Jag äger en 9-5a 2.0T från just -98, gått 19 tusen mil nu precis, servad var tusende mil med olja, stift och filter, samt Steg 3 Trim från MapTun(reklam) och den går oerhört bra, den har aldrig krånglat mer än att AC:n nu tagit slut(räknas väl som "normalslitage").
Den är ägd av mekaniker de senaste 3 åren, därav pedantiskt skött. Den står pall för streetracing också, inga växellådsbekymmer what so ever(ta i trä, något race i framtiden drar man väl för hårt). Så att dina polare bustade sina lådor/motorer beror väl kanske, obs: KANSKE, på två saker: 1. De behandlar bilarna som "punkt A till punkt B, sen får det rosta/tjuta hur mycket det vill" <-- med det så menar jag att de ej servar/underhåller sina bilar propert?
Eller 2: De kan inte köra bil. Observera nu att jag inte dömer någon, jag sa KANSKE. Jag kan ha helt fel. Saab är hittills en oerhört positiv upplevelse för mig iallafall.
Köp saaben, 30k är rätt bra pris, service runt 3000-6000 beroende på vart man går/gör själv kanske? Servar du den och fixar nya framdäck så kan du säkert få 45-50 tusen för den.
"When innovation meets passion!"