Lite smått irritarande stöld. (ventilhattar)

Goven
18 september 2007 · 264 Inlägg

Detta är andra gången det händer nu.

först me camaron nu me trans am en.

ställer bilen vid gymmet dagen efter märker man att de "stylade" ventilhattarna är snodda.
va tänker folk med egentligen? de kostar typ 89 spänn på mekonomen, de som snoddes i våras 49 spänn pluss att all färg va borta. de e ju så man tycker synd om ungjävlarna, nästan så man ska köpa ett par riktigt vräkiga och gasa till lite extra när man kör runt i området o sen sätta sig o vänta.

nu måste jag köra in te stan o betala mer i bensin än för nya ventilhattar haha tongue har iofs ändå halvdag imorn cool

nån mer som blivit "utsatt" för detta? rolltongue

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
shinyhead
18 september 2007 · 2 Inlägg

Kör med Biltemas alumimium 19.90kr hattar. Blivit av med två uppsättningar. Sist försvann 3st roll
Skruvade på original svarta plasthattar och la den tredje i Biltemaförpackningen (som jag hade kvar i bilen) på trottoaren jämte bilen,....orkar lixom inte lollol

Saab 900S (1991)
Saab 900 turboS "Cabriolet" (1991)
Larsson_Power Saabvilde!
18 september 2007 · 1 708 Inlägg

Jag förstår att det är jobbigt med sånt där, men vaf*an sätt på ett par svarta vanliga..så får man ha dom ifred, eller så smäller du på dom ^^,

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Goven
18 september 2007 · 264 Inlägg

shinyhead skrev:
Kör med Biltemas alumimium 19.90kr hattar. Blivit av med två uppsättningar. Sist försvann 3st roll
Skruvade på original svarta plasthattar och la den tredje i Biltemaförpackningen (som jag hade kvar i bilen) på trottoaren jämte bilen,....orkar lixom inte lollol

hehe aa jag körde väl me de mer bratiga varianten på mekonomen kanske lönade sig för dem o sälja dem då lol

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
Goven
18 september 2007 · 264 Inlägg

Larsson_Power skrev:
Jag förstår att det är jobbigt med sånt där, men vaf*an sätt på ett par svarta vanliga..så får man ha dom ifred, eller så smäller du på dom ^^,

jo jag vet men det är ju detaljerna som gör de. kostnaden för nya e ju inte så stor heller. det är mest frustrerande hmm

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
Cascade
18 september 2007 · 264 Inlägg

Blir också av med mina ´hattar´ titt som tätt. Är sugen på att parkera på ett olämpligt ställe, och sen sätt mig i en skåpbil nära inpå och bara vänta. När väl mupparna är inne på den 3é hatten så skall jag bara rusa ut å ge dom en fet örfil. Oj va skönt det skulle va! Nöjjer mig nu med Biltemas alu hattar för 20:- asken, blir ett par askar under sommarn..

Mvh Kristoffer

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa
Larsson_Power Saabvilde!
18 september 2007 · 1 708 Inlägg

Goven skrev:

Larsson_Power skrev:
Jag förstår att det är jobbigt med sånt där, men vaf*an sätt på ett par svarta vanliga..så får man ha dom ifred, eller så smäller du på dom ^^,

jo jag vet men det är ju detaljerna som gör de. kostnaden för nya e ju inte så stor heller. det är mest frustrerande hmm

Jo jag försår det hmm Folk som inte kan skilja på ditt och mitt...

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
FL3JM Inga konstigheter
18 september 2007 · 2 064 Inlägg

Jag köpte låsbara ventilhattar av trazze69 här på garaget för 180 spänn i Maj. Funkar hur bra som helst! Man måste ha en speciell nyckel för att skruva på dom, annars snurrar bara hatten runt.

Jag vetefan om han fortfarande säljer dom, men det finns massa sånt på ebay med logos på:
http://motors.search.ebay.com/search/se … &fgtp=
Säljaren "Custom Werks" skeppar internationellt vet jag iaf, dom andra har jag ingen aning om.

Goven
18 september 2007 · 264 Inlägg

FL3JM skrev:
Jag köpte låsbara ventilhattar av trazze69 här på garaget för 180 spänn i Maj. Funkar hur bra som helst! Man måste ha en speciell nyckel för att skruva på dom, annars snurrar bara hatten runt.

Jag vetefan om han fortfarande säljer dom, men det finns massa sånt på ebay med logos på:
http://motors.search.ebay.com/search/se … &fgtp=
Säljaren "Custom Werks" skeppar internationellt vet jag iaf, dom andra har jag ingen aning om.

ofan du tack för tippset ! finns ju till och med me pontiac logo cool

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
Samuelf
19 september 2007 · 85 Inlägg

Även jag har blivit av med tre uppsättningar ventilhattar nu under sommaren. Enormt störigt. Först blev jag av med mina hattar med gripenloggan på, sen när jag satte dit biltemahattar så fick de inte ens sitta kvar ett dygn. Den sista uppsättningen var inte ens komplett utan bara nåt jag slängde på som nödlösning när den andra uppsättningen försvann och jag inte ville åka utan skydd för ventilerna.

Nu kör jag med gummihattar tills vidare.

Jag har kikat lite på de där låsbara... Vad är det som hindrar mupparna att ha med sig en tång eller en passande hylsa? Nu vet jag inte riktigt vilken ålder man kan tänka sig att en typisk ventilhattbov har men eventuellt kring mopedålder? Då är ju konceptet ringnyckel inte helt främmande...

Saab 9000 Aero "Vägskrapan" (1991)
Eisenhut
19 september 2007 · 1 827 Inlägg

Kolla på alla moppar så hittar ni era ventilhattar...

Jag skulle aldrig få för mig att ha andra hattar än orginal själv men jag har hört att om du skruvar fast dom hårt med tex en tång så brukar dom få sitta kvar...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Danniboy This is me
19 september 2007 · 334 Inlägg

samma här blir också av med mina ventilhattar. Men biltemas går ju att skruva åt med en tång eller liknade, dock har man itne tänkt på att göra det =/

vullen Mr White
19 september 2007 · 1 072 Inlägg

Har blivit av me 4st satser ja oxå...Nu fick ja me nya då ja köpte nya fälgarna..ventilhatten är formad som en mutter.Så nu är de dragna hårt å nyckeln är med i bilen cool..Fått haft dom ifred nu hela sommaren smile

Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
kohler
19 september 2007 · 671 Inlägg

jag har gett upp... kör med gummi! orkar inte

Second is the first loser
Goven
19 september 2007 · 264 Inlägg

hmmja man e ju rädd att om man har låsbara att boven tar me sej en tång o lyckas förstöra hela ventilen, lär ju inte ta alla då men ett pafft däck är jobbigare än att åka o köpa nya för 89 spänn. någon som har låsbara? funkar det bra?

verkar ju vara rätt vanligt deta problemet. konstigt att de ens vågar riskera att bli påkommen för en sån skit summa. jaja de finns ju folk till allt säg.

ha de

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
Darkie dARKiE
19 september 2007 · 5 031 Inlägg

Blev av med 3 uppsättningar i Nrkpg. Här hemma har det inte varit några problem.. än ialf.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Lorden Byggare Bob
19 september 2007 · 24 Inlägg

Köpte M emblems logo nere i Danmark.. Var på res i Göteborg och då snodde de de bakre över natten.. 2st fick jag behålla - det var ju oxå bra märklitt.. Dock blev jag ombedd att köpa 2st uppsättningar från början men..Dumsnål som man ärsmile

I ren protest äter jag kött för vegeterianerna äter djurens mat!
Blurre
19 september 2007 · 45 Inlägg

Har också blivit av med ventilhattarna ett par gånger.

Nu har jag lite loctite på gängorna (eller vad det heter, hindrar skruvar från att gänga ur sig själva) och man kan inte få loss dessa med handkraft. Med poligrip eller liknande går det ganska enkelt.

Nu har jag fått ha mina ifred åtminstånde.

Goven
19 september 2007 · 264 Inlägg

jo precis man tror ju inte nån ens ska orka tänka tanken neutral

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
skyhawk
19 september 2007 · 56 Inlägg

Goven skrev:
hmmja man e ju rädd att om man har låsbara att boven tar me sej en tång o lyckas förstöra hela ventilen, lär ju inte ta alla då men ett pafft däck är jobbigare än att åka o köpa nya för 89 spänn. någon som har låsbara? funkar det bra?

verkar ju vara rätt vanligt deta problemet. konstigt att de ens vågar riskera att bli påkommen för en sån skit summa. jaja de finns ju folk till allt säg.

ha de

Jag har  låsbara  på min.. har inte varit några problem smile
testade o ta bort dom för hand gick inte, och jag tror inte att folk hade kommit tebax med tång för ett par ventilhattar..
nu har man hattar med  ford loggan men dom sitter inte på än smile ...
just dom kanske man tvekar på lite mer =P HEHEH

*Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile.. winning's winning!*
Ford Mondeo St220 "BeaST220" (2003)
Ford Mondeo "Econetic" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang