UPDATE ! ! !Hej alla!
Nu står baslåda i bilen och det dunkar på riktigt bra tycker jag.
Än så länge står den bara provisoriskt i mitten av skuffen, tanken är att den ska in och upp på den lilla hyllan längst in. Men just nu så sitter det ett par 6*9:or i hatthyllan som tar i baslådan. E lådan eller magneterna för stora? Hehe;)
Ska se om jag kan flytta upp dom lite och lägga nån skiva/träram under då dom sitter direkt i plåten just nu.
Jag valde att använda 21mm2 ström- och jordkabel, tror det hade räckt med 16mm2, men ville vara på den säkra sidan.
Jag höll på o stirra mig blind på var och hur jag skulle dra kablarna igenom kupén funderade och provade i flera dagar...Tänkte ju att de va synd att behöva borra ett nytt hål för strömkabeln in till kupén så efter mycket letande fick den tillslut trängas med kabeln till kupé-värmaren. Sedan drog jag strömkabeln och RCA-kabeln under mattan vid mittkonsolen för att sedan smita in under baksätet. Men jag fick inte ur ryggstödet så därför fick kablarna gå in genom skidluckan och bak till skuffen. Kanske inte så snyggt men det funkade ju iallafall.
Kopplade sedan in allt (trodde jag iaf) men fick inget ljud och steget startade inte ens...kollade igenom allt och fick då se att jag glömt remote-kabeln. Skit också var ju de första man tänkte, detta betydde ju att jag var tvungen o trä kabeln under matten genom hela kupén och sedan koppla in den i sterion.
Klart och gjort, men fortfarande inget ljud??? Klurade en bar stund på det med till jag av en slump stog och tittade på steget och fick se kontrollratten "GAIN". Den stog i botten och tog därför inte emot nån signal. Skruvade upp den och provade igen, kan säga att jag tyckte det blev riktigt bra tryck!
Men nu ska jag inte skriva mycket mer utan vi tar lite bilder.
Där står den i bilen, ska längre in sen
Snett från sidan
Slusteget, dock väldigt rörigt. Lådan ska ju stå på hyllan man ser till vänster. Kommer fixa och snygga till allt då
Denna vägen fick kablarna ta, genom skidluckan
Slutsteget och "hyllan igen"
Och tillsist en bild på jordkabeln![http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/168885_5ihhgz.jpg]()
Kommentera
mycket nu!

Mvh/Fredrik