5947
Sök

Buntband i tanken, går det?

1 661 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Tja, nån som vet om Buntband håller om man använder dem inne i tanken? Eller kan dem lösas upp?
MVH

10 287 Inlägg
13 september 2007
Modern soppa är rätt aggressiv. Men å andra sidan är moderna tankar gjorda av plast.
Vad skall du fästa? Ett alternativ om man är tveksam är rostfria buntband.

(se tex: http://www.texit.se/nav17181 )

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

5 710 Inlägg
13 september 2007
Plast finns i olika plast roll.
Man kan alltså göra buntband som tål olja, soppa osv medans det finns buntband som är mindre lämpade för ändamålet.
Borde gå att utläsa på förpackningen.

MVH Jonas
..............

1 661 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Jag har fäst den nya stora soppa pumpen i amaturen med ett buntband. Kanske får plocka upp den då och kolla. Det va ett helt vanligt buntband.
Tänkte om nån visste ifall dem pallar.
MVH

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 september 2007
Beror ju på om det är biltema eller annan bristfällig kvalitet. Hör med mekonomen, berner eller würt, de borde ha nåt som klarar det, slangklämma annars?

4 554 Inlägg
13 september 2007
svarta band är väl tåliga mot de mesta

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 september 2007
loudness skrev:

Inte biltemas iaf, går ju nästan att dra av dem för hand...

Move Your Mind
164 Inlägg
13 september 2007
loudness skrev:

Största skillnaden mellan svarta/vita är väl det att svarta inte förstörs lika snabbt av UV-ljus.

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"

Ollikkala Racing
1 725 Inlägg
13 september 2007
Jag kör med svarta buntband som håller pumpen i min tank och det verkar hålla men jag har ju inte plockat upp den och kontrollerat, fabrikatet vet jag inte vad det är men är förmodligen band som medföljer Ford orginal elsats för dragkrok eller från calix motorvärmarkitt wink .

- Time Attack -

1 661 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Mitt är vitt, *Finns bild* vet inte vart det är köpt. Får väl lägga ett i en burk bensin och vänta annars. smile

272 Inlägg
13 september 2007
Jag har gjort en test, la alla möjliga plastbitar och olika slangar i bensin några veckor, inget förutom en bränsleslang i gummi !!! påverkades av bensinen.

Åker helst på is =)

Sök