4576
Sök

Någon som chippat en Volvo 854 T5 automat till 275 hk?

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Ja, frågan är alltså om det är någon som gjort det och om det gått bra? Inget som gått sönder (vevstakar tex) ?

Eller om du märkt att något annat förändrats med bilen förutom att den kanske drar mera bensin..? =P

I do it my way

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
30 augusti 2007
Vet ingen som har gjort det, men motorn lär nog klara det smile
Förmodligen drar den mer bensin när man gasar på, men normal körning bör den ju dra mindre. T5 motorerna är väl rätt uppskattade att trimma om ja har förstått det rätt smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

329 Inlägg
30 augusti 2007
De är inga probbs smile

4 824 Inlägg
30 augusti 2007
det är inga problem, se till att ha fräch olja i lådan så kommer även den hålla länge för dig för det är när oljan har gått varm (blivit bränd) som man pajar lådan då oljan har förlorat sin smörjning och kyl förmåga.
Senast redigerat av Christian S (31 augusti 2007)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

406 Inlägg
30 augusti 2007
BadGirl_854T5 skrev:
Ja, frågan är alltså om det är någon som gjort det och om det gått bra? Inget som gått sönder (vevstakar tex) ?

Eller om du märkt att något annat förändrats med bilen förutom att den kanske drar mera bensin..? =P

Turbon pallar till ca 290-300hk och stakarna pallar max 1,2-1,3 i laddtryck, så det är lugnt om du inte skall ladda på mera..

89 Inlägg
31 augusti 2007
Jag har väl runt 280 hästar i min, automatlådan sköter sig utan problem. Det enda jag undviker är upprepade fullgaspådrag med hastiga avsläpp. Typ mellan rödljusen runt halva stan. Har hört att det är sånt som knäcker automatlådorna då tempen stiger och sabbar oljan.

\\ Mer laddtryck åt folket! //

4 824 Inlägg
31 augusti 2007
Det finns ett extra oljekyl att köpa på volvo och är att rekomendera att montera om man ofta kör med tung last eller lite hårdare eller trimmat just för att få ner tempen på oljan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

2 911 Inlägg
31 augusti 2007
Att saker rasar beror nästan aldrig på chippet, snarare på motorns hälsa och hur föraren kör.

Så chippa på du.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
TurboKolle skrev:
Jag har väl runt 280 hästar i min, automatlådan sköter sig utan problem. Det enda jag undviker är upprepade fullgaspådrag med hastiga avsläpp. Typ mellan rödljusen runt halva stan. Har hört att det är sånt som knäcker automatlådorna då tempen stiger och sabbar oljan.

Göttans en om har en T5 automat som är chippad smile

Då ska jag fanimej ha ett jävla chipp har tjatat om det i ett halvår nu =P Ha ha.

Men killen vågade inte det ifall vavstakarna skulle gå sönder. (Han vill väl inte att jag ska dra honom på race) ;P

Men som någon säger så ska ju en T5:a palla uppåt 300 hk innan  man behöver byta något.

Hur länge har du haft chipp i din då?

Nej, det ska man ju inet hålla på med fan onödigt att gasa på mellan rödljusen =P

I do it my way

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Decibel skrev:
Att saker rasar beror nästan aldrig på chippet, snarare på motorns hälsa och hur föraren kör.

Så chippa på du.

Vad skönt att höra du smile

Min motor är i topptrimm alltid servad på volvo smile

Och jag kör faktiskt väldigt lugnt =P

//Petra

Tack för alla svar big_smile

I do it my way

Sök