5533
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
1 072 Inlägg
29 januari 2008
kevlar_soul skrev:
Jahopp, long time no see.. Har fixat och donat en himla massa inför den stundande reg.besiktningen på torsdag.

Jag har:

Varit i Norrköping och skruvat bort en kylare från en annan evo. detta gjordes ute i kylan därför är jag ganska stolt över att jag lyckades få bort den. Tack till Mr Jerry som sålde den till mig!

Inhandlat K-sprit som skall hällas i tnaken innan besiktningen, kanske hjälper mig en gnutta på vägen

Inhandlat fyra liter koncentrerad kylarvätska till min nya kylare. Kan ju inte starta upp utan vatten liksom tongue

Pratat med besiktningen om diverse förberedande åtgärder. Bland annat så är det ok att besikta med sommardäck om dess mönsterdjup är minst 3mm smile Så lugna puckar för min del alltså!

Fått huven lackerad. Gjordes igår av brodern. Ser rätt bra ut på de bilder jag sett! smile

Skrivit ut lite papper på en annan evo 3 från 1995 för att kunna använda mig av vid en eventuell diskussion om vad som är rätt och fel på bilen tongue

Sålt min katalysator för en fin peng då det redan satt en duglig på bilen haha.. Dukitgt Cim..

Längtat efter sommaren.. Vill ut och brumma nu ju!

Jo mannen. Behåll den gammla kylet nu. Kan du, orkar och vill. Så kan du ta bort plastgavlarna och tiga dit nya. Dels är det snyggt och sen kan de nog bli billigare om din nuvarande råkar gå sönder.

623 Inlägg
29 januari 2008
Lycka till på torsdag smile

nismo

kevlar_soul
30 januari 2008
Trådstartare
THEBADGUY: Hehe, nej nej inget tjyvande här inte tongue

Sik: Så sant, den sparas!

Silvereye: Fan jag är så jävla nervig. Vill verkligen ha den reggad nu!

UPPDATERING:

Lägger bara upp en bild, den säger liksom mer än 1000 ord. Den skall mellanslipas och lackas igen efter registreringen. Ser rätt bra ut! Eller hur? smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/244172_r6lcgr.jpg
Absolut inte den bästa bilden i år, men en fin huv wink

325 Inlägg
30 januari 2008
hah, verkligen bästa bilden hittils wink lycka till på bes!

4 670 Inlägg
30 januari 2008
lycka till nu mannen!

623 Inlägg
30 januari 2008
haha förstår det... huven blev ju grymt bra smile snyggt sen när den åker på... kommer göra mkt på helheten..

nismo

Fotograf
1 000 Inlägg
30 januari 2008
huven blev riktigt snygg:D tummen upp

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

kevlar_soul
30 januari 2008
Trådstartare
Ranoshka: Stort tackmin vän!smile

Jahopp, idag har man pysslat i garaget nästan hela dagen. Det hela började dock med att jag åkte till min far i Mjölby som skulle skriva på diverse papper inför morgondagens registreringsbesiktning. Passade även på att åka en sväng till Ica där jag hämtade ut min soppapump och mitt Ralli Art kylarlock. Tyvärr skulle det visa sig att kylarlocket inte skulle passa. Får bli att modifiera det lite senare wink Jaja..

Sedan bar det av ut till bror i Sya. Där jag började med att fylla på kylaren ordentligt. Provkörde även bilen för att se att allting fungerade och visst, inga problem där inte. Ännu ett tack till Jerry i Norrköping som sålde sin kylare till mig, årets räddning..

Jag och bror monterade därefter fronten, dock fortfarande i olackat tillstånd. Den liksom huven kommer att få sig en släng färg om två veckor, på annat håll om man säger så wink Efter lite pillande var den på plats. Även huven slängde vi dit utan problem. En liten fining bild:

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/244459_0uv8u8.jpg
Kommer bli så snyggt när allting är klart. En front läpp på det där och Shark-Fensen på taket så ja då jävlar, vilken grym uppsyn bilen kommer att ha!!!

Blir rätt bra det här.. Kontrollerade diverse saker på bilen innan jag tog med den hem till Linköping. Jag kollade dessa saker:

- Alla lampor, så att de är på rätt plats och fungerande. Speciellt belysningen vid registreringsskylten!
- Alla bälten, passade även på att montera dem i sina hållare så blir besiktningsmannen lite extra glad tongue
- Tutan, så att den lät någorlunda normalt.
- Dess interiör, så att den var ren och hel. Jag passade på att dammsuga ur insidan.
- Spolarvätskan, så att den sprutades ut ur båda de nya munstyckena.
- Varningstriangeln, så att den låg i bilen wink Gärna lite synlig va? tongue

Det var nog allting, dubbelkollade även att alla papper är rätt ifyllda och tillgängliga. Och visst var dem det! smile kan väl tillägga att jag bett till högre makter efter hjälp under morgondagen! Jag vill verkligen att bilen tar sig igenom besiktningen imorgon. JAG VILL!!!!!

terazzi
30 januari 2008
Trådstartare
behöver man ens säga något?
och angående åldern.. jadu, for u to find out big_smile haha men tillräckligt för och ha körkort + big_smile haha..
blev asbra med svart huv wink
lycka till på bes ^^

42 Inlägg
30 januari 2008
Lycka till på reg.besiktningen. Glöm inte att rega den med liten nrplåt fram. wink

623 Inlägg
30 januari 2008
Ser rikigt bra ut me huve på.. men är den mattsvart??

nismo

Fotograf
1 000 Inlägg
30 januari 2008
lycka till vännen! hoppas att allting kommer gå bra på bes!!!

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

1 503 Inlägg
30 januari 2008
Lycka till Kim! Du får flörta lite med besiktningsgubben så ska du se att det går wink tongue

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

kevlar_soul
30 januari 2008
Trådstartare
Jonas: Det skall jag se till tongue Skall tjata så det blir likadant bak med!

Terazzi: Tack igen!!

Silvereye: Japp, det är mattsvarta inslag på huv, vinge, läppar som gäller wink Ser svin bra ut IRL! smile

Ranoshka: Tack!

Oboy: haha jag ska smöra som fan!

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
30 januari 2008
Håller tummarna för dig mannen!wink det ska gå fint big_smile
huven gjorde sig bra på bilen big_smile

mvh

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

kevlar_soul
30 januari 2008
Trådstartare
HPAddict: fan det måste gå fint!! smile

tack förresten

1 072 Inlägg
30 januari 2008
Blev snyggt. Tummen upp!

kevlar_soul
30 januari 2008
Trådstartare
Sik: tackar mannen! smile Hänt något nytt på din bilfront?

1 997 Inlägg
30 januari 2008
Lycka till på besiktningen imorrn! big_smile
Den ska ju gå igenom, så mycket som du har förberett så! tongue

Just ja, har du skickat grejerna förresten? smile

1 072 Inlägg
30 januari 2008
kevlar_soul skrev:
Sik: tackar mannen! smile Hänt något nytt på din bilfront?

Nja.. Köpt en sparco stol. Tråkigt nog sitter det airbags i hela bilen så varningslampor är tända hela tiden neutral
Ska gå att sätta ett motstånd så man lurar airbags enheten på nått sätt.. Ska luska vidare i de. Hur som helst, de blev bra.

Förresten.. Good luck, tror inte de behövs men ifall du får en nitisk jävel på bes!

Sök