2079
Sök

Volvo 760 -88 Steel Edition

Inte som alla andra.
63 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
Jahaja nu har jag fasen tröttnat på den där jekla PRV-6an som fan inte funkar! nu lämnar jag plats för större grejer. Gick i planerna på en t5 ett tag men det verkade för vanligt. Ligger i planerna på en 350 ist. Med tanke på hur stor den där jävla klumpen till motor som sitter i nu är så ryms det fan lugnt en 8 i denna.
EDIT: fick idag reda på av en trevlig kille som ringde och ville sälja sin PRV6a till mig som sa att det inte är lönt att stoppa i en 8a i denna. med tanke på att man får punga ut med 15.000 för ett cetrifikat innan man kan regga den!
Så nu är jag öppen för Föslag på vad det skall bli för motor.

Detta projekt kommer att ta eett bra tag, Med tanke på min ekonomi. Men låt de ta den tid det tar. Det komemr inte bli nått extremt å över pimpad fanskap utan kommer se ganska cleen ut utifrån lite sleeper aktigt sådär.

Så här ser bilen ut nu:
http://www.picrun.com/images/27959volvon.jpg

Att göra, DEL 1 Det viktigaste
[ ] Plocka ur den där jävla PRV-6an (har 2stk till salu + en låda, PM vid intresse)
[ ] Hitta en ny motor och låda (PM om du har förslag)
[ ] Bygga motorfästen och Vxl-låds balk.
[ ] Få ny motor att starta.
[ ] Regga

Att göra, DEL 2 Mindre viktiga saker just nu!
[ ] Bygga/skaffa fjäderbensstag.
[ ] Plocka ner bilen på backen lite lagom.
[ ] Skaffa finare bakljus.
[ ] Byta ut div lampglas.
[ ] Byta ut den otroligt löjliga borden...
[ ] Tona framrutorna.
[ ] Skaffa nytt ljud. (Mer info om detta kommer då det är aktuellt)

Det är då allt jag komemr på att göra nu! Folk kanske ser det patetiskt att lägga upp en projekt tråd om detta. Men det kommer garanterat hjälpa mig på vägen om jag har koll på allt här! Och så är det ju bra med lite bra och dålig respons här å där också!
Senast redigerat av Steel88 (19 augusti 2007)

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka på - Albert Einstein

Sök