4259
Sök

styra elektronik med dosa?

105 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
undrar om det är någon som vet om det finns någon dosa man kan styra av/på med? ska styra en solenoid så jag vill kunna andvända mig av en dosa som stänger av och på strömmen. tips någon?

136 Inlägg
5 augusti 2007
kolla på stylingbutiken.se dom säljer trådlösa strömbrytare ^^

Toyota-Frälst
310 Inlägg
5 augusti 2007
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … rtId=RC-01

Fjärrkontrollset av hög kvalite. Perfekt för dej som vill "flasha" lite med en fjärrkontroll.

Denna produkt fungerar i princip som en vanlig strömbrytare, dock den stora skillnaden är att du kan stänga AV och PÅ med en fjärrkontroll, mycket bra!

Denna produkt kan användas till hur mycket som helst, t.ex LED-lysrör, baslåda, lampor, blixtljus, siren m.m. ja, endast din fantasi sätter gränser.

Absolut mycket kul och praktiskt grej för pengarna.

Bra räckvidd!!!

Anpassad för 12-volt.

Två fjärrkontroller och monteringskablage medföljer.

Mycket Nöje, Mvh Tommy

105 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
tack så mycket! har letat som en galning efter detta. blir beställning direkt

4 554 Inlägg
5 augusti 2007
rolig pryl kankse blir nått för mej med hehe

105 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
har fått hem fjärrstyrningen nu men fattar inte alls hur jag ska koppla, ingen bruksanvisning föjde med. sitter två gula, en svart och en vit kabel på mottagaren. nån som vet vad kablarna gör?

Jägermeister
910 Inlägg
7 augusti 2007
Den svarta jordar du sen tar du kabeln som kommer från batteriet eller säkringsdosan som du ska ha till solenoidens + och kapar den.

Kapa alltså plussen till solenoiden och sätt dom två gula kablarna emellan, funkar precis som tex en startspärr eller vanlig brytare fast med fjärr.

Den vita är väll strömmen som gör att brytaren har standby el och kan ta emot signal från sändaren.

Annars kan du kolla på deras hemsida om det finns bruksanvisningar att ladda ner eller mejla dom och fråga.
Senast redigerat av gemini78 (7 augusti 2007)

En gång är ingen gång...

105 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
tack för din föklaring gemini78. så ska jag alltså koppla bägge de gula till solenoidens plus och dra den svarta kabeln till jord. men tror du att den vita kabeln ska kopplas till plus så den har konstant ström?

Sök