SmSa Låna!? Funkar det

Cizla Pfffft
11 september 2007 · 906 Inlägg

Caffe skrev:
Får man fråga om hur stora summor det rör sig om?

det är inte så mkt det e de som känns så ruttet. behöver typ 500-700 för att klara månaden

Umadbro?
beta
11 september 2007 · 804 Inlägg

postorder_probe skrev:

Caffe skrev:
Får man fråga om hur stora summor det rör sig om?

det är inte så mkt det e de som känns så ruttet. behöver typ 500-700 för att klara månaden

Sälj något annat då, eller be helt enkelt om lite förskott på nästa månadslön? Har inte varit med om något ställe än som har nekat förskott när det verkligen behövs. Svider kanske lite i självkänslan men det är det värt.

Kesler
11 september 2007 · 3 650 Inlägg

samla ihop lite skit hemmifrån som du kan sälja, finns folk som betalar bra för rätt sak..

Cizla Pfffft
11 september 2007 · 906 Inlägg

baaki skrev:

postorder_probe skrev:

Caffe skrev:
Får man fråga om hur stora summor det rör sig om?

det är inte så mkt det e de som känns så ruttet. behöver typ 500-700 för att klara månaden

Sälj något annat då, eller be helt enkelt om lite förskott på nästa månadslön? Har inte varit med om något ställe än som har nekat förskott när det verkligen behövs. Svider kanske lite i självkänslan men det är det värt.

jag har redan frågat men dom ville inte det..
dom tyckte att jag skulle jobba över istället, men dom pengasrna får jag ändå inte förrän nästa månad o det spelat liksom ingen roll nu,..
äh, bara att bita i sura äpple eller hur? du vill inte köpa en rosa nitendo ds smile

Umadbro?
civic Naturally Aspiranted
11 september 2007 · 543 Inlägg

Som någon föregående sa så går det att vänta (OM det nu är till en räkning du tänkt låna) 1 månad längre än vad "Förfallodagen" är på räkningen utan att komma till Kronofogden.

Låt säga att förfallodagen är 22/9. Då går det att vänta tills iaf 25/10, har iaf funkat för mig utan att man kommit i nåt register.

men det kommer en extra avgift på 100 kr om jag inte minns fel, det är ju bra mycket billigare iaf.

beta
11 september 2007 · 804 Inlägg

postorder_probe skrev:
du vill inte köpa en rosa nitendo ds smile

Jag har faktiskt redan ett rosa ds lite. big_smile

Edit: Men lista vad du har för spel så kanske du kan få in några kronor för jag har bara new mario och mario kart. wink

Senast redigerat av baaki (11 september 2007)

Golf_bunny The Queen
11 september 2007 · 200 Inlägg

Nja, inget att garantera tror jag. Har läst i nån tidning att det är många som har skulder på det där.

Golf Racing*
Caffe
11 september 2007 · 1 436 Inlägg

700kr måste du väl kunna låna av en polare?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Cizla Pfffft
11 september 2007 · 906 Inlägg

Caffe skrev:
700kr måste du väl kunna låna av en polare?

tyvärr verkar det vara omöjligt. haha mina kompisar har alla sjukt mkt pengar men e snåla där efter.. medans jag som skrapar mig fram hjälpar bara jag kan.. shiet, folk e bra underliga alltså smile

Umadbro?
Caffe
11 september 2007 · 1 436 Inlägg

Du har inga fonder eller pengar i en burk eller något glömt bidrag från farmor agda när du fyllde 5 eller nått? Sälja nintendot, en gammal telefon eller nått på blocket? Rätt pris = sålt fort.

Det låter som att du behöver styra upp din ekonomi lite... :s

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Cizla Pfffft
11 september 2007 · 906 Inlägg

Caffe skrev:
Du har inga fonder eller pengar i en burk eller något glömt bidrag från farmor agda när du fyllde 5 eller nått? Sälja nintendot, en gammal telefon eller nått på blocket? Rätt pris = sålt fort.

Det låter som att du behöver styra upp din ekonomi lite... :s

låter som jag har otur... fick dåligt med pengar denna månaden o givetvis mer räkningar.. suck.. men men tongue shit happens! imorrn är det sol big_smile hej med dig

Umadbro?
HOLLELLE
11 september 2007 · 409 Inlägg

jag personligen hatar att ta lån. sparar hellre ett bra tag innan jag köper något. du kan väl sälja baslådan eller något?

Sushikocken Sleeper
11 september 2007 · 3 084 Inlägg

helvetes satan va dem lär tjäna pengar på det där ursch och fyfan

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Germax
11 september 2007 · 12 086 Inlägg

En kompis till mig utan inkomster tog ett lån på 1000kr. 33% ränta och skulle va betalt inom 30 dagar, är väl helt ok för ett snabblån iofs, men kan bara tänka mig vad räntan skulle bli om man inte betalar efter 30 dagar.

paradyne Green Street Elite
11 september 2007 · 676 Inlägg

gör det inte, de blir bara en massa strul, du går bara rätt ner i fördärvet om du gör de,

audi_e_grejer_de_ Audi
11 september 2007 · 159 Inlägg

postorder_probe skrev:
Har någon erfarenhet av detta?
Är typ desperat... :S

Gör INTE det! det är en jävla ränta!! 700% tror jag!!

Power is nothing without control -AUDI- de e grejer de!
aenfors
11 september 2007 · 375 Inlägg

aa räntan är brutal, har hört 500% kanske 700 vet inte säkert. Det va mycket om det där på nyheterna förut att det var rena jävla blåsningen. Du kommer sätta dig riktigt i skiten om du tar ett sms lån har jag en känsla av. Kolla i alla fall upp det riktigt noga innan du gör nåt.

Batta
11 september 2007 · 1 353 Inlägg

Det kan ju knappast vara 500-700% ränta...
då skulle ju det innebära att om jag lånade 10 000 så skulle jag betala tillbaka 50 000 - 70 000... Och det måste väl vara brottsligt på nåt sätt?

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
twin_cam Smålänning
11 september 2007 · 7 877 Inlägg

Batta skrev:
Det kan ju knappast vara 500-700% ränta...
då skulle ju det innebära att om jag lånade 10 000 så skulle jag betala tillbaka 50 000 - 70 000... Och det måste väl vara brottsligt på nåt sätt?

Inte då. Har också hört talas om dom sjuka summorna..

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
VictorW Medlem 34530
11 september 2007 · 908 Inlägg

Ta inte sms-lån, det är ett jätteproblem enligt kronofogden. Finns tydligen massor med ungdomar som hamnat hos dem pga av dessa lån.

Gå till banken istället om du måste ta lån. De tar inte ockerränta och det är bara att betala tillbaka när du har mer pengar.

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang