BLUFF ---> www.myspons.se

StiFf Wankel
30 juli 2007 · 1 080 Inlägg

har ansökt om kaross och prestanda iaf, svarar dom 10-15% på ridetech så då jävlar

MDS Västerås
Fredrik.Gustavsson
30 juli 2007 · 2 123 Inlägg

StiFf skrev:
har ansökt om kaross och prestanda iaf, svarar dom 10-15% på ridetech så då jävlar

Jag lovar att du får 15% på Ridetech's Tuningdämpare wink

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
30 juli 2007 · 2 933 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

StiFf skrev:
har ansökt om kaross och prestanda iaf, svarar dom 10-15% på ridetech så då jävlar

Jag lovar att du får 15% på Ridetech's Tuningdämpare wink

hahahaha.. bara jag än som inte fått skiterbjudande.. måste ju betyda att jag äger big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
LillNaisarn
30 juli 2007 ·

Decibel skrev:

B4mse skrev:
Skulle kanske vara något att starta något liknande fast seriöst? Man sköter förmedlingen och hittar man avtal så visar man dem för den sökande så får han bestämma om han vill ha det eller ej. Vill han ha det får han betala en avgift annars inte smile Det vore nått det

Det som vore nåt var att de som driver sidan är opartiska i avtalen de delar ut smile
+ det du säger, helt rätt.

Håller med Decibel, skulle då tagit kontakt med dig då så mkt kan jag säga smile 15% rabatt på Ridetech för 700kr är inte mycket att hurra över, då det inte är många produkter som dom har som känns speciellt lockande på ngt sätt...

haxer Proljece?
30 juli 2007 · 1 464 Inlägg

dj_aggwa skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

StiFf skrev:
har ansökt om kaross och prestanda iaf, svarar dom 10-15% på ridetech så då jävlar

Jag lovar att du får 15% på Ridetech's Tuningdämpare wink

hahahaha.. bara jag än som inte fått skiterbjudande.. måste ju betyda att jag äger big_smile

Hmm... snygga stolar faktiskt men jag hade ändå känt mej lite små lurad. Inte direkt sponsring att behöva ha en 120cm lång remsa med deras text på för 700kr tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
30 juli 2007 · 2 933 Inlägg

haxer skrev:

dj_aggwa skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

Jag lovar att du får 15% på Ridetech's Tuningdämpare wink

hahahaha.. bara jag än som inte fått skiterbjudande.. måste ju betyda att jag äger big_smile

Hmm... snygga stolar faktiskt men jag hade ändå känt mej lite små lurad. Inte direkt sponsring att behöva ha en 120cm lång remsa med deras text på för 700kr tongue

behöver bara ha på 100 cm jag.. big_smile  skrev och frågade lite angående detta, får se om det kommer nåt bra svar smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Decibel
30 juli 2007 · 2 911 Inlägg

dj_aggwa skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

StiFf skrev:
har ansökt om kaross och prestanda iaf, svarar dom 10-15% på ridetech så då jävlar

Jag lovar att du får 15% på Ridetech's Tuningdämpare wink

hahahaha.. bara jag än som inte fått skiterbjudande.. måste ju betyda att jag äger big_smile

Du äger? du är bara en bricka i deras spel för att locka fler att betala pengar för rabatt, inget annat wink

No offense, men din sponsring gör ju att andra blir sugna = mer pengar till dom.

stylinguffe Egen företagare
30 juli 2007 · 201 Inlägg

Källa skatteverket
Sponsring
Ett sätt för företag att sprida sitt eller sina produkters namn är att lämna ett ekonomiskt stöd till verksamheter eller personer. Företeelsen brukar benämnas sponsring och den som lämnar stödet sponsor. Sponsringen går huvudsakligen till idrottsrörelsen men även forsknings- och utvecklingsprojekt samt kulturevenemang kan sponsras.

För att sponsringen ska få dras av krävs att den utgör en driftkostnad i näringsverksamheten. Sponsorn måste erhålla något i motprestation som kan verka resultatfrämjande i näringsverksamheten. Här får sponsoravtalet stor betydelse för att se vilka motprestationer sponsorn erhållit. Motprestationerna marknadsvärderas och företaget får bara avdrag för värdet av motprestationerna.
Rena gåvor får inte dras av. Om sponsringen endast är avsedd att ge sponsorn förbättrad image eller goodwill är den att betrakta som gåva och därmed inte avdragsgill.

262turbo
30 juli 2007 · 1 004 Inlägg

finns ju massa folk som har dekaler utan att få något smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Nemo
30 juli 2007 · 210 Inlägg

om man blir "sponsrad" med dekaler samt stolar, man fotar dekalerna på bilen och får stolarna och sliter sen bort dekalerna och säljer stolarna, då har man alltså inte brutit nått avtal eftersom avtalet är felaktigt "skrivet" från början???

låter som en skitbra affär de här...
undra föresten hur många som skickar in bilder på andras bilar (tex om jag skickar in en bild på Q´s porsche) och får sponsoravtal och gör en bild i PS med dekalerna "på plats" och får skiten hemskickad till mig sen.....
nästan så jag funderar på att enbart söka spons på motordelar (har ju redan skapligt högt steg) för att se vad som händer...

10% på ridetech? lol

_Fredde
30 juli 2007 · 13 Inlägg

Fin sponsring man fick till Nisse. 10% hos Carbonize *överlycklig* hmm

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
30 juli 2007 · 2 933 Inlägg

hehe, nån mer än jag nu som tycker vi ska skriva upp en lista här över vad vi fått från resp. företag som vi alla kan fylla i?  tongue

Senast redigerat av dj_aggwa (30 juli 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
30 juli 2007 · 2 933 Inlägg

Fyll på listan när du fått "spons"
Vilket företag och vad för "spons" och även va dina KRAV är


Ridetech
dj_aggwa: 2 EVO Stolar (SS-200) i svart kolfiberläder  (100cm klistermärke x2)
dj_aggwa: 15%  (120cm klistermärke x2)



Carbonize




Chromefälgar

Senast redigerat av dj_aggwa (30 juli 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
klannebris
30 juli 2007 · 62 Inlägg

Ridetech
dj_aggwa: 2 EVO Stolar (SS-200) i svart kolfiberläder  (100cm klistermärke x2)
dj_aggwa: 15%  (120cm klistermärke x2)
klannebris: 15% (120 cm klistermärke x2)


Carbonize




Chromefälgar

Senast redigerat av klannebris (30 juli 2007)

MissLazer
30 juli 2007 · 68 Inlägg

Läste nya Bilsport idag, Myspons.se annons va med på en helsida. där stod liksom inget om att de skulle kosta nå. Å sen stå å ta betalt bara för att man får en viss rabatt hos någon firma känns inte alls okej. som många andra skriver så kan man nog snacka till sig rabatten ändå.
Lycka till ni som "får" era saker/rabatter

I don´t care what people say, I just do it anyway
MySpons
30 juli 2007 · 1 Inlägg

Vi finns på plats för att svara på eventuella tolkningar och frågor angående oss och vårat jobb. Är det något ni undrar över speciellt hör av er till vår support, så svarar vi inom kort. Just nu arbetar vi för fullt med att besvara ca 11.000 mail på 6 dagar, men vi kommer att försöka hinna eventuella diskusioner en stund varje dag, men kan tyvärr inte garantera svar direkt. Vi tycker fortfarande att det är kul att gänget som granskar era bilar hunnit med så många redan, och beträffande skillnaden på eventuella kontrakt så varierar den mycket. Vi får dagligen glada mail från medlemmar som fått kanon erbjudanden, just nu kommer de på andra avdelningen att granska varje unik bil ca en gång varannan vecka, vilket innebär att du som fått ett kontrakt som du ej är riktigt nöjd med, vänta och se... Beträffande listor på eventuella kontrakt så bör Ni som planerar sådana, läsa kontraktets nederkant. Inte för våran skull utan för att vi har i våran tur en mängd avtal med företag.

Lycka till..

Hör av er till någon på supporten för frågor!
______________________
Med Vänliga Hälsningar
MySpons Support

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
30 juli 2007 · 2 933 Inlägg

Tycker det verkar bra jag, iaf för min del som hittills fått bra erbjudandande.. Sen ni andra som inte fått nåt ni velat än så är det väl bara att vänta smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
eastmotorsport -sommar ska de va....
30 juli 2007 · 4 524 Inlägg

Skall inte baktala "My spons" då jag vet på tok för lite om företaget och dess syfte med detta men i mina ögon liknar detta "kedjebrev" fast i en lite annan tappning.
Dvs många som satsar en slant men ytterst få som får utdelning i grejer rakt av.
Att få en rabattsats kan väl vara ok men det kan de flesta pruta hos firman själv.

Men som sagt , vi får hoppas att det är seriösare än vad pessimisten i mig tror :-)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Ellemark
30 juli 2007 · 340 Inlägg

MySpons skrev:
Vi finns på plats för att svara på eventuella tolkningar och frågor angående oss och vårat jobb. Är det något ni undrar över speciellt hör av er ...

Lycka till..

Hör av er till någon på supporten för frågor!
______________________
Med Vänliga Hälsningar
MySpons Support

Eftersom ni finns här och uppenbarligen bevakar denna tråd ställer jag följande fråga, och att inte svara på den, ja hur det kommer att tolkas är kanske inte så svårt att räkna ut.

Finns det någon koppling mellan MySpons.se och Ride tech utöver att MySpons.se förmedlar rabatter hos Ride Tech för 699SEK ?

Öppenhet från er sida är framgång med tanke på vilka rykten som redan går kring MySpons.se.

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
KHRacing
30 juli 2007 ·

Vad hände med de 50 000krs sponsorsdealen då ?

fanns ju flera stycken !


Men jag säger det igen, & jag tycker jag har bra känningar ang sponsring & att söka det.

Att få 10-20% rabatt och få betala 700kr för att få ett par stolar för 4000kr st, är INGEN bra deal. Speciellt när de kräver att man ha dekaler som är 120cm långa på bilen.




EX: jag får fria däck -- Värdet överstiger 25-30 000kr.

Jag syns, det vet de flesta utav er redan.

Jag kommer ha 4-6st dekaler på bilen som alla är i samma storlek på:
ca 40 x 8 cm, men på väl valda platser på bilen.

Vad generarar detta i reklamvärde tror ni ?

Seriöst, inte alls så mkt man kan tro tyvärr.

  Om jag syns på en bra bild i en motortidning, hur många tror ni kastar sig på telefonen
& beställer ?

1 - 2- 10 - 300st...

Nej just det, kanske ingen & har de tur, 1 person som beställer & 5 som förhör sig om priserna, däremot så får mina sponsorers hemsidan flertalet extra träffar då folk gärna kollar in på deras sidor för att se vad det är som säljer.


MVH/
........Kristian

Senast redigerat av KHRacing (30 juli 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang