2962
Sök

atava, billig försäkring!

304 Inlägg
22 november 2007
rolle83 skrev:
nå e de ingen som krockat och behövt använda sin försäkring hos atava? smile

Han som köpte min gammala 96:a valde Atava. Blev påkörd nar bilen var parkerad på gatan. Han fick 29000 kontant i handen. Så det verkar vara helt OK bolag.

I have my own race...

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
22 november 2007
Andreas_ace skrev:
Kolla bara upp att dem meddelar vägverket om er försäkring.
Mig hade dem missat.
Hade ett tag kvar hos Folksam  och enl dem så hade jag iget annat försäkringbolag.

kollade upp med Atava och det hade varit ngt problem/miss.

Trafikförsäkringsföreningen menar du väl, eller?
Kan du specificera lite mer om vad atava sa när de hade missat att informera.
Anledning till det osv. Om de skulle missa att anmäla till tff, så kommer väl tff begära den där "bötern" på 100kr/dag. Har atava missat att meddela dem, borde väl de stå för "bötern".. eller hur ligger det till?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

12 Inlägg
6 december 2007
Samma fråga som några andra ställt. Ingen som råkat ut för något? Och hur funkar det med atava?

Vågar man försäkra sin bil på ca 200 000kr där? För priset på helförsäkring gjorde mycket!

12 Inlägg
6 december 2007
Verkar som att man inte får försäkra importerade bilar? Missförstår jag bilvikoren?

16 197 Inlägg
6 december 2007
dom försäkrar typ bara "svensson bilar"..     ej utsällningsbilar elle "lyx bilar"..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
6 december 2007
jag hade min 740 försäkrad hos folksam (trafikförsäkring) betalade 732 i månaden, bytte till atava för där har jag nu helförsäkrat för 260 i månaden

Vilket jävla drag :)

Körv
3 535 Inlägg
6 december 2007
P-G skrev:
jag hade min 740 försäkrad hos folksam (trafikförsäkring) betalade 732 i månaden, bytte till atava för där har jag nu helförsäkrat för 260 i månaden

Men du behöver väl inte helförsäkrat på en 740 tongue

hehe.. Men billigt var det iaf smile Betalar 400 spänn i månaden för min helförsäkrad på atava.

Truckdriving Man

hmmmm
1 094 Inlägg
6 december 2007
jaha hörde med atava idag. har min volvo 855 t5r på länsförsäkringar o betalar 499 / månad helförsäkrad, atava ville ha 695 / månad. så jag stannar på länsförsäkringar smile

SLK
610 Inlägg
7 december 2007
Funkar atavs "räkna ut pris" för någon just nu??
jag får felmeddelandet: 1062 Vi får ingen träff på ditt personnummer. Kontrollera personnumret och försök igen.  :S

SLK
610 Inlägg
7 december 2007
Vilken kass hemsida, man kan inte ens räkna ut priset för personnumret är "fel". Ofta man glömmer sitt personnummer!?!

439 Inlägg
10 januari 2008
Colaa skrev:
Samma fråga som några andra ställt. Ingen som råkat ut för något? Och hur funkar det med atava?

Vågar man försäkra sin bil på ca 200 000kr där? För priset på helförsäkring gjorde mycket!

blev påkörd för 2 veckor sen av en dansk motpart,än har inget hänt trots att jag legat på dem som fan.
har skickat in alla papper  dem behöver o väntar.
funderar allvarligt på att byta bolag,tråkigt när dem e slöa.
Senast redigerat av nosferato (10 januari 2008)

old,low and slow....

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
10 januari 2008
Kan tilläga att jag blev varnad för att ta Atava, av Insplanet  Dom tyckte att jag skulle välja ett annat bolag.

Lev livet, det kan ta slut fort

1 297 Inlägg
10 januari 2008
darkwizard skrev:
Kan tilläga att jag blev varnad för att ta Atava, av Insplanet  Dom tyckte att jag skulle välja ett annat bolag.

insplanet? ;P de får provision för allt som de säljer! De säljer när de är billigast och atava är en stark konkurent till dem för de har inget sammarbete. varnar dig garanterat för trygghansa också ;P

jag har atava och hade inbrott i bilen. var på verkstan och fick vänta en timma för att de gett mig godkännande att hämta ut bilen fast inte till verkstan. sjyssta killar som sitter i skadeanmälan men de verkar inte ha så mycket att säga till om.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
10 januari 2008
MrTobias skrev:
darkwizard skrev:

insplanet? ;P de får provision för allt som de säljer! De säljer när de är billigast och atava är en stark konkurent till dem för de har inget sammarbete. varnar dig garanterat för trygghansa också ;P

jag har atava och hade inbrott i bilen. var på verkstan och fick vänta en timma för att de gett mig godkännande att hämta ut bilen fast inte till verkstan. sjyssta killar som sitter i skadeanmälan men de verkar inte ha så mycket att säga till om.

Dom varnade inte mig för Trygghansa, har dom redan, utan dom sa åt mig att byta bolag omgående, men det får nog vänta.

Lev livet, det kan ta slut fort

1 297 Inlägg
10 januari 2008
darkwizard skrev:
MrTobias skrev:
darkwizard skrev:

Dom varnade inte mig för Trygghansa, har dom redan, utan dom sa åt mig att byta bolag omgående, men det får nog vänta.

atava är ett dotterbolag till trygghansa. det är hos trygghansa de har sina försäkringar. problemet är att de blandar in trygghansa i sina skadeärenden. Ju fler man talar med desto större chans är det att någon har fel. Om personen som säger till dig att det är okej att hämta ut din bil, inte kan godkänna bilen. Utan det ska hans arbetskompis som sitter 3 skrivbort bort göra. Så finns risken att det blir något fel. Sitter nu arbetskompisen på ett annat företag 25 mil bort så är risken ännu större. Hade gubbe nummer 1 som sagt att bilen går bra att hämta nu, också fixat med papprena så hade det inte varit något problem.

2 182 Inlägg
10 januari 2008
decib3L skrev:
P-G skrev:

Men du behöver väl inte helförsäkrat på en 740 tongue

hehe.. Men billigt var det iaf smile Betalar 400 spänn i månaden för min helförsäkrad på atava.

Det är väl bättre att helförsäkra en bil wink spelar väl ingen större roll va det är för bil?
Men billigt är det iallafall. Har den gröne försäkrad där, 206kr i månaden halvförsäkring

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

439 Inlägg
10 januari 2008
nosferato skrev:
Colaa skrev:

blev påkörd för 2 veckor sen av en dansk motpart,än har inget hänt trots att jag legat på dem som fan.
har skickat in alla papper  dem behöver o väntar.
funderar allvarligt på att byta bolag,tråkigt när dem e slöa.

nu är jag skickad till ett annat bolag,ytterligare 2 veckors väntetid o bilen är lika skadad.

old,low and slow....

1 754 Inlägg
10 januari 2008
Trygghansa: Golf GTi MK1 : 3 231 kr
Atava:         Golf GTi MK1 : 3146 kr

Liiiiten skillnad.

Jag kan inget om allt.

16 Inlägg
10 januari 2008
min bil blev 3500 dyrare per hel år.. idag har jag salu ansvar..betalar 5800 för helförsäkring på min chrysler.

Sök