4082
Sök

Macks: (Mazda 323 **RWD** '79 a 9400 mil) [..bilen med själ..]*..Han lever!..*

Räddningen från en säker död på skroten. En gång i tiden Farfars gamla Mazda 323 från 79 skall få en ny chans i livet. Frågan är om den tar chansen..det återstår att se. Inte världens snabbaste eller mest uppdatera tråd men jag... Visa mer

Forummoderator
577 654 Visningar
Uppdaterades senast 17 september 2024
Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
12 oktober 2010
AirOne skrev:
Tack för åsikterna grabbar smile Alltså jag är kluven själv till just klarglaslyktorna. Såg sådana på en Opel i en Bilsporttidning och kände att.."ja..kanske?", men man får fundera vidare på den punkten.

gutfucker Jo det som var mest synd var väl kanske vinterdäcken som satt på. Visst, inte världens bästa och visst, man kan köpa nya men ändå. Det var ändå en kostnad jag hoppades på att få slippa.
Annars var det ju alltid bra med en mer eller mindre komplett drivlina i reserv också..men..aja.

själv tycker jag klarglas kommer sitta fint smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Forummoderator
26 547 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Drfrasse skrev:
AirOne skrev:
Tack för åsikterna grabbar smile Alltså jag är kluven själv till just klarglaslyktorna. Såg sådana på en Opel i en Bilsporttidning och kände att.."ja..kanske?", men man får fundera vidare på den punkten.

gutfucker Jo det som var mest synd var väl kanske vinterdäcken som satt på. Visst, inte världens bästa och visst, man kan köpa nya men ändå. Det var ändå en kostnad jag hoppades på att få slippa.
Annars var det ju alltid bra med en mer eller mindre komplett drivlina i reserv också..men..aja.

själv tycker jag klarglas kommer sitta fint smile

Hehe okej. Jadu..frågan är ju smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

.......
2 655 Inlägg
13 oktober 2010
om det är till någon tröst så står de ju en sån mazda efter sjövägen i stan som du förmodligen kan få för den har stått där ett bra tag.

Forummoderator
26 547 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
beemern skrev:
om det är till någon tröst så står de ju en sån mazda efter sjövägen i stan som du förmodligen kan få för den har stått där ett bra tag.

Sjövägen?
Ska skriva upp det och kolla den.

.......
2 655 Inlägg
14 oktober 2010
AirOne skrev:
beemern skrev:

Sjövägen?

vägen genom stan nedanför järnvägen.

Forummoderator
26 547 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
beemern skrev:
AirOne skrev:
beemern skrev:

Sjövägen?

vägen genom stan nedanför järnvägen.

..inte underligt jag inte hittade nån 323:a på Sjövägen strax utanför Brunflo..roll

Forummoderator
26 547 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Update!

101015

På vägen tillbaka med tidningsbilen, efter rundans slut, så körde jag förbi den ovan nämnda vägen. Och tamefasen så stod det ju faktiskt en 323:a på plats. Visserligen i äckligt dåligt skick - till ytan - då den enligt vägregistret är gul men i själva verkade hade röd dörr och jag vet inte hur många färger över huvudtaget.
Så efter lite detektivarbete under kommande dag - gårddagen då jag skriver detta - så fick jag tag i ägaren. Tyvärr är bilen en 80:a enligt registret, men det positiva är att det i så fall måste vara en väldigt tidig sådan, då den har fronten och bakdelen av en 79:as.
Och kanske det mest glädjande av allt var att bilen var på väg till skroten, och att nuvarande ägaren därför blev väldigt glad när jag frågade om han ville bli av med den, och därför inte ville ha en spänn för den.
Inte illa pinkat att få en reservdelsbil gratis, som dessutom verkar ha en väldigt fräsch drivlina, då denne bara gått cirka 6000 mil, och haft få ägare - närmare bestämt 2 stycken.

Uppdatering om detta kommer framöver.

På måndag är det besiktning för min egen Mazda förresten..för de som missat det smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 oktober 2010
Nice att det vänder sig åt det hållet iblnad också! smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 547 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Nice att det vänder sig åt det hållet iblnad också! smile

Mvh Tommy

Ja ibland blir man förvånad över hur bra det går.
Har ju dessutom fått förfrågan om jag vill ha mer arbete så nu går det verkligen framåt.
Dock vann jag inget på en triss som blev köpt tidigare idag tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 oktober 2010
Skönt att det flyter på för vissa big_smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

5 111 Inlägg
16 oktober 2010
Var ju bra att den kom till användning i stället för att pressas ihop till en liten metallkub. smile

.......
2 655 Inlägg
16 oktober 2010
AirOne skrev:
Update!

101015

På vägen tillbaka med tidningsbilen, efter rundans slut, så körde jag förbi den ovan nämnda vägen. Och tamefasen så stod det ju faktiskt en 323:a på plats. Visserligen i äckligt dåligt skick - till ytan - då den enligt vägregistret är gul men i själva verkade hade röd dörr och jag vet inte hur många färger över huvudtaget.
Så efter lite detektivarbete under kommande dag - gårddagen då jag skriver detta - så fick jag tag i ägaren. Tyvärr är bilen en 80:a enligt registret, men det positiva är att det i så fall måste vara en väldigt tidig sådan, då den har fronten och bakdelen av en 79:as.
Och kanske det mest glädjande av allt var att bilen var på väg till skroten, och att nuvarande ägaren därför blev väldigt glad när jag frågade om han ville bli av med den, och därför inte ville ha en spänn för den.
Inte illa pinkat att få en reservdelsbil gratis, som dessutom verkar ha en väldigt fräsch drivlina, då denne bara gått cirka 6000 mil, och haft få ägare - närmare bestämt 2 stycken.

Uppdatering om detta kommer framöver.

På måndag är det besiktning för min egen Mazda förresten..för de som missat det smile

de va så lite så;) haha
och ang triss, de är bara skit, har köpt säkert 20st på ett halvår men bara 50kr som högsta vinst:(
Senast redigerat av beemern (16 oktober 2010)

2 373 Inlägg
16 oktober 2010
Kul när det blir så positivt för dig!! Lycka till med besiktningen smile
Ska bli spännande att se bilder på bilen.

Häls. Hervas

Forummoderator
26 547 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
te_wik Yes, ibland så ska man ju bli chockad också smile Hur går det för dig då?

Volvo544special65 Jo. Visserligen så kommer väl även denna aldrig mer att komma ut i den verkliga trafiken, men dess innehåll kommer nog väl till pass. Plus att det är praktiskt att ha grejer liggandes utifall..ja..bakaxeln ryker eller liknande. Jag menar..det finns ju inte direkt många utav dessa kvar över huvudtaget så det gäller att bunkra upp.

beemern Mjo. Köpte en triss idag också..och det gick ju som vanligt. Men man vet aldrig..

audienergy Tack ska du ha smile Ja, bilder från äventyret på måndag kommer så fort det hela är avklarat. Och blir besiktningen lyckad så skall jag nog lyckas pressa ut ett par "snyggbilder" också..eller vad man nu ska kalla dem för smile

Trucker
1 220 Inlägg
17 oktober 2010
måste komma å få kolla på "nybilen" nån gång i veckan före torsdag. Hör av dig

Vissa är bara bättre än andra!

Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
153 Inlägg
17 oktober 2010
Se där. Det ordnade sig med en reservdelsbil till slut:D. Hört något mer om den andra?

5 111 Inlägg
17 oktober 2010
Jovars, men att pressa den med alla godbitar på som du hade behövt är ju dumt menar jag. smile Bra att du räddade den i sista stund. smile

Forummoderator
26 547 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
teamvolvoracing Iochmed att han ska beställa nya ägarpapper då de gamla var försvunna så vet jag inte om jag hinner bli den nya ägaren, men utifall inte så står han ju snett nedanför Securitas i stan om inte annat..om du vill se den smile

Farmer_power Nej. Inget nytt. Bara fått brev från Polisen om att de mottagit ärendet och mitt senaste tips om vad jag själv fått höra.

Volvo544special65 Jo det är sant. Inte för att jag då kommer köra sönder det jag redan har orginal, men jag har mer tänkt "utifall det värsta händer". Jag menar. Bilen är ändå 31 år gammal. Saker kan gå sönder, även om det inte är handhavandefel smile

5 111 Inlägg
18 oktober 2010
Precis, sen kan man ju krocka eller så, och då är det ju inte lika lätt med ny plåt m.m. som om man t.ex. skulle haft en Volvo 850...

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
18 oktober 2010
kanske går o fixa delar genom olika bilklubbar i europa om olyckan väl e framme

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Sök