2627
Sök

laddar jag för mycket?

200 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
jag laddar nu 1.05 med orginal turbon t25an och har saabintercooler,steg 2 chip (dåligt mappat går för fett) , öppet luftfilter...
har bytt wastegaten för den förra var dålig och ställt upp laddet 0.9 till 1.05.

när den laddar mer än 0.9 förändras ljudet i turbon och låter lite ljusare och skarpare.
turbon är ganska glapp. men den går riktigt bra

laddar jag för mycket?
hur låter det när motorn spikar?

1 661 Inlägg
13 september 2007
Originalturbon går som bäst vid 1 Bar vad jag läst mig till. Du ska inte behöva mappa bilen med dina modds, men vem har gjort chippet och vad är det gjort för?

2 164 Inlägg
13 september 2007
Har du glappande turbo bör du byta ut den för de kommer göra skillnad.
Sen så ska du INTE mappa bilen om du inte sätter på en stor turbo och vill ha över 400 hk.
Under de tycker jag de är onödigt.

MVH

F

200 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
ska ställa när laddtrycket till 1bar..mappa ska jag heller inte göra men menade att chippet ger för fet blandning..
vet inte vem som har gjort chippet har för mig att förra ägaren sa att det var steg 2.

men vad tror ni om ljudet?

dARKiE
5 031 Inlägg
13 september 2007
m3l1n skrev:
ska ställa när laddtrycket till 1bar..mappa ska jag heller inte göra men menade att chippet ger för fet blandning..
vet inte vem som har gjort chippet har för mig att förra ägaren sa att det var steg 2.

Kolla gärna upp om den verkligen är chippad, har råkat ut för många bilköp då "förra" ägaren lägger till "chippad" i annonsen bara för det ser bättre ut och i själva verket är det helt orginal som sitter där.

/mvh Skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

200 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Darkie skrev:
m3l1n skrev:

Kolla gärna upp om den verkligen är chippad, har råkat ut för många bilköp då "förra" ägaren lägger till "chippad" i annonsen bara för det ser bättre ut och i själva verket är det helt orginal som sitter där.

/mvh Skog

har ett orginalchip i en annan styrbox , orginalchippet har en laddtrycks spärr som jag saknar på trimmchippet sen får motor mer bensin med trimmchippet än orginal.

Sök