Går det inte att ha dubbla ljuddämpare på en 540 ?

sN4P
3 september 2007 · 205 Inlägg

Jag undrar om det går att göra på något sätt så att det går att sätta dit dubbla ljuddämpare på min 540, jag tror det är baljan till reservhjulet tar i + något annat, men det är för tok för lite plats på den ena sidan.
Vet någon om man kan göra något ?
Tacksam för svar !

Wezzli Sidledesförare
3 september 2007 · 268 Inlägg

Nej, det är helt omöjligt, finns inget sätt att göra detta.

Man vet aldrig, före man vet
T_Fahlgren
3 september 2007 · 24 Inlägg

Wezzli skrev:
Nej, det är helt omöjligt, finns inget sätt att göra detta.

jag insisterar.

villon
3 september 2007 · 684 Inlägg

Hur kommer det sig då att M5:an kan ha det?

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
T_Fahlgren
3 september 2007 · 24 Inlägg

sN4P skrev:
Jag undrar om det går att göra på något sätt så att det går att sätta dit dubbla ljuddämpare på min 540, jag tror det är baljan till reservhjulet tar i + något annat, men det är för tok för lite plats på den ena sidan.
Vet någon om man kan göra något ?
Tacksam för svar !

av vilken anledning vill du ha två ljuddämpare?

är du så lat och okunnig så du inte kan lägga dig under bilen och mäta själv, så kommer du knappas idas dra om avgasröret.

lägg he på is, är mitt tips.

Wezzli Sidledesförare
3 september 2007 · 268 Inlägg

villon skrev:
Hur kommer det sig då att M5:an kan ha det?

Förstår du inte sarkasmen. Att ställa en fråga om det går att ha dubbla ljuddämpare är ganska ospecificerat för det går alltid att ha dubbla ljuddämpare, det går tillochmed att ha dubbla ljuddämpare på en barnvagn om man vill. Det handlar ju bara om hur långt man vill gå för att åstadkomma detta.

Den riktiga frågan är då kanske om det på ett praktiskt sätt går att göra detta. Enklaste sättet att få svar på den frågan är ju egentligen att böja lite på kroppen och själv titta under bilen.

Man vet aldrig, före man vet
sN4P
3 september 2007 · 205 Inlägg

T_Fahlgren skrev:

sN4P skrev:
Jag undrar om det går att göra på något sätt så att det går att sätta dit dubbla ljuddämpare på min 540, jag tror det är baljan till reservhjulet tar i + något annat, men det är för tok för lite plats på den ena sidan.
Vet någon om man kan göra något ?
Tacksam för svar !

av vilken anledning vill du ha två ljuddämpare?

är du så lat och okunnig så du inte kan lägga dig under bilen och mäta själv, så kommer du knappas idas dra om avgasröret.

lägg he på is, är mitt tips.

Jag är absolut inte lat, har kollat under och såg att det var för lite plats, därför jag ställde en liten enkel fråga om detta! Men om du kan allt så kan du ju fan säga hur man ska göra

sN4P
3 september 2007 · 205 Inlägg

Wezzli skrev:

villon skrev:
Hur kommer det sig då att M5:an kan ha det?

Förstår du inte sarkasmen. Att ställa en fråga om det går att ha dubbla ljuddämpare är ganska ospecificerat för det går alltid att ha dubbla ljuddämpare, det går tillochmed att ha dubbla ljuddämpare på en barnvagn om man vill. Det handlar ju bara om hur långt man vill gå för att åstadkomma detta.

Den riktiga frågan är då kanske om det på ett praktiskt sätt går att göra detta. Enklaste sättet att få svar på den frågan är ju egentligen att böja lite på kroppen och själv titta under bilen.

Om det är väldigt om plats så är det ju ganska så svårt att få dit en med alla rör m.m som ska dras

T_Fahlgren
3 september 2007 · 24 Inlägg

sN4P skrev:

T_Fahlgren skrev:

sN4P skrev:
Jag undrar om det går att göra på något sätt så att det går att sätta dit dubbla ljuddämpare på min 540, jag tror det är baljan till reservhjulet tar i + något annat, men det är för tok för lite plats på den ena sidan.
Vet någon om man kan göra något ?
Tacksam för svar !

av vilken anledning vill du ha två ljuddämpare?

är du så lat och okunnig så du inte kan lägga dig under bilen och mäta själv, så kommer du knappas idas dra om avgasröret.

lägg he på is, är mitt tips.

Jag är absolut inte lat, har kollat under och såg att det var för lite plats, därför jag ställde en liten enkel fråga om detta! Men om du kan allt så kan du ju fan säga hur man ska göra

frågorna du ställer borde du ha svar på själv eftersom det låter som om du har bilen framför dig.

"Jag är absolut inte lat, har kollat under och såg att det var för lite plats"

åhå, du hade ju tydligen sett att det inte går.

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
3 september 2007 · 1 899 Inlägg

Villon sade ju nåt om att M5an kan ha det. Kolla upp deras dämpare så kanske du kan använda sådana. smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
sN4P
3 september 2007 · 205 Inlägg

T_Fahlgren skrev:

sN4P skrev:

T_Fahlgren skrev:

av vilken anledning vill du ha två ljuddämpare?

är du så lat och okunnig så du inte kan lägga dig under bilen och mäta själv, så kommer du knappas idas dra om avgasröret.

lägg he på is, är mitt tips.

Jag är absolut inte lat, har kollat under och såg att det var för lite plats, därför jag ställde en liten enkel fråga om detta! Men om du kan allt så kan du ju fan säga hur man ska göra

frågorna du ställer borde du ha svar på själv eftersom det låter som om du har bilen framför dig.

"Jag är absolut inte lat, har kollat under och såg att det var för lite plats"

åhå, du hade ju tydligen sett att det inte går.

Men herregud, en enkel fråga vad är de för fel med det ?
Vet att det ska gå eftersom jag hört att man kan byta ut baljan så det finns mer plats

sN4P
3 september 2007 · 205 Inlägg

patrikhornfeldt skrev:
Villon sade ju nåt om att M5an kan ha det. Kolla upp deras dämpare så kanske du kan använda sådana. smile

Ska kolla upp det närmare om det kan gå, Tack för att nån är vettig och kan ge mig normala svar smile

T_Fahlgren
3 september 2007 · 24 Inlägg

sN4P skrev:

T_Fahlgren skrev:

sN4P skrev:

Jag är absolut inte lat, har kollat under och såg att det var för lite plats, därför jag ställde en liten enkel fråga om detta! Men om du kan allt så kan du ju fan säga hur man ska göra

frågorna du ställer borde du ha svar på själv eftersom det låter som om du har bilen framför dig.

"Jag är absolut inte lat, har kollat under och såg att det var för lite plats"

åhå, du hade ju tydligen sett att det inte går.

Men herregud, en enkel fråga vad är de för fel med det ?
Vet att det ska gå eftersom jag hört att man kan byta ut baljan så det finns mer plats

din fråga verkade bara vara onödig eftersom du verkade veta svaren själv.

--->"jag hört att man kan byta ut baljan så det finns mer plats"

sN4P
4 september 2007 · 205 Inlägg

T_Fahlgren skrev:

sN4P skrev:

T_Fahlgren skrev:

frågorna du ställer borde du ha svar på själv eftersom det låter som om du har bilen framför dig.

"Jag är absolut inte lat, har kollat under och såg att det var för lite plats"

åhå, du hade ju tydligen sett att det inte går.

Men herregud, en enkel fråga vad är de för fel med det ?
Vet att det ska gå eftersom jag hört att man kan byta ut baljan så det finns mer plats

din fråga verkade bara vara onödig eftersom du verkade veta svaren själv.

--->"jag hört att man kan byta ut baljan så det finns mer plats"

Ja men eftersom jag inte visste om det gick så ville jag veta om någon var 100% säker.
Men nu har jag nog fått svaret av en annan på annat håll, batterilådan måste tas bort och reservhjulsbaljan måste man modda för att få plats men den dämpare dära.

Så nu slipper du bry dig om det och vara allmänt otrevlig

precision
4 september 2007 · 2 652 Inlägg

sN4P skrev:

T_Fahlgren skrev:

sN4P skrev:

Men herregud, en enkel fråga vad är de för fel med det ?
Vet att det ska gå eftersom jag hört att man kan byta ut baljan så det finns mer plats

din fråga verkade bara vara onödig eftersom du verkade veta svaren själv.

--->"jag hört att man kan byta ut baljan så det finns mer plats"

Ja men eftersom jag inte visste om det gick så ville jag veta om någon var 100% säker.
Men nu har jag nog fått svaret av en annan på annat håll, batterilådan måste tas bort och reservhjulsbaljan måste man modda för att få plats men den dämpare dära.

Så nu slipper du bry dig om det och vara allmänt otrevlig

Fan vad folk verkar hjälpsamma nu för tiden .
Ja det går att ha dubbla dämpare så som m5 e39 finns en kille på autopower som gjort de på sin e39 .
sök p kolla där om du inte hittar kan du höra av dej så ska jag se om jag hittar den tråden .
autopower.se

precision
4 september 2007 · 2 652 Inlägg
Davidz
4 september 2007 · 54 Inlägg

Självklart går det! O inte fan e det svårt heller!

Enklaste sättet enligt mig: Kapa o svetsa. Vill du inte kapa original rören så kan du ju alltid svetsa eget tex 3" raka rör och köpa race kattar! Faan va härligt ljud det blir. smile

Men kapar du original rören så kan du ju endå svetsa dit det du kapa av sen om du gör det reko.

ENKELT! Så länge du har svets, rör och kanske en ritning? wink

sN4P
4 september 2007 · 205 Inlägg

precision skrev:

sN4P skrev:

T_Fahlgren skrev:

din fråga verkade bara vara onödig eftersom du verkade veta svaren själv.

--->"jag hört att man kan byta ut baljan så det finns mer plats"

Ja men eftersom jag inte visste om det gick så ville jag veta om någon var 100% säker.
Men nu har jag nog fått svaret av en annan på annat håll, batterilådan måste tas bort och reservhjulsbaljan måste man modda för att få plats men den dämpare dära.

Så nu slipper du bry dig om det och vara allmänt otrevlig

Fan vad folk verkar hjälpsamma nu för tiden .
Ja det går att ha dubbla dämpare så som m5 e39 finns en kille på autopower som gjort de på sin e39 .
sök p kolla där om du inte hittar kan du höra av dej så ska jag se om jag hittar den tråden .
autopower.se

Jo vissa är mer hjälpsamma än andra som tror att dom kan allt i hela världen bara för att jag inte vet riktigt och ställer en enkel fråga smile

Har kollat på autopower med hittar inte den där E39:an du pratar om : / Du får gärna ta fram den om du orkar ? : )

sN4P
4 september 2007 · 205 Inlägg

precision skrev:
http://www.bmwworld.com/parts/acc/5er_intake_exhaust.htm

här finns mkt smått o gott smile

Fanns en hel del fina saker dära smile Men det var ju inte så jätte billigt precis smile

sN4P
4 september 2007 · 205 Inlägg

Davidz skrev:
Självklart går det! O inte fan e det svårt heller!

Enklaste sättet enligt mig: Kapa o svetsa. Vill du inte kapa original rören så kan du ju alltid svetsa eget tex 3" raka rör och köpa race kattar! Faan va härligt ljud det blir. smile

Men kapar du original rören så kan du ju endå svetsa dit det du kapa av sen om du gör det reko.

ENKELT! Så länge du har svets, rör och kanske en ritning? wink

Det var så jag hade tänkt göra, men det blir nog 2½", 3" blir nog lite väl mycket tror jag smile
Men frågar är ju hur man ska göra, batterilådan måste ju bort och reservhjuls baljan måste man ju modda lite för att få plats med rör och dämpare där på den andra sidan smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang