.

So far, so good.

Grejjen är ju att dom själva äger Ridetech, dom kan således ge alla som ansöker denna sponsring på 15% på deras egna produkter.
Alla tecken tyder just nu på att alla som ansöker (som publikt visar det) får denna rabatt, i sällsynta fall mer, dessa som får mer ser jag enbart som "forumtriggers", vilket är ett billigt sätt då denne medlem glatt kommer tala om vad han fick, vilket gör att flertalet andra kliver ner i pottan och betalar 700 spänn för 15% rabatt hos dem själva.

Jag är inte ens säker på att det är tillåtet enligt skattelagstiftningen, att sälja en rabatt.

I själva verket betalar ni 700kr för att få 15% rabatt hos Ridetech. (i nuläget, andra sponsringar inte kända).
Ni måste således handla för mer än 5000kr för att ens göra vinst.

Slutord
Jag har inget agg mot varken ideén, ägarna eller sajten, däremot tillvägagångssättet.

Me out! (For now)

Det bör tilläggas att det mycket väl kan komma erbjudanden från andra än Ridetech, men just nu gör det inte de (publikt iaf).

262turbo
29 juli 2007 · 1 004 Inlägg

hela bil sverige går väll snart ut på vem som har mest dekaler.... plast är billigare än pullver smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Tomswe
29 juli 2007 · 2 Inlägg

nån som har fått nått annat avtal en ridetech ?

BMW m3 cab (1995)
EyeLighter
29 juli 2007 · 381 Inlägg

haha 15% hos ridethec för två jävla dekaler på 120cm det är juh löjligt tror inte man kan få nått annat. Se vad Sverker på plus säger om detta konseptet haha.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang