2312
Sök

lackproblem behöver lite hjälp

956 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Tja..Har ett litet problem med lacken på taket på kärran..
polerade upp taket så att det blev helt rött och fint..(var nästintill vitt när jag tog över bilen..)problemet är att det vita redan börjar komma tillbaka...vet att förra ägaren hade samma problem som jag..hur gör man för att göra så att taket inte mattas ner igen och bli vitt? Har använt sonax flytade rubbing...sonax bilpolish och sonax hårdflytande vax...Blev ju som sagt bra ett tag...

eldus veldus

Charkuterist
88 Inlägg
4 augusti 2007
Killen hälsar att
om taket en gång har vart nästan vitt så har lacken oxiderat sönder till den grad att det blir svårt att rädda.
när du polerade upp det med rubbingen så kan jag tänka mig att trasan blev ganska röd den också..?
och så tvättade du bilen nåra gånger så kom det tillbaka eller hur?
sonax produkter i all ära, använder dom själv, men här är nog den ända chansen att lämna den på rekond och få en riktig konservering så du får en hinna som funkar lite som ett lager klarlack.
rött är fint, men blir lätt en mardröm.
mvh alex

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
4 augusti 2007
Så är det när det väl har oxiderat. ser bra ut direkt efter polering men efter ett tag kommer det vita tillbaka. omlack om det skall bli något som håller. sad

Smoke Tires Not Drugs.

956 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
mickecorrado skrev:
Så är det när det väl har oxiderat. ser bra ut direkt efter polering men efter ett tag kommer det vita tillbaka. omlack om det skall bli något som håller. sad

jag har nästan misstänkt det...

eldus veldus

956 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Jessan skrev:
Killen hälsar att
om taket en gång har vart nästan vitt så har lacken oxiderat sönder till den grad att det blir svårt att rädda.
när du polerade upp det med rubbingen så kan jag tänka mig att trasan blev ganska röd den också..?
och så tvättade du bilen nåra gånger så kom det tillbaka eller hur?
sonax produkter i all ära, använder dom själv, men här är nog den ända chansen att lämna den på rekond och få en riktig konservering så du får en hinna som funkar lite som ett lager klarlack.
rött är fint, men blir lätt en mardröm.
mvh alex

joo visst blev trasan lite röd..Har nyss tagit över bilen från syrran...och  hon och hennes kille har endast tvättat den en gång..Så dåligt skött har den blivit

eldus veldus

The Queen
200 Inlägg
4 augusti 2007
Jo men annars så vart ju bilen mycket blank och fin efter vi vaxat den tongue

Golf Racing*

956 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Golf_bunny skrev:

jaa men det vita på taket har redan börjat komma tillbaka

eldus veldus

The Queen
200 Inlägg
5 augusti 2007
golf88 skrev:
Golf_bunny skrev:

Jo, jag läst det hmm Men vad ska du göra åt det? Ska du lacka om taket?

Golf Racing*

956 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Golf_bunny skrev:
golf88 skrev:
Golf_bunny skrev:

Jo, jag läst det hmm Men vad ska du göra åt det? Ska du lacka om taket?

lär väl kanske göra det..få se hur mkt det kostar..huven går först

eldus veldus

The Queen
200 Inlägg
5 augusti 2007
golf88 skrev:
Golf_bunny skrev:
golf88 skrev:

[i]Jo, jag läst det hmm Men vad ska du göra åt det? Ska du lacka om taket?

lär väl kanske göra det..få se hur mkt det kostar..huven går först

Jo, i know that... Men det är synd att det blir så med röda bilar, men det blir nog bra tillslut ska du se wink

Golf Racing*

Racer
233 Inlägg
5 augusti 2007
vet att det går att göra på lycktor osv... så prova i ett hörn att ta jätte fint sand papper "inte grövre än 600" o så tar du oliv olja efter åt...

The Queen
200 Inlägg
5 augusti 2007
flash_turbo skrev:
vet att det går att göra på lycktor osv... så prova i ett hörn att ta jätte fint sand papper "inte grövre än 600" o så tar du oliv olja efter åt...

Vet du någon som testat och göra det på lacken?

Golf Racing*

Charkuterist
88 Inlägg
5 augusti 2007
flash_turbo skrev:

Det låter inte som en så jättebra ide på lack du. Ska man börja tänka i de banorna så e det grövsta du ska ha vattenslip med 2000 papper

Sök