Jag har en polare som har en stor Kolfiber vinge och så har han fyra stycken plattor som skall sitta under fötterna på vingen och det finns hål till om man skall borra igenom bagagluckan men jag är lite tveksam om han vill göra det så jag undrar om ni vet något RIKTIGT starkt lim som man kan limma mot karossen och till fästerna som är gjorda i aluminium. Han vill ju helst inte att vingen skall trilla av när han drar på lite extra
PL400 brukar väl hålla. Men jag hade nog skruvat också. Om du endå limmar med ett sådant hårt lim finns det inga argument för att INTE skruva fast vingen också?!
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker. www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
PL400 brukar väl hålla. Men jag hade nog skruvat också. Om du endå limmar med ett sådant hårt lim finns det inga argument för att INTE skruva fast vingen också?!
Problemet är att han vill inte borra i bilen...OK skall PL400 hålla bra då? vingen är ju rätt stor så måste vara starkt.
Det går limma med vanligt monteringslim, men är det en Evo-vinge eller Universalvinge skall dem skruvas in i karossen. Gäller det takvinge så funkar monteringslim om man inte utsätter det för direkt solljus i varmare temperaturer, då stelnar det inte och glider förmodligen ur.
Bäst är att inte använda bilen på några dagar och använda stöd och givetvis ha bilen i skugga 24/7. Därefter är allt prima.
Det ville inte jag heller i början, men sen kom verkligheten ifatt mig. Om jag nu ändå ska limma med detta superstarka lim och nångång i framtiden vill ta bort vingen så kommer ändå lacken följa med när man "drar" bort vingen. Så kan lika gärna borra hål och lacka hela bagageluckan om den dagen kommer. För i vilket fall som helst så måste man detta om man får den tanken någon dag! Plus jag kommer inte sitta och tänka "Hoppas inte vingen flyger av nu när jag ligger i 200+..
Tycker han ska borra och lägga rostskydd i hålen och använda sig av rostfria skruva OCH limma.
om man nu ändå ska använda PL400 så kan man lika gärna borra i karossen.. vill han ha bort vingen senare så måste han ju ändå slipa ner limmet och lacka om... same same but diffrent!
jag skulle Borra och samtidigt använda mig av Ultragrip. har alltid använt det. Och även mina polare.. Sitter stenhårt.. Ultragrip 400 tror jag det är.. Grön flaska typ... Borra och LIM!!!!
Jag använder mig dagligen av ultragrip av vad jag får fram av texten så funkar de inte allt för bra till bil. Jag använde Ultraseal som tål alla sortes plast och fukt å allt de som behövs. Men som sagt varför inte borra å skruva + limma. för den säljs väl antagligen med vingen på. fult att tabort å sälja separat tkr ja. annars går du in på en vanlig bygghandel och läser på alla olika sorters lim;)
Beror lite på hur vingen ser ut. Jag har limmat min takvinge och den kommer inte lossna utan att man rycker sönder totalt. Handlar det dock om en större vinge som tar upp större krafter så skulle jag iaf vilja borra den.
fattar inte vittsen me å limma fast vingen?? skufflucka måste ju iaf lackas om den dan du lessnar på vingen så.. ja skulle utan problem skruva fast den. tänk om vingen skulle släppa när du typ kör i 100 å så ligger de nån stackare bakom.
fattar inte vittsen me å limma fast vingen?? skufflucka måste ju iaf lackas om den dan du lessnar på vingen så.. ja skulle utan problem skruva fast den. tänk om vingen skulle släppa när du typ kör i 100 å så ligger de nån stackare bakom.
Är enklare och går fortare. Dessutom slipper du risken med rostproblem runt hålen du borrar.
fattar inte vittsen me å limma fast vingen?? skufflucka måste ju iaf lackas om den dan du lessnar på vingen så.. ja skulle utan problem skruva fast den. tänk om vingen skulle släppa när du typ kör i 100 å så ligger de nån stackare bakom.
Är enklare och går fortare. Dessutom slipper du risken med rostproblem runt hålen du borrar.
grunda elle kör me kopparfett runt bultarna så rostar de inte.. sen tar de typ max en timme å montera en vinge om du borrar. va e de får vinge? plaste elle alu?
PL400 brukar väl hålla. Men jag hade nog skruvat också. Om du endå limmar med ett sådant hårt lim finns det inga argument för att INTE skruva fast vingen också?!
Problemet är att han vill inte borra i bilen...OK skall PL400 hålla bra då? vingen är ju rätt stor så måste vara starkt.
/danne
ne då är de ganska svårt å fast vingen på bakluckan om man inte vill skruva fast den
Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)