Nära körkortsförlust-upplevelser? :)

fredda_king Fotograf
20 september 2007 · 1 319 Inlägg

hehe man är då inte sj med att göra dumma grejer som då jag var på väg hem från en kompis är ca 7mil mellan oss så man håller ju gärna fart:) när man ligger och myser strax över 200km/h då möter man en polis bil (han tänka mkt innan jag ens mötte han ) då trodee jag att han skulle stoppa mig direkt. men det gjorde han itne en annan släppte av ner till 150 för tänkte att det skulle vara lungt sista biten hem då 5min senare så möter man en till polis bil men han brydde sig inte heller så då hadde man ett jäkla flyt:)


TIPS en kompis vart stoppad här om dan av en polis med laser. så polisen stoppade han och började med dom vanliga frågorna sen ville han se körkort för att kunna skriva boten, men det roliga var att han inte hittade körkortet direkt så när han väll hittade det så var alla siffror i laserna borta så han kunde inte skriva nån bot.  så är man seg med att ta fram körkortet så kan man und komma om man har tur verkar det som:) för då för svinner laserns siffror och dom kan inte skriva nån bot:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Grumfsy Svetsare
20 september 2007 · 16 Inlägg

oj har många. men drar dem 2 senaste

kom i 100 på 50 väg å möter snuten, dem slår på blåljus å gör en U-sväng. jag trampar gasen i botten och hinner hem å ställa bilen i garaget. sen går jag en sväng, då är 2 snutar ute å cirkulerar i byn.

rejsade lite med en polare på en 90 väg på väg hem. kommer ifatt en motorcykel, blåser om honom i 160. Motorcykeln börjar hänga på jag tänkte "va fan vill han rejsa" trampar gasen mer mot golvet uppe i 200 nu. sen blir det 50 så då lägger jag mig lagligt, hojjen kommer upp ijämte och vill att jag stannar, tänkte "va fan vill han" men jag stannade och drog ner rutan, han stängde av hojjen, tog av sig hjälmen och började gapa som fan att jag körde som en idiot och bla bla bla. blev lite lack och fråga vad fan han skulle göra åt saken sa: Va fan är du snut eller. tro på fan han knäpper upp jackan och slänger fram polis brickan. jag skönk långt ner i sätet då. Tur att han inte var i tjänst, men han sa det : den här bilen ska jag aldrig glömma. och min golf känner man igen rätt lätt sad..

Schotttz
20 september 2007 · 586 Inlägg

Jag skulle köra en kompis ifrån Vara till Grästorp. Hade 9-3cabben och när vi kom fram så frågade tjejkompisen om vi kunde cabba ned. Jo det går väll bra sa jag och gjorde det.
Hur som helst, när jag skulle åka där i från stod alla "Börna börna börna" och då tänkte jag "Får la göra det då".

Stänger av antispinnsystemet och lägger en fin börn, sedan släpper jag bromsen och börnar iväg, i med tvåan och fortsätter börna lite.... FÖRBI POLISEN! som stod på trottoaren och snacka med ett par. Helvete tänkte jag och svängde av ganska så fort. Tjejen var med i bilen och hon blev också väldigt nervös. Då kom jag på att mitt Ex bor i Grästorp, på ett jävla krångligt ställe så jag åkte dit, smala krokiga småvägar osv. Men polisen kom aldrig efter.. Men då var jag ruskigt rädd. Kunde kanske ha haft körkortet i... ja, kanske ett halvår.

civic Naturally Aspiranted
20 september 2007 · 543 Inlägg

Hade chaufför på bilen och vi mötte polisen i 230 på våran underbara väg (ironi)

En annan gång acca jag upp till 170 (i 70 zon).. shit bilen vi mötte vände och de va polisen.. men dom stanna mig aldrig

Ericsson88
20 september 2007 · 2 Inlägg

jag och en polare låg och recade lite på väg in till stan. såg att han började närma sig i min backspegel så då tröck jag på kommer upp i 160-170 in i en kurva mitt i kurvan så ba oj oj oj farbror blå ställdde mig på bromsen polarn också sen ringde jag honom så satt vi och garvade resten utav vägen..

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 september 2007 · 5 753 Inlägg

sen så vart man ju lite nervös när man var inne i stan för nån helg sedan, när man går brett ut ur en korsning (blött ute) står typ tvärs över vägen så brett gick det, och när jag har rätat upp stället och kollar i backspegln så ser jag blåljus komma emot mig i en jävla fart, men åt min lättnad så var dom ute efter nått annat än mig roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
alias_kladde
21 september 2007 ·

Även jag har väl en historia och tilldela, var ute och körde skulle hem ligger i 120 och plöstligt ser jag att en lastbil är stoppad av tullen längsmed vägen, och lite längre fram ser jag polisen stå. efter at passerat ser jag att han spran till polis mc:n vet inte om det var mig han var ute efter men pulsen var skit hög

Schotttz
21 september 2007 · 586 Inlägg

alias_kladde skrev:
Även jag har väl en historia och tilldela, var ute och körde skulle hem ligger i 120 och plöstligt ser jag att en lastbil är stoppad av tullen längsmed vägen, och lite längre fram ser jag polisen stå. efter at passerat ser jag att han spran till polis mc:n vet inte om det var mig han var ute efter men pulsen var skit hög

Polisen stannade aldrig dig då, eller?

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
21 september 2007 · 661 Inlägg

Well körde 160 på 70 väg möter en polis i andra körfältet, men eftersom det var buskar mitt i vägen kunde ju inte snutfan se min reg smile så jag gasade bara på o svängde fegt vänster in i ett villaområde och såg allmänt rädd ut smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
beemern .......
21 september 2007 · 2 655 Inlägg

har klarat mej än så länge, bara blivit stoppad i rutinkontroller och en gång tog dom mej för att ja kom lite fort i rondellen de va 50son där och ja höll 50:P. han som körde polisbilen (vilket va en vw) skämta bara på å sa "jaha tyska bilar får köra fort dom" å log, sen tog han rutinen:P.


men en polare har både haft en satans tur och otur.

va påväg från macken här åså skulle vi tanka på jet (mye billigare) och han körde på och låg 110km/h på 50 väg och hade en stadsjeep bakom oss typ en kia eller liknande ful och tänkte inte mer på de och han körde bara på, när vi kom till jet så han vi inte äns kliva ur så nitar stadsjeepen framför oss och de visar sej vara civiler och inte nog me de, stans värsta polis som körde. men den jäveln fick behålla körkortet utan böter eller nå, bara en varning.

sen nu nån månad efter så blev han av me körkortet, han blir stoppad jääääävligt ofta och lika nervös blir han vare gång så när han stog i en korsning me trafiklysen så fick han polisen bakom sej och blev tydligen nervös och grejer sen då fick motsatta bilarna grönt så då tänkte han fel att han också fick grönt så då blev han av me de,
men han får tillbaka de nu snart pga hans utbildning och han har fått papper påskrivet av skolan att han måste ha de för utbildningen så nu får man se hur de går framöver tongue...

alias_kladde
21 september 2007 ·

SpotniX skrev:

alias_kladde skrev:
Även jag har väl en historia och tilldela, var ute och körde skulle hem ligger i 120 och plöstligt ser jag att en lastbil är stoppad av tullen längsmed vägen, och lite längre fram ser jag polisen stå. efter at passerat ser jag att han spran till polis mc:n vet inte om det var mig han var ute efter men pulsen var skit hög

Polisen stannade aldrig dig då, eller?

Noop det gjorde dom inte jag svängde av så fort som möjligt för att komma hem så det var riktig bonn röta.

Lozinmust "Unloaded"
21 september 2007 · 1 557 Inlägg

Två tillfällen:

Numero uno: Häromveckan så körde jag och två polare i varsina bilar(en trimmad 9000, jag i min trimmade 9-5 samt en kille i sin trimmade 9-3a) och ligger och gasar lite, blir motorväg då kör vi på rätt friskt, sen när vi kommer av motorvägen och det blir en sväng samt 50-väg, vi tar svängen och sen gasar vi på igen uppåt 100. Svänger av vid nästa sväng(vårat mål var Max restaurang vid Eurostop i Örebro) och precis när vi stannat bilarna i parkeringsrutorna, alla bilar igång för "kylning" så kommer det en blåvit och ställer sig bakom oss. Rätt nervösa var vi, men det var förstående polismän, så vi fick bara varningar. De hade nog inte ens kamera i bilen, men man tror ändå alltid att kortet ska ryka big_smile

Numero dos: För ett par månader sen så ligger jag på väg hem från jobbet, en 90-väg, stöter på en stylad volvo 855(förmodligen en T5a), drar om han, vi gasar på lite, sen så blir det 70-väg och en lite skymd svängande påfart till motorväg. Vi håller 115-125 i denna böj och vad står och lurar i slutet av kurvan: en polis-mc. Han stod däremot och kollade på bilar som kom på motorvägen, inte på mc:n. Han blir uppenbart riktigt chockad och försöker fort som fan starta mc:n men lyckas inte de första gångerna, jag saktar iaf ner till 90 som gäller på motorvägen, volvon som låg bakom drar på utav bara fan. Efter ett tag ser jag mc:n i backspegeln och tänker att nu är det kört. "Vårdslöshet i trafik" eller liknande. Men han bara blåser förbi mig... Kan tänka mig att han antingen inte såg min bil bakifrån, så han trodde att jag och volvon var långt borta. Läskigt var det iaf. Och ja, man är en idiot om man kör så fort, jag är en sådan idiot än idag yikesroll

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
Liy
21 september 2007 · 120 Inlägg

Den gången jag blev tagen av polisen så var det la inte nära på att jag blev av me körkortet.. men.. jag orkade inte köra runt halva stan bara för att pilen på skylten visade höger.. så jag tog vänster på en "påbuden högersväng" och drog upp bilen på ett ställ.. va ju mitt i stan är ju tvungen att styla lite ^^.. och då va jag nära och smälla med en polisbil.. smile  såg bara att blåljuset kom på och så fick jag kliva in i polisbilen och snacka me en av dom.. fick 1000kr i böter för det.. va la inte så jätte skoj xD haft körkortet i en vecka då xD

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.
Wetterstrand
21 september 2007 · 75 Inlägg

Usch!
Har varit med om allt för många sådana situationer...
Nu var jag ju mogen och köpte motorklen bil senast, haha!! =Mindre förseelser=)
Till våren blir det en bil med prestanda och då börjar det väl igen;)

SwenssonGTI
21 september 2007 · 358 Inlägg

Liy skrev:
Den gången jag blev tagen av polisen så var det la inte nära på att jag blev av me körkortet.. men.. jag orkade inte köra runt halva stan bara för att pilen på skylten visade höger.. så jag tog vänster på en "påbuden högersväng" och drog upp bilen på ett ställ.. va ju mitt i stan är ju tvungen att styla lite ^^.. och då va jag nära och smälla med en polisbil.. smile  såg bara att blåljuset kom på och så fick jag kliva in i polisbilen och snacka me en av dom.. fick 1000kr i böter för det.. va la inte så jätte skoj xD haft körkortet i en vecka då xD

Nere vid torget i borås? förbi bion och sen vänster där?
I så fall har jag också blivit stannad där, iofs så drog jag inte upp bilen på ställ men fick inget för det, dom sa bara att man inte fick svänga vänster där.

Senast redigerat av SwenssonGTI (21 september 2007)

Unknown_Hummer Matros
21 september 2007 · 57 Inlägg

Kul det här å läsa andras "Nära att bli av med körkortet-upplevelse" tongue

Jag hade haft körkort i en månad ca och var ganska grön.
Jag körde upp mot Göta från "Nol city" och det var vinter, hade tagit farsgubbens opel vectra för min dåvarande röda fara (740 aut) var out of service och passerade Alafors röljus då en Harry Haffa svänger ut efter mig å ligger bakom mig hela vägen till Alvhem (e la en mil tror jag) och satan va jag var nervös, tänkte att han får fanemig svänga av snart för jag klarar inte mer tongue men som tur va svängde han av i Alvhem där det stod en massa andra Harry Haffa intill vägen, verkade som om dom skulle plocka körkort jävlar för det var minst en 4-5 polisbilar där. sen så körde jag vidare och på rakan efter Lödöse så låg jag först i en konvoy, bromskloss som man var då och en mötande bil långt där framme inte bländar av (jävligt mörkt ute + snöande) så jag blinka på han men han blända inte av så precis när jag mötte han så drog jag på helljusen i ögonen på han, hade ett rejält batteri av extra lampor på Vectran så han såg nog inte på ett tag efter det, men till mina dåliga nervers fasa då hela bilen lyser upp i blått av alla polis reflexer, först blev ja rädd att han skulle plocka mig pga att jag blända honom men kom på att han blända mig också, jävla tjomme.
Jag läste att flera har haft denna upplevelse att polisen bländar men jag tror dom gör det för att se om folk e fulla för tullen gör likadant när folk kör av färjorna i stan.

* Nothing Beats Cubic Inches *
Westher
21 september 2007 · 139 Inlägg

Njaa, mötte piké bussen med blåljus en lördag kväll i 140-150 på 70 väg hmm

Volvo XC60 D4 AWD "PlastTraktorn" (2013)
Eisenhut
21 september 2007 · 1 827 Inlägg

_Glenne_ skrev:
sen så vart man ju lite nervös när man var inne i stan för nån helg sedan, när man går brett ut ur en korsning (blött ute) står typ tvärs över vägen så brett gick det, och när jag har rätat upp stället och kollar i backspegln så ser jag blåljus komma emot mig i en jävla fart, men åt min lättnad så var dom ute efter nått annat än mig roll

Exakt sådär gjorde jag med skylinen...

Tyvärr var det så att blåljusen var ute efter mig roll. Jag klarade mig dock undan med böter för småsaker, men det var nog bra nära att jag åkte på en jäkla nit.

Det roliga var att den ena polisen skällde ut min polare som satt i passagerarsätet ganska länge, polaren var så paff att han inte fick fram ett ljud. Fick flika in efter en stund och säga att föraren faktiskt satt på "fel" sida i bilen och när dom väl tog hand om mig så hade dom lugnat ner sig lite...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Unknown_Hummer Matros
21 september 2007 · 57 Inlägg

Eisenhut skrev:

_Glenne_ skrev:
sen så vart man ju lite nervös när man var inne i stan för nån helg sedan, när man går brett ut ur en korsning (blött ute) står typ tvärs över vägen så brett gick det, och när jag har rätat upp stället och kollar i backspegln så ser jag blåljus komma emot mig i en jävla fart, men åt min lättnad så var dom ute efter nått annat än mig roll

Exakt sådär gjorde jag med skylinen...

Tyvärr var det så att blåljusen var ute efter mig roll. Jag klarade mig dock undan med böter för småsaker, men det var nog bra nära att jag åkte på en jäkla nit.

Det roliga var att den ena polisen skällde ut min polare som satt i passagerarsätet ganska länge, polaren var så paff att han inte fick fram ett ljud. Fick flika in efter en stund och säga att föraren faktiskt satt på "fel" sida i bilen och när dom väl tog hand om mig så hade dom lugnat ner sig lite...

haha den tabben va för jävla bra, skälla ut passageraren innan dom fatta att den va högerstyrd, garva bra länge tongue har du backat baklänges genom mcdriven än då för att se deras reaktion? hade vart kul å se deras reaktion tongue

* Nothing Beats Cubic Inches *
Eisenhut
21 september 2007 · 1 827 Inlägg

Visst har jag det. smile Men mest för att få det gjort, inget man pallar göra två gånger direkt...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang