Bryggkoppla. Bra ljud?

nthyrsson
14 oktober 2005 · 257 Inlägg

Får ja bra ljud om ja bryggkopplar mina 6.5 " och 6x9 på 2 kanaler och kör min dubbla 12" baslåda på 2 kanaler på mitt slutsteg? 6.5 och 6x9 är GAS högtalare och Steget är ett Jensen 600 (4kanals). Baslådan är ett okänt märke me bra tryck i.

Jag ska bryggkoppla vänster högtalare i bilen (Förardörr, Vänster i hatthyllan) och höger högtalare i bilen(Passagerardörr, höger i hatthyllan) .

Kan säga att det är i min Golf 3 ja ska installera det i.


//Swecc0

MrScorpio
14 oktober 2005 · 35 Inlägg

nope tror du bänner steget för att det blir för låg last på det

Scratch
14 oktober 2005 · 719 Inlägg

lasten kan du ju bestämma själv beroende på hur du koppla, men tror inte ett jensen steg har en hans att driva alla dom grejerna!

Kör 6.5" på stereon och 6x9 och bas på staget det kan steget orka beror ju på vad du har för bas!

live free, die young.
Swiften
14 oktober 2005 · 23 Inlägg

Scratch skrev:
lasten kan du ju bestämma själv beroende på hur du koppla, men tror inte ett jensen steg har en hans att driva alla dom grejerna!

Kör 6.5" på stereon och 6x9 och bas på staget det kan steget orka beror ju på vad du har för bas!

Du ska koppla framsystemet och basen till steget,  6x9 kan du koppla till stereon om du vill

Scratch
14 oktober 2005 · 719 Inlägg

Swiften skrev:

Scratch skrev:
lasten kan du ju bestämma själv beroende på hur du koppla, men tror inte ett jensen steg har en hans att driva alla dom grejerna!

Kör 6.5" på stereon och 6x9 och bas på staget det kan steget orka beror ju på vad du har för bas!

Du ska koppla framsystemet och basen till steget,  6x9 kan du koppla till stereon om du vill

Beror ju på grejerna 6x9 är ju betydligt mer svårdriva och det 6.5" kanske han kan driva fullt ut me stereon ändå!

Sen beror det på vad han vill ha för ljud! har man köpt ett par 6x9or brukar man inte vara ute efter en bra ljudbild utan att spela högt och då ska ändå koppla 6x9orna till steget!

live free, die young.
nthyrsson
14 oktober 2005 · 257 Inlägg

Perfekta svar. tack smile Ser fram emot att få höra ifall ja får fart på grejorna smile

andreasl
14 oktober 2005 · 391 Inlägg

Scratch skrev:

Swiften skrev:

Scratch skrev:
lasten kan du ju bestämma själv beroende på hur du koppla, men tror inte ett jensen steg har en hans att driva alla dom grejerna!

Kör 6.5" på stereon och 6x9 och bas på staget det kan steget orka beror ju på vad du har för bas!

Du ska koppla framsystemet och basen till steget,  6x9 kan du koppla till stereon om du vill

Beror ju på grejerna 6x9 är ju betydligt mer svårdriva och det 6.5" kanske han kan driva fullt ut me stereon ändå!

Sen beror det på vad han vill ha för ljud! har man köpt ett par 6x9or brukar man inte vara ute efter en bra ljudbild utan att spela högt och då ska ändå koppla 6x9orna till steget!

hehe va?   så 6x9 or är om man vill ha dåligt ljud  lol!.
då har du nog fåt tag på dålig 6x9or,

håller med tidigare, delvis, ingen dumm ide att koppla framsystemet till steget, efter som framsystemet är det viktigaste i bra ljud!  men å andra sidan  tror jag nog din cd? klarar av ditt orig? framsystem, så koppla 6x9 orna  på steget,  brygga inte dem.   sen finns det ingen mening för dig att brygga dina 2 st 12 or,    vist du får dubbla effekten på steget  med lägre last men det du missade är att du ska driva steget på 2 högtalare så effekten du vinner halverar du och då är du på samma effekt antal!      tror inte du ska brygga så mkt om du inte har lite kraftigare steg som garanterat kan lastas ner

Senast redigerat av andreasl (14 oktober 2005)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang