atava, billig försäkring!

richardoo290 VOLVO for life..
26 augusti 2007 · 2 113 Inlägg

Varför kostar det pengar att ringa till Atava?
För att vi inte vill fördela kostnaden för en kundservice på alla kunder, oavsett om man använder den eller ej. Försäkringen ska vara billig, därför håller vi nere våra omkostnader så mycket vi kan. Ett sätt är att du själv, genom att logga in på "Min Sida", gör sådant som en kundservice normalt gör.


Vid vilka tillfällen måste jag ringa till Atava?
    Egentligen aldrig. Du kan göra allt som vår kundservice kan om du loggar in på "Min sida". Om du inte kan göra det du vill där, kan inte vår kundservice göra det heller.


Hur kan ni ha så bra priser?
    Genom att du själv sköter dina försäkring via Internet. Vi har sparat in på all onödig administration. Du behöver inte heller betala för kringtjänster som t ex betala extra för autogiro som är vanligt hos andra försäkringsbolag.



Hur gör jag för att säga upp min försäkring?
    Busenkelt, logga in på Min Sida och välj att avsluta din försäkring. Överskjutande belopp skjuter vi rakt in på ditt konto. Det är 30 dagars uppsägningstid. Om du är missnöjd med oss så tveka inte att höra av dig, vi vill gärna försöka lösa problemet och ha dig kvar som kund.

decib3L Körv
26 augusti 2007 · 3 535 Inlägg

Det skulle kunna vara så att jag ringer från mobil / arbetstelefon också.. För tidigare har inte 0900-nummer funkat på det.. hm..

Det var väl då fan :@

Truckdriving Man
richardoo290 VOLVO for life..
26 augusti 2007 · 2 113 Inlägg

decib3L skrev:
Det skulle kunna vara så att jag ringer från mobil / arbetstelefon också.. För tidigare har inte 0900-nummer funkat på det.. hm..

Det var väl då fan :@

det ska väll finnas nån, min sida... därifrån skall du tydligen kunna sköta allt...  kolla runt där en stund...  hittar du inget så ring dom senare från en vanlig telefon..

decib3L Körv
26 augusti 2007 · 3 535 Inlägg

mm.. Men givetvis är det strul med sidan.. Redan kikat där på min sida.

Nåja, får väl ringa från nån kompis som har vanlig telefon.


Edit: 500:e inlägget, woho tongue

Senast redigerat av decib3L (26 augusti 2007)

Truckdriving Man
TRYIT Teddan
29 augusti 2007 · 2 495 Inlägg

ja det var ju väldigt billigt ...

skulle kolla bilen jag köpte igår kväll ... dom var 1800kr dyrare än Dina försäkringar.

jävligt billigt  HAHAHAHA.

sen kan man ju ringa till dina utan att det kostar fläsk...

ne fy fan jävla bluff

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
TRYIT Teddan
29 augusti 2007 · 2 495 Inlägg

nu kolla jag en annan bil jag har .. då var dom 2400kr dyrare...

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Droors
29 augusti 2007 · 811 Inlägg

min försäkring på min bil vart 5k billigare. Trist att man måste ha Trygg-Hansa i 1 år till innan man kan byta :\

DoomDevil
29 augusti 2007 · 113 Inlägg

If            23252
Trygg-hansa        19690
Atava            14195
Länsförsäkringar                    13012
Volvia            8488

Mazda Miata (1991)
tobbz_
29 augusti 2007 · 67 Inlägg

Jag kollade runt på alla bolag, det billigaste skulle kosta mig 1000:-/månad för en halvförsäkring hos dina.se en 845 turbo

Och tecknade direkt på Atavas hemsida, och nu betalar jag endast 625:-/månad för samma försäkring

Volvo XC70 2,5T "Explorer" (2004)
calibra300
29 augusti 2007 · 5 Inlägg

Droors skrev:
min försäkring på min bil vart 5k billigare. Trist att man måste ha Trygg-Hansa i 1 år till innan man kan byta :\

det behöver du inte smile
ställ av bilen o byt försäkring sen ställer du på den dagen efter... så brukar jag göra smile

//johnny

Chrille74 Chef
29 augusti 2007 · 379 Inlägg

Hmmm ja, de var ju en aningens billigare mot det jag har nu (dina) Kommer att byta om priserna består sig tills det är dags att ställa på vinterbilen om någon månad.

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
MrTobias
29 augusti 2007 · 1 297 Inlägg

MEN NU ETT VARNINGENS ORD!

Det är väldigt lätt att välja försäkringsbolag efter vad priset är. Men det intressanta är ju faktiskt när det händer något. Tänk om ditt försäkringsbolag som du knappt betalat något till vill lösa in din bil för en struntsumma? Samt att det tar 6 månader för dem att komma fram till beslutet?

Kan man ta reda på vad försäkringsbolaget går för innan?

Figgy
29 augusti 2007 · 157 Inlägg

Kollade själv upp priset och jag får Halv - för samma pris  som min nuvarande trafik.
Hittar inget om dem på internet. Skulle vilja byta till dem, men som sagt vet man inte vad de går för.

BMW 735i (1996)
Athletic
29 augusti 2007 · 62 Inlägg

kollade min lila s40 dom var ca 200 dyrare i månaden, kan vara att dom har mott dyrare större bilar som dom har bra priser på.

Tobbe_n
29 augusti 2007 · 252 Inlägg

betalar på min nissan snunny gti-r
825 kronor i månaden bilen ståri låst larmat garage med nvs bevakning jag e enda förare å brukare på bilen.. dyrt kanske men klart värt pengarna..

Gti-r
gemini78 Jägermeister
29 augusti 2007 · 909 Inlägg

Dom var verkligen billiga men som sagt vad får man egentligen för service för det priset?

Någon här som varit med om en krock och haft detta försäkringsbolag eller om motparten haft det?
Hur har det funkat, segt, problem mm?

Dom var då billiga ialf på mantan... 1700kr trafik per år inräknat den nya skatten...
Överallt annars ligger det på 3000-4000kr så billiga var dom ialf.

Men på golfen var trafikförsäkringen dyrare än vad jag har nu men helförsäkringen bara en knappt tusenlapp mer än trafik... och 2000kr billigare i helförsäkring än nu...fattar inte riktigt hur det går ihop...

Senast redigerat av gemini78 (29 augusti 2007)

En gång är ingen gång...
kaptenpadda Spawn of Satan
30 augusti 2007 · 56 Inlägg

Ska skaffa atava tänkte jag. kollade å får pynta 3300:-/år för helförs. skulle jag göra samma på folksam där jag har resten av mina försäkringar så skulle jag få betala 15.000:-/år.

läste lite om deras försäkringar å anledningen till att dom är lite billigare är att man sköter allt själv. från registrering till avslut.

Tiger1972
6 september 2007 · 10 Inlägg

r-ted skrev:

master_lars skrev:
Men i och med allt detta tjat om hur billig denna försäkring är, är det då någon som har tecknat den? Själv funderar jag på att göra det, synd bara att de tar ut 50 kr för ett samtal till dem!!!

va kostar det 50kr att ringa dom ???? fy fan va oseriöst.

Det är väl en kanonlösning med betalsamtal? Det känns mer seriöst än att bli blåst på att betala en högre premie för att täcka kostnaderna för en stor kundtjänst- och skaderegleringsorganisation mad. Vad jag förstår kan man ju sköta det mesta själv via nätet. Då slipper man också vänta i långa telefonköer. Tigern spinner på...big_smile

Tiger spinner på :D
Tiger1972
6 september 2007 · 10 Inlägg

decib3L skrev:
Det skulle kunna vara så att jag ringer från mobil / arbetstelefon också.. För tidigare har inte 0900-nummer funkat på det.. hm..

Det var väl då fan :@

Nu hajar jag inte riktigt. Du säger att du ringer men inte kommer fram. Fast egentligen är det så att numret är blockerat från din arbetstelefon / mobiltelefon? Kollade med Tigern hemma, sist pappsen hade spärrat betalnumren för honom gick det inte att ringa ut, men det är ju inte samma sak som att man inte kommer fram wink

Tiger spinner på :D
decib3L Körv
6 september 2007 · 3 535 Inlägg

haha.. Jag ringde från farsans hemtelefon och kom fram till slut.

Jag fick prata med en riktigt trevlig snubbe, och vi fixade allt som jag hade problem med smile Så jag är jättenöjd med dem nu. Dom hade haft problem med överbelastad server tongue

Truckdriving Man
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang