S40.. 3" halvsats med 2effektdämpare nått att ha?

Sinic
23 augusti 2007 ·

Tja Friends.

Jag har alltså beställt ett sportavgassystem från SAM i gbg till min Volvo S40 2.0T. (tydligen så får dom sina grejer från JT-tuning, lr så har dom samma leverantörsmile. Det är ett Sportavgassystem 3" S/V40 Turbo för Fas 1 & 2. Halvsats med 2 st ljuddämpare. Slutrör 100mm . Frågan e helt enkelt om de är nått att ha. KOmmer jag höra nån skillnad mot originalet? Någon som har erfarenhet av just de?

Väldigt tacksam för snabba svar.

MVH Sinic

Senast redigerat av Sinic (23 augusti 2007)

Sinic
26 augusti 2007 ·

ingen alls?

Zlasher Pulare
26 augusti 2007 · 248 Inlägg

Har ingen efarenhet, men tror helt klart att du kommer höra skillnad. Det är jhu grövre rör än 2.5" som sitter orginal, Och sen är nog dämparna nästan raka rakt igenom=) Så det kommer nog låta gött=)

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
Sinic
26 augusti 2007 ·

Ja man får ju hoppas de:) Ska sättas på nu i kommande vecka..

PushedRay Sir Real
26 augusti 2007 · 390 Inlägg

säg till om du blev nöjd sen fundera oxå på att köpa det eller liknande smile

Sinic
27 augusti 2007 ·

haha du får testa först:) nädå jag ska säga till dej när de e på

LazerHawke
27 augusti 2007 · 1 268 Inlägg

Zlasher skrev:
Har ingen efarenhet, men tror helt klart att du kommer höra skillnad. Det är jhu grövre rör än 2.5" som sitter orginal, Och sen är nog dämparna nästan raka rakt igenom=) Så det kommer nog låta gött=)

sitter 2.25" org

Zlasher Pulare
5 september 2007 · 248 Inlägg

LazerHawke skrev:

Zlasher skrev:
Har ingen efarenhet, men tror helt klart att du kommer höra skillnad. Det är jhu grövre rör än 2.5" som sitter orginal, Och sen är nog dämparna nästan raka rakt igenom=) Så det kommer nog låta gött=)

sitter 2.25" org

hehe åkej viktigpetter:P Har för mig att det satt 2.5" på min T4=) fast iofs, 0.25" är inte så stor skillnad... Men nog därför mitt "skarvrör" passade så bra=)

Senast redigerat av Zlasher (5 september 2007)

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
dj_padde
5 september 2007 · 1 813 Inlägg

hade 3" från turbon med 3" racekatt.. märktes skillnad på laddet och ljudet blev skönt som bara den=) fast jag hade inga ljuddämpare mer än en japsdäpare som utblås..smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Driven08
15 juni 2014 · 152 Inlägg

Fortsätter frågan i denna tråd :  Börjat kolla på halvsats till bilen. Men kan inte riktigt bestämma mig.


Har hört Jt 3" tycker det låter riktigt härligt muller och med en reducering på c:a 60 % i mottryck så låter det som "mest" effekt för pengarna ? Eller vad innebär det gentemot 2.5" som har en reducering på 28% ? Effektmässigt?

Ljudmässigt : hur står sig Simons 2.5" mot Ferritas 2.5" ? Även Jt 3" som har mullret ? När man köper något utav dessa 3 system ingår det två ljusddämpare? Vet att Jt säljer med 1 och med 2. 

Effektmässigt : Hur står sig dessa 3 alternativ mot varandra? Som sagt 60 % mottrycks reducering mot 28 % ? Eller vad anger ferrita på sina ? 

Stylingmässigt : Vilken av dessa gör sig snyggast på S40 ? ( individuellt) Dubla ändrör som man kan hitta till simons är det någon som har dessa ? Samt kan visa en bild? Ferrita kan man välja några andra ändrör ? Eller Jt?


Kom gärna med alla råd och egna reflektioner kring detta smile


Sista frågan : Jt's 3" downpipe mot Ferritas 3" downpipe båda utan racekatalysator . Någon skillnad på dessa rent effektmässigt?

X40 Nordic Forum
Volvo S40 "2.0T Blackline" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang