2379
Sök

Isak90´s Projekt Volvo 940 || Just Nu:Bilen såld! Addon Sidokjolar TILL SALU!! Update: 2/8-08

499 Inlägg
21 september 2007
isak90 skrev:
Hellquist skrev:
Det ser riktigt bra ut!

Jag rekommenderar dig http://forum.740klubben.se , där är vi experter på dessa underbara bilar och du kommer garanterat få mer uppmärksamhet!

/Fredrik

Tackar!

Får se om jag lägger ut nån tråd där...men e de inte bara för volvo 740? elelr e de 940 med?

Mvh/Fredrik

Det är klubben för dig med 700/900 så det är klart att du ska bli medlem där. Det står även en massa annat nyttigt om 740/940.

MVH Fredrik

948 Inlägg
21 september 2007
fin 940 smile

som sagt skaffa turbogrillen, lite mer sänkning men inte för mkt, 17" Polaris (lacka dom titan grå dom blir skitsnygga då smile ) måla bromsok runt om i silver och inga tonade rutor ser mer cleant ut utan..och ska du ha sidokljolar och front spoiler så skaffa volvos egna som är lite mer diskreta för det ser mkt bättre ut smile

Mvh Tobbe

1 997 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
TobbeTT skrev:
fin 940 smile

som sagt skaffa turbogrillen, lite mer sänkning men inte för mkt, 17" Polaris (lacka dom titan grå dom blir skitsnygga då smile ) måla bromsok runt om i silver och inga tonade rutor ser mer cleant ut utan..och ska du ha sidokljolar och front spoiler så skaffa volvos egna som är lite mer diskreta för det ser mkt bättre ut smile

Mvh Tobbe

Tack!

Får jag bara tag på en billig turbogrill så åker den på:) 
Mer sänkning blir de nog inte, e precis så att jag kan backa upp bilen på garageuppfarten utan att den tar i frontspoilern:rolleyes:
Andra fälgar har jag nog inte tänkt o skaffa, tycker dom jag har e snygga (Polaris e iofs snyggare;)) men de blir för dyrt...
Kjolarna som jag snart kommer köpa är volvo add-on, frontspoiler finns det inga planer på att byta än så länge.

Sj tycker jag att tonade rutor är snyggt så de behåller jag, bromsoken kmr att bli röda:)

Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
Hellquist skrev:
isak90 skrev:
Hellquist skrev:
Det ser riktigt bra ut!

Jag rekommenderar dig http://forum.740klubben.se , där är vi experter på dessa underbara bilar och du kommer garanterat få mer uppmärksamhet!

/Fredrik

Tackar!

Får se om jag lägger ut nån tråd där...men e de inte bara för volvo 740? elelr e de 940 med?

Mvh/Fredrik

Det är klubben för dig med 700/900 så det är klart att du ska bli medlem där. Det står även en massa annat nyttigt om 740/940.

MVH Fredrik

De blir nog o registrera sig där då:) men projekt-tråd skiter jag nog i...
Mvh/Fredrik

948 Inlägg
21 september 2007
isak90 skrev:
TobbeTT skrev:
fin 940 smile

Mvh Tobbe

Tack!

Får jag bara tag på en billig turbogrill så åker den på:) 
Mer sänkning blir de nog inte, e precis så att jag kan backa upp bilen på garageuppfarten utan att den tar i frontspoilern:rolleyes:
Andra fälgar har jag nog inte tänkt o skaffa, tycker dom jag har e snygga (Polaris e iofs snyggare;)) men de blir för dyrt...
Kjolarna som jag snart kommer köpa är volvo add-on, frontspoiler finns det inga planer på att byta än så länge.

Sj tycker jag att tonade rutor är snyggt så de behåller jag, bromsoken kmr att bli röda:)

Mvh/Fredrik

röda? kör silver så följer det ju bilens färg lite så ser det ju lite mer cleant ut men men du gör som du vill wink

557 Inlägg
21 september 2007
Ganska fräsh smile vad tycker du om min 940 då? smile

//Jerry

1 997 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
Fimpha skrev:
Ganska fräsh smile vad tycker du om min 940 då? smile

Ser riktigt fin ut!

Mvh/Fredrik

255 Inlägg
24 september 2007
Ser fint ut..smile

Audi A4 Quattro

1 997 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
JolliW skrev:
Ser fint ut..smile

Tackar!
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Hej alla!

Sorry att jag inte har uppdaterat på ett tag nu...hmm  Men jag har haft mycket o göra i skolan o sen har vädret inte varit de bästa. Ska se om jag kan to o fixa lite med baslådan imorgon om jag hinner. Tror jag ska ta upp båten min i dagarna med, men jag ska försöka med o fixa till en update.

Så har ni bara lite tålamod så ska jag försöka ta mig tid!

Mvh/Fredrik

:]
469 Inlägg
1 oktober 2007
WasteGate skrev:
Ta bort dragkrok, tona framrutor, R-vinge, aningens lägre, sportratt, korta spaken!
annars kanoners wink

korta spaken ? hur blir det då med baken?

1 997 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
absolute_volvo skrev:
WasteGate skrev:
Ta bort dragkrok, tona framrutor, R-vinge, aningens lägre, sportratt, korta spaken!
annars kanoners wink

korta spaken ? hur blir det då med baken?

Va? nu fattar jag inget...vadå baken?hehe:p

Mvh/Fredrik
Senast redigerat av isak90 (3 oktober 2007)

1 997 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Hej alla!

Var o kollade på fälgar med vinterdäck hos en kompis idag(ironic har på garaget) och allt verkade jättebra tills jag kom dit och provade dom...

Jag visste inte på att 14" inte passade på min bil:/ Innerkanten på fälgen tog emot bromsoken...Var lite synd då de va billiga och bra för övrigt, men jag får hoppas på och hitta några andra!

Mvh/Fredrik

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
3 oktober 2007
isak90 skrev:
Hej alla!

Var o kollade på fälgar med vinterdäck hos en kompis idag(ironic har på garaget) och allt verkade jättebra tills jag kom dit och provade dom...

Jag visste inte på att 14" inte passade på min bil:/ Innerkanten på fälgen tog emot bromsoken...Var lite synd då de va billiga och bra för övrigt, men jag får hoppas på och hitta några andra!

Mvh/Fredrik

Du ska 17" på 940! Men smaken är som baken

C H E V R O L E T <3

3 627 Inlägg
3 oktober 2007
Vinterdäck Kari, Vinterdäck tongue

Inte sommardäck wink Spela roll vad man har för storlek då tongue Jag har 15" jättefina antirostfria plåtisar till min tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

1 997 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
isak90 skrev:
Hej alla!

Mvh/Fredrik

Du ska 17" på 940! Men smaken är som baken

Inte på vinterdäcken:P där räcker det allt med 15".

Men på sommarn kan jag gärna ta ett par 17" wink

Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Vinterdäck Kari, Vinterdäck tongue

Inte sommardäck wink Spela roll vad man har för storlek då tongue Jag har 15" jättefina antirostfria plåtisar till min tongue

Precis! såg inte ditt inlägg...

Får hoppas på att man hittar några andra bra.

Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
UPDATE ! ! !

Hej alla!

Nu står baslåda i bilen och det dunkar på riktigt bra tycker jag.

Än så länge står den bara provisoriskt i mitten av skuffen, tanken är att den ska in och upp på den lilla hyllan längst in. Men just nu så sitter det ett par 6*9:or i hatthyllan som tar i baslådan. E lådan eller magneterna för stora? Hehe;)

Ska se om jag kan flytta upp dom lite och lägga nån skiva/träram under då dom sitter direkt i plåten just nu.

Jag valde att använda 21mm2 ström- och jordkabel, tror det hade räckt med 16mm2, men ville vara på den säkra sidan.

Jag höll på o stirra mig blind på var och hur jag skulle dra kablarna igenom kupén funderade och provade i flera dagar...Tänkte ju att de va synd att behöva borra ett nytt hål för strömkabeln in till kupén så efter mycket letande fick den tillslut trängas med kabeln till kupé-värmaren. Sedan drog jag strömkabeln och RCA-kabeln under mattan vid mittkonsolen för att sedan smita in under baksätet. Men jag fick inte ur ryggstödet så därför fick kablarna gå in genom skidluckan och bak till skuffen. Kanske inte så snyggt men det funkade ju iallafall.

Kopplade sedan in allt (trodde jag iaf) men fick inget ljud och steget startade inte ens...kollade igenom allt och fick då se att jag glömt remote-kabeln. Skit också var ju de första man tänkte, detta betydde ju att jag var tvungen o trä kabeln under matten genom hela kupén och sedan koppla in den i sterion.

Klart och gjort, men fortfarande inget ljud??? Klurade en bar stund på det med till jag av en slump stog och tittade på steget och fick se kontrollratten "GAIN". Den stog i botten och tog därför inte emot nån signal. Skruvade upp den och provade igen, kan säga att jag tyckte det blev riktigt bra tryck!

Men nu ska jag inte skriva mycket mer utan vi tar lite bilder.

Där står den i bilen, ska längre in sen
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/168879_21iyys.jpg

Snett från sidan
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/168880_y0wnh2.jpg

Slusteget, dock väldigt rörigt. Lådan ska ju stå på hyllan man ser till vänster. Kommer fixa och snygga till allt då
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/168881_zo2shc.jpg

Denna vägen fick kablarna ta, genom skidluckan
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/168883_07ydpa.jpg

Slutsteget och "hyllan igen"
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/168884_617weg.jpg

Och tillsist en bild på jordkabeln
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/168885_5ihhgz.jpg

Kommentera mycket nu! wink

Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Ingen som har nått o säga? hmm

kul o snacka med sig själv...

Mvh/Fredrik
Senast redigerat av isak90 (11 oktober 2007)

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
11 oktober 2007
ser riktigt schysst ut..keep up the god work big_smile

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

Sök