2408
Sök

Missljud i motorn Omöjligt att hitta felet :(

3 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Det som jag har testat. Bytt Generator, Servopump och Vattenpump. När jag tar bort

båda remmarna då låter det inte, eller när jag sätter dit bara Servo remmen, Bara

när jag sätter dit Vattenpump/Generator Remmen då börjar det tjuta. Har provar att

smörja in remmen också men ändå låter det, men bara vid vissa varvtal som ni kan se

på videon. Har lyssnat med stetoskop men ljudet värkar höras bäst när man lägger på

skyddsplasten till Kamremmen. Men det låter inte som plast.

De 2 video som jag har laggt upp: Missljud

Hoppas att nån kan hjälpa mig !!!

TMR|Team Moisty Racing
454 Inlägg
7 september 2007
byt generatorremmen, min lät så där förrut också

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN

23 Inlägg
7 september 2007
Det måste vara generator remmen.. Jätte vanligt.. Lycka till.

3 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Glömde nämna att jag har bytt Generator remmen, köpte på Biltema. men de borde inte va nån spec skillnad...samma oljud

519 Inlägg
7 september 2007
inget lagerljud,låter som genremmen ligger emot undre delen av kamremskåpan,kan bli detta fenomen när du inte har övre kåpa som trycker in den undre när den är fastskruvad..lite otydligt men någon rem skaver mot en plastkåpa..............................

3 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
hmm jag tänkte oxå att de kan vara det, men när jag trycker på den undre plasen så ändras inte ljudet , hade remmen rört plasten så hade plasten slipats ner, då borde ljudet ha försvunnit. man ser inga märken på kamrem lr generator remmen hmm

Sök