Bil Utanför StandardSpecifikationen (VW T3)

Ett sedan länge urspårat projekt. Från början skulle jag bara ha en VW-buss för att få plats med många modellflygplan i och som jag tänkte snygga till lite grann innan jag började använda den. Sen fick jag se ett riktigt snyggt kjolpaket (enligt mig) och dessvärre så "råkade" jag halka till med fingret och klicka på beställ. Sen råkade jag även halka in på någon amerikansk hemsida där det stog att det fanns folk som satte Subrumotorer i dessa gamla bussar och även att det fanns färdiga kit för just detta... Kolla tråden för att läsa mer om galenskaperna, projektet som från början skulle vara ett snyggt och praktiskt färdmedel för mig och mitt modellflygsintresse har snarare tagit över större delen av min fritid så att istället modellflyget har lite grann hamnat i andra hand.
  • 163 Följare
  • 253 688 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 december 2019
EPG Kärnkraftstomte
7 augusti 2011 · 766 Inlägg

NU! Funkar bilderna!

Fattar inte varför man ska behöva kunna HTML för att kunna lägga in några helt vanliga bilder ifrån ens galleri för!

OM NÅGON WEBANSVARIG SER DETTA SÅ FIXA BUGGEN NU! DETTA ÄR FRUKTANSVÄRT IRRITERANDE!

Jag menar bilder som inte redan finns i galleriet är ju inga större problem eftersom att dom kan man ju ladda upp samtidigt som man skriver sitt inlägg men så fort man ska lägga in en bild som redan finns i galleriet ja då måste man vara värsta webdesignern för att få det att funka!

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Putteliten
7 augusti 2011 · 9 078 Inlägg

Det var bättre! smile Har man inte jobb så skaffar man sig tydligen, "det är bara att byta växellåda!" Kommer det sig att du gjorde instrumentbrädan så rak mot föraren? När räknar du met att kunna köra den där igen?

EPG Kärnkraftstomte
8 augusti 2011 · 766 Inlägg

Jag vet inte när den kommer ut på vägarna igen eftersom att man hela tiden är så pass beroende av andra människor, hade jag varit en supermänniska och kunna göra precis allt själv, ha maskiner till precis allt, hade haft obegränsad tillgång till både pengar och tid samt haft tillgång till en lokal där det är 22 grader varmt året om och perfekt belysning i från alla tänkbara vinklar så hade den varit färdig redan 2009. Större delen av projektet sedan jag började hösten 2007 har ju bestått av väntetider.

Att instrumentbrädan blev som den blev är nog mest slumpen, instrumenten sitter ju dock i en liten annan vinkel. Hade kanske suttit ännu mer vinklade om inte bromsvätskebehållaren inte hade suttit där den sitter.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Abbe04 Bmwbyggare
8 augusti 2011 · 225 Inlägg

Kommer följas!

Ford Sierra GT "Sladden" (1993)
BMW 320i "Doctor ift" (1986)
horbybonnen
8 augusti 2011 · 1 160 Inlägg

precis läst allt
GRYMT
lycka till

Xz3PaZ
8 augusti 2011 · 87 Inlägg

Häftigt bygge smile kommer följas big_smile

Projekttråden för scorpio 2,9 ghia rs http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222493
Sluta skjuta upp saker, skit i det istället :)
Berglund_89
8 augusti 2011 · 1 476 Inlägg

coolt som fasen!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Miche_H Elektriker/installationstekniker
8 augusti 2011 · 11 Inlägg

Cheeesus vilket jobb du lagt/lägger ner!!!Ser ut att bli fruktansvärt bra vad du än tar dej för,kul me såna människor som inte ger sej o "tattar" ihop grejerna!!Minns att bussen stod på Axma för nåra år sen,innan grund o lack me delar av kjolpaketet på..Riktigt kul o se hur långt du kommit!!
Mvh/Miche

EPG Kärnkraftstomte
9 augusti 2011 · 766 Inlägg

Det tråkiga är ju att jag ju måste göra om lackeringen sen, själva lackningen är ju inga större problem men förarbetet... suck!

Du Miche föresten, vet du om det finns någon på Axma som är duktig på växellådor?
Det behövs som sagt lite handpåläggning på min Renaultväxellåda för att få diffen och ingående axel på plats.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Hunted Jackass
9 augusti 2011 · 795 Inlägg

Gode gud, prem* lagd!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Smangs Vika!
9 augusti 2011 · 162 Inlägg

fyfan va fränt bygge!

I'm number 1 and I'll always be .The pride of the South they call the General Lee
Saab 9000 "JOU" (1996)
Miche_H Elektriker/installationstekniker
10 augusti 2011 · 11 Inlägg

MagnumR skrev:
Det tråkiga är ju att jag ju måste göra om lackeringen sen, själva lackningen är ju inga större problem men förarbetet... suck!

Du Miche föresten, vet du om det finns någon på Axma som är duktig på växellådor?
Det behövs som sagt lite handpåläggning på min Renaultväxellåda för att få diffen och ingående axel på plats.

Vet faktiskt inte,bara åk ut o hör me dom,d e öppet nu igen efter semestern iaf!
Mvh/Miche

EPG Kärnkraftstomte
22 september 2011 · 766 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66960/66960-07a187586acaa6634dc1a022000a7925.jpg
Säten

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Pavva
22 september 2011 · 1 215 Inlägg

shysst tongue

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
kyngas Varvstopparn
23 september 2011 · 460 Inlägg

läst igen hela tråden,grymt jobb du gjort ,kommer följas smile

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
Halldorf
23 september 2011 · 33 Inlägg

ser sjukt bra ut smile kommer oxå följa tråden , lycka till

lill_sankan
23 september 2011 · 346 Inlägg

Prenumeration lagd!

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!
TanTre
24 september 2011 · 20 Inlägg

Nice ska följa med på denna. ++ till Van

Hermanssons_Garage
14 november 2011 · 2 415 Inlägg

väldigt ovanligt bygge! fortsätt så!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang