hur ska jag göra :)? vilken ska jag ha som vinterbil.

Svenss0n
27 september 2007 · 643 Inlägg

jag har lite funderingar att ställa av R:en nu den sista. och köra en 850 glt 92:a i vinter.

eller så kör jag R:en hela vintern och så kör jag nylack på den till våren? annars om jag ställer av den så tänkte jag köra en lackförsegling men jag vill ju hellre ha nylack big_smile. jag tänkte tvätta bilen 2-3 ggr i veckan om jag ska köra med den på vintern så saltet lär inte bli något problem.

så vad säger ni? R heller vintern = nylack. eller in med den i varmgarage och med lackförsegling.

Volvo 850R (1997)
twin_cam Smålänning
27 september 2007 · 7 877 Inlägg

Har dne gått vinter hela sitt liv innan så varför inte. Sen kan du skratta åt alla som har problem med kärvande bromsar och blinkande lampor och mögel till våren wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Svenss0n
27 september 2007 · 643 Inlägg

twin_cam skrev:
Har dne gått vinter hela sitt liv innan så varför inte. Sen kan du skratta åt alla som har problem med kärvande bromsar och blinkande lampor och mögel till våren wink

nej den har ju inte det smile. den har gått 1 vinter bara under sin livstid. så det är ingen rost på den alls big_smile.

men jag tänkte för då har jag en anledning till nylack. för den är ju väldig fin i lacken nu åxå men en lackförsegling svart går väll på en 2000 och en polare lackar väll bilen för en 6000 nästa år annars.

Volvo 850R (1997)
TRYIT Teddan
27 september 2007 · 2 495 Inlägg

dom sista vintrarna har jag köpt 855R för att ha som vinterbil wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Svenss0n
27 september 2007 · 643 Inlägg

r-ted skrev:
dom sista vintrarna har jag köpt 855R för att ha som vinterbil wink

joo men eftersom jag är andra ägaren på den och bilen gått liter över 12000 och är sedan, manuell, taklucka och har all den utrustning jag har letat så länge efter så är bilen mkt värd för mig smile. kommer om inte annat bli mkt värdefull big_smile

lacken som jag tänkt fixa nästa år isf är ju orginal med pearl i.

Volvo 850R (1997)
airam
27 september 2007 · 390 Inlägg

Ja det finns ju alltid folk som tycker det är tufft att säga de kör sin gamle Volvo-R på vintern wink
Jag skulle inte kört den om du ändå har en andra bil som du inte är lika rädd om.

Senast redigerat av airam (27 september 2007)

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
fredda_king Fotograf
27 september 2007 · 1 319 Inlägg

ä bilen är till för att användas:) blir ju annars att ha 2bilar:) går det sönder då köper man nytt..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
myran Foto/Bilnörd
27 september 2007 · 1 541 Inlägg

Bilen fungerar ju utmärkt som vinterbil.. skulle lätt köra min skyline på vintern om den inte sakndade rostskydd för vårat vinterklimat samt att den med sin effekt på bakhjulen skulle bli lite väl vild utan antispin och sådant.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Squadron
27 september 2007 · 1 833 Inlägg

Hade satsat på ny lack, slippa allt jox.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Muttley
27 september 2007 ·

volvo är en vinterbil så vad är problemet ?. smile lacka hellre om den då. du kan köra på att lägga på rostskydd på underredet innan sltet kommer och sen köra rejäl tvätt och nytt rostskydd till våren de kommer jag göra med min.

Cerwinski Fotograferare
27 september 2007 · 86 Inlägg

En vinterbil krafsar runtom! wink

TRYIT Teddan
28 september 2007 · 2 495 Inlägg

airam skrev:
Ja det finns ju alltid folk som tycker det är tufft att säga de kör sin gamle Volvo-R på vintern wink
Jag skulle inte kört den om du ändå har en andra bil som du inte är lika rädd om.

jag tycker det är skit coolt å säga det..... jag kör tom min M3 cab -03 på vintern ...

va fan bilarna är ju gjorda för att användas, kul å köra runt i en jävla skrothög på vintern eller?
det är ju på vintern man behöver en bra, pålitlig och säker bil...

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
TRYIT Teddan
28 september 2007 · 2 495 Inlägg

Svenss0n skrev:

r-ted skrev:
dom sista vintrarna har jag köpt 855R för att ha som vinterbil wink

joo men eftersom jag är andra ägaren på den och bilen gått liter över 12000 och är sedan, manuell, taklucka och har all den utrustning jag har letat så länge efter så är bilen mkt värd för mig smile. kommer om inte annat bli mkt värdefull big_smile

lacken som jag tänkt fixa nästa år isf är ju orginal med pearl i.

om bilen är speciell för dig så kan ju bara du avgöra vad du vill göra..
min sista 855R var en svensksåld -97 med manuell låda och 250hk motor den plocka jag ner i molekyler å byggde om till v70r .
Då blir den speciell big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
745racing
28 september 2007 · 23 Inlägg

hade ja varit som dej så hade ja köpt en volvo 740.. inte så dyr och en rolig vinterbil..

blacken
28 september 2007 ·

Visserligen så är 740 skitkul på vintern. Men samtidigt den sämsta vinterbil detta land någonsin byggt. Tjacka en Saab 900/9000 bästa vinterbilarna som byggts i detta land.

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
28 september 2007 · 1 098 Inlägg

Köp dej en 740 om du värderar din bil så högt som det verkar.. är mycket kul på vintern

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
TRYIT Teddan
28 september 2007 · 2 495 Inlägg

skall man ha kul på vintern eller skall man åka säkert ?????
visst är det kul att åka runt  sladda, men det är jävligt drygt att åka så om man åker 100mil i veckan

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Ravestream
28 september 2007 · 285 Inlägg

en bil är till för att användas, (förstår inte folk som bygger bilar som inte kan köras) och en volvo klarar absolut att köras året runt.

Sen får man ju säga att RWD är så mycket roligare på vintern.

sen måste det ena inte utesluta det andra som jag tolkar att ovanstående tycker.

Senast redigerat av Ravestream (28 september 2007)

en satans jävla Volvo.
RichardC Fartdåre
28 september 2007 · 378 Inlägg

Ravestream skrev:
en bil är till för att användas, (förstår inte folk som bygger bilar som inte kan köras) och en volvo klarar absolut att köras året runt.

Sen får man ju säga att RWD är så mycket roligare på vintern.

sen måste det ena inte utesluta det andra som jag tolkar att ovanstående tycker.

Håller med. RWD e kul men varför kan du inte köra din bil när du ska "köra" och ha en 740 när du ska leka tongue

TICen är till salu säljs billigt.
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
28 september 2007 · 741 Inlägg

köp en e34 a då har du en stor och säker bil plus bakhjuls

12 ventilarna är inte så dyra

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang